ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Μάρτη 2011
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Να γιατί θέλουν «πολυδύναμα» σχολεία

Να σημάνει ξεσηκωμός ενάντια στις συγχωνεύσεις με επόμενο αγωνιστικό σταθμό την απεργία των εκπαιδευτικών στις 30 Μάρτη καλούν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ

Σχολεία πολλών εκατοντάδων μαθητών χρειάζεται η κυβέρνηση, για να εφαρμόσει τα νέα αντιδραστικά της προγράμματα
Σχολεία πολλών εκατοντάδων μαθητών χρειάζεται η κυβέρνηση, για να εφαρμόσει τα νέα αντιδραστικά της προγράμματα
Να σημάνει ξεσηκωμός, με αφορμή την υπόθεση των συγχωνεύσεων και με επόμενο αγωνιστικό σταθμό την απεργία των εκπαιδευτικών την Τετάρτη 30 Μάρτη, καλεί η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ καλούν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, όλους στα συλλαλητήρια με το ΠΑΜΕ και απαιτούν κλιμάκωση της πάλης με νέα γενική απεργία δημόσιου - ιδιωτικού τομέα τον Απρίλη.

Η Πανελλαδική Γραμματεία απευθύνει κάλεσμα σε όλες τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ στην εκπαίδευση το επόμενο διάστημα να προχωρήσουν, με βάση την ανακοίνωση, σε εξορμήσεις, περιοδείες και συζητήσεις σε όλα τα σχολεία. Να οργανώσουν συσκέψεις με γονείς και εκπαιδευτικούς για μαζική λαϊκή αντίδραση στο μέτωπο των συγχωνεύσεων.

Ειδικότερα στην ανακοίνωση τονίζει:

«Πρόκειται για αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική εξέλιξη, που θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στη μόρφωση των παιδιών του λαού μας. Θα τσακίσει και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Συγχωνεύουν τα σχολεία, τα θέλουν "πολυδύναμα και εύρωστα", με μεγάλο αριθμό μαθητών, για να:

  • Ετοιμάσουν το έδαφος για τη λειτουργία του "νέου σχολείου", την εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος, των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και τις "καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας" (βλ. δελτίο Τύπου υπουργείου Παιδείας 13/3/2011). Ετσι, για παράδειγμα, τους βολεύει καλύτερα να λειτουργήσουν τα πολλά μαθήματα επιλογής σε λύκειο με 400 μαθητές, απ' ό,τι σε λύκειο με 150 μαθητές. Τους βολεύει καλύτερα να μπουν Πληροφορική και Αγγλικά στην Α' Δημοτικού σε 12θέσια Δημοτικά και όχι σε ολιγοθέσια.
  • Προσελκύουν πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά χορηγούς - επενδυτές! Να δουλεύουν σαν εταιρείες. Γι' αυτό μιλάνε για "αυτόνομη σχολική μονάδα", που πρέπει να βρίσκει πόρους, να ιδιοσυντηρείται και από αυτή την άποψη να έχουν διευθυντή - μάνατζερ (βλέπε 3848/2010). Με αυτό τον τρόπο, απαλλάσσεται το κράτος από την ευθύνη που έχει για τη λειτουργία των σχολείων. Η μόρφωση, όπως και η υγεία γίνονται ατομική υπόθεση.
  • Για να παραδώσουν πλευρές της λειτουργίας των σχολείων σε ιδιώτες, όπως έγινε στα νοσοκομεία, που συγχωνεύτηκαν (καθαριότητα, φύλαξη, κυλικεία).

Φτιάχνουν λοιπόν σχολεία αφημένα στο έλεος της αγοράς, σχολεία πολλών ταχυτήτων, σαν τα ξενοδοχεία (από εδώ τα καλά, από κει τα σχολεία των φτωχών). Θα αξιολογείται το σχολείο και ο εκπαιδευτικός κατά πόσο ευθυγραμμίζονται με τα κελεύσματα της αγοράς (βλέπε ν. 3848/2010)! Επιπλέον, με το νέο μισθολόγιο και την αξιολόγηση ο μισθός του εκπαιδευτικού θα συνδέεται με την αποδοτικότητα (;;!!), με την ικανότητά του να λειτουργεί το σχολείο με επιχειρηματικά κριτήρια, με την ικανότητά του να καλλιεργεί στα παιδιά "ευρωπαϊκή συνείδηση" (βλέπε δηλώσεις Αννας Διαμαντοπούλου, όταν ήταν ευρωπαϊκή επίτροπος).

Είναι φανερό ότι θα χτυπήσουν αλύπητα τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (μονιμότητα, οργανικότητα, μεταθέσεις, αποσπάσεις). Το σχολείο που δουλεύει με επιχειρηματικά κριτήρια δε λογαριάζει εργασιακά δικαιώματα. Θέλει εκπαιδευτικούς με σκυμμένο κεφάλι.

Συγχωνεύουν σχολεία, γιατί θέλουν τα παιδιά μας να διδάσκονται εφήμερες δεξιότητες που ζητάει η αγορά και όχι ολόπλευρη γνώση, βασική, γενική εκπαίδευση. Γι' αυτό επιθυμούν να αλλάξουν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά, γι' αυτό εισάγουν πληροφορική και αγγλικά από την Α' Δημοτικού (αποβλάκωση κανονική), γι' αυτό μιλάνε για ένα Λύκειο με 3 βασικά μαθήματα και όλα τα άλλα επιλογές και δεξιότητες! Μια σούπα αποσπασματικών γνώσεων, ατομική υπόθεση του κάθε παιδιού, δηλαδή ανάλογα με την τσέπη του! Η ΕΕ, η κυβέρνηση, το κεφάλαιο απαιτούν εργαζόμενους χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που θα δουλεύουν ήλιο με ήλιο, που θα μάθουν να αλλάζουν 6-7 δουλειές στη ζωή τους. Αυτόν τον εργαζόμενο θέλουν να ετοιμάσουν από το "νέο σχολείο" που φτιάχνουν.

Σκόπιμα, οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες ΟΛΜΕ - ΔΟΕ αποκρύπτουν την πραγματική ουσία των καταργήσεων και στέκονται αποκλειστικά στην οικονομική πλευρά του ζητήματος, που ασφαλώς υπάρχει. Δίνουν, έτσι συγχωροχάρτι, με άλλα λόγια στήριξη, στη στρατηγική του κεφαλαίου και στην κυβέρνηση, γιατί ακριβώς συμφωνούν με το σχολείο της αγοράς και από αυτή την άποψη είναι συμβιβασμένες, συνδικαλιστικές ηγεσίες. Αναπαράγουν τα ιδεολογήματα "περί κατοχής από την τρόικα που ζητάει περικοπές" και κατά συνέπεια το κλείσιμο των σχολείων, αθωώνοντας έτσι την κυβέρνηση και συσκοτίζοντας τον ταξικό χαρακτήρα της καπιταλιστικής κρίσης. Την ώρα που σαρώνονται τα πάντα, εκλιπαρούν την κυβέρνηση για διάλογο!

  • Να μην κλείσει κανένα σχολείο!
  • Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
  • Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.

Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να παρέχεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία Παιδεία για όλα τα παιδιά με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση. Απαιτείται άλλος δρόμος ανάπτυξης με επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες. Απαιτείται λαϊκή εξουσία ως προϋπόθεση για τη Λαϊκή Παιδεία».

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Η εργατική τάξη πάλεψε για να έχει σχολεία

«600 δισ. ευρώ έχουν στην Ελβετία και στις γειτονιές μας κλείνουν τα σχολεία!», λέει η Γραμματεία του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας με αιχμή το ζήτημα των συγχωνεύσεων που έρχονται να προστεθούν στα υπόλοιπα αντιλαϊκά μέτρα.

«Η εργατική τάξη πάλευε πάντα για να έχει σχολεία για τα παιδιά της, χωρίς διπλοβάρδιες, με πλήρη υλικοτεχνική υποδομή, με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Σήμερα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έρχεται να κλείσει τα σχολεία για να φτιάξει τα "πολυδύναμα και αυτόνομα σχολεία", τα αυριανά σχολεία της αγοράς, ντύνει τις αντιδραστικές αλλαγές με δήθεν μοντέρνες παιδαγωγικές θεωρίες», τονίζει η Γραμματεία του ΣΑΣΑ. «Είναι υποκριτική η στάση διάφορων δημάρχων που τώρα εμφανίζονται ότι είναι αντίθετοι στις συγχωνεύσεις. Συμφωνούν με τον "Καλλικράτη", τους έχουν στηρίξει τα κόμματα της πλουτοκρατίας ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, τους στηρίζουν οι επιχειρηματίες. Η αντίθεσή τους είναι ψεύτικη», σημειώνει και αναφέρεται σε τεράστιες ευθύνες των ηγεσιών σε ΟΛΜΕ - ΔΟΕ που «όχι μόνο δεν πρωτοστάτησαν στην ενημέρωση και στην οργάνωση της πάλης, αλλά ήταν και παράγοντας εφησυχασμού και αποπροσανατολισμού από την ουσία του αντιδραστικού μέτρου».

Το ΣΑΣΑ καλεί σε πάλη για ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση. «Δεν είμαστε μόνοι μας, είμαστε μαζί με το ΠΑΜΕ, τους εργαζόμενους γονείς μας, μαζί με το ΜΑΣ. Ολοι μαζί οργανώνουμε την πάλη μας μέσα από το ΣΑΣΑ και τα τοπικά συντονιστικά απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές», σημειώνει.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Σύσκεψη τη Δευτέρα

Η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ καλεί σε σύσκεψη τα σωματεία της Αθήνας, τις Ομοσπονδίες και Ενώσεις Γονέων και τα 15μελή των μαθητών, τη Δευτέρα 21 Μάρτη, στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας (Κάνιγγος 1), με θέμα «Το νέο σχολείο - καταργήσεις, συγχωνεύσεις».

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Απέρριψε την πρόταση απεργίας

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ πήρε απόφαση για απεργία στις 30 Μάρτη και για το ζήτημα των συγχωνεύσεων. Η πλειοψηφία της ΔΟΕ απέρριψε την πρόταση για απεργία στις 30 Μάρτη, στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ, ακολουθώντας τη γραμμή της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ που βάζουν εμπόδια στους αγώνες των εργαζομένων. Χαρακτηριστικό είναι, μάλιστα, ότι η ΔΟΕ, σε χτεσινή ανακοίνωσή της για τις συγχωνεύσεις, κάνει λόγο σκόπιμα για «υποβιβασμούς 191 σχολικών μονάδων και συγχωνεύσεις και καταργήσεις» και όχι για 1.933 καταργήσεις σχολείων, με σκοπό να συνενωθούν σε 877.

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να παρθούν αποφάσεις αντίθεσης και διεκδίκησης

«Οργανώνουμε την αντίστασή μας σ' όλη την Ελλάδα, σε κάθε πόλη, με πανό σε κάθε σχολείο, με πικετοφορίες, συμβολικό κλείσιμο σχολείων και δρόμων, διαμαρτυρίες στους Δήμους - συνενόχους. Ανοίγουμε κύκλο γενικών συνελεύσεων σε όλα τα σχολεία και όχι μόνο σ' αυτά που συγχωνεύονται, γιατί τα σχέδιά τους δεν τελειώνουν, η μοίρα όλων των παιδιών από τις λαϊκές οικογένειες είναι κοινή. Είναι καιρός πια να γράψουμε στα πανό μας την ανυποχώρητη ανάγκη μας για την καθιέρωση του ενιαίου 12χρονου σχολείου». Είναι το ανοιχτό κάλεσμα της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας που, με αφορμή τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολείων, απευθύνεται στους γονείς που σηκώνουν ήδη τα βάρη της κρίσης.

Η ΑΣΓΜΕ θέτει τα ερωτήματα: «Με την κατάσταση της Παιδείας και τον αριθμό των μαθητών που έχουν σήμερα οι σχολικές τάξεις μαθαίνουν τα παιδιά μας γράμματα; Αν αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα θα κάνει καλύτερα τη δουλειά του ο δάσκαλος, θα ασχολείται πιο πολύ με το καθένα και θα τους βοηθάει πιο συγκεκριμένα ή δεν θα θυμάται ούτε καν τ' όνομά τους; Αν κλείσουν τα επαρχιακά σχολεία και ταλαιπωρούνται τα 6χρονα στα βουνά και στα λαγκάδια, θα σωθεί η οικονομία και θα προοδεύσει η Παιδεία;»... Η ΑΣΓΜΕ καλεί εργαζόμενους γονείς, αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς, μαθητές, μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, από σήμερα κιόλας, να ενώσουν τις δυνάμεις, να οργανώνουν αγώνες ενάντια στο «καλλικρατικό σχολείο», για πραγματικά ενιαία δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ