ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Γενάρη 2012 - 1η έκδοση
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πένθιμο «χαίρε» στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μέσα σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης και οδύνης, η οικογένεια, οι ομότεχνοί του σκηνοθέτες και ηθοποιοί με τα σωματεία τους (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών) το συνεργείο του, οι συντελεστές της τελευταίας και ανολοκλήρωτης ταινίας του «Αλλη Θάλασσα», οι διευθυντές φωτογραφίας του, Γιώργος Αρβανίτης και Ανδρέας Σινάνος, μαζί με πλήθος κόσμου, «αποχαιρέτησαν» τον Θ. Αγγελόπουλο, χτες, από το Α' Νεκροταφείο της Αθήνας.

Συγκλονιστική στιγμή ήταν αυτή του Ιταλού πρωταγωνιστή της «Αλλης Θάλασσας», Τόνι Σερβίλο, ο οποίος ανέφερε όλα τα ονόματα των ξένων ηθοποιών που πρωταγωνίστησαν στις ταινίες που σκηνοθέτησε και «εκ μέρους» τους είπε «ένα μεγάλο ευχαριστώ».

Ακολούθησαν ομιλίες από την Ελένη Γερασιμίδου εκ μέρους του ΣΕΗ, τον Χάρη Παπαδόπουλο από την ΕΕΣ, τον Μιχάλη Γιαννάτο, τον Θάνο Γραμμένο, τον συμμαθητή του Σεϊτανίδη, ενώ, εκ μέρους του συνεργείου του μίλησε ο Αλέξανδρος Λαμπρίδης.

Στεφάνι απέστειλε η ΚΕ του ΚΚΕ, ενώ το Κόμμα εκπροσώπησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης.

Η οικογένειά του δίπλα στη σορό του

Eurokinissi

Η οικογένειά του δίπλα στη σορό του
ΕΚΤΑΚΤΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ
«Οχι» στην εκχώρηση αρχαιοτήτων σε εργολάβους

Ως «απαράδεκτη» απορρίπτει την πρόθεση της κυβέρνησης να παραδώσει τις σωστικές αρχαιολογικές ανασκαφές στα μεγάλα ιδιωτικά έργα... στους εργολάβους, όπως προκύπτει από σχετική διάταξη του πολυνομοσχεδίου για τη «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος - νέος εταιρικός τύπος - σήματα προϊόντων και υπηρεσιών - μεσίτες ακινήτων - ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού και άλλες διατάξεις», ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (ΣΕΚΑ). Θυμίζουμε ότι η διάταξη δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επιλέγουν οι ίδιες το επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό των σωστικών ανασκαφών, αντί της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα!

Ο ΣΕΚΑ ξεκαθαρίζει ότι «δεν πρέπει να αφεθεί στους εργολάβους η τύχη των μνημείων της χώρας» και «δεν πρέπει να παραχωρηθεί στις εταιρείες ο έλεγχος των ανασκαφών και η επιλογή του αρχαιολογικού προσωπικού». Μεταξύ άλλων σημειώνουν ότι αυτός ο νόμος, που «επιτρέπει στις κατασκευαστικές να επιλέγουν τους αρχαιολόγους και το λοιπό προσωπικό που σχετίζεται με τις σωστικές ανασκαφές, στην πράξη δίνει ένα ισχυρό πλήγμα στα δικαιώματα των εργαζομένων του Πολιτισμού, ενώ στρέφεται και σε βάρος των αρχαιοτήτων, εκχωρώντας τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε ιδιώτες (...) Διότι δίνεται η δυνατότητα στους ιδιώτες αφενός να επιλέγουν το προσωπικό με κριτήριο το ίδιον συμφέρον τους, εις βάρος της εμπειρίας και της κατάρτισης, και αφετέρου να εκμεταλλεύονται τη θέση ισχύος που τους δίνει η δυνατότητα αυτή, ως μέσο εκβιασμού και άσκησης πίεσης στους εργαζόμενους, για παράκαμψη της επιστημονικής διαδικασίας».

Ο ΣΕΚΑ προειδοποιεί ότι «ακόμα και αν εγκριθεί η απαράδεκτη αυτή διάταξη, θα προσβάλει τη νομιμότητά της, ενώ στην πράξη δεν θα επιτρέψει ποτέ τους κατασκευαστές να ελέγξουν τις αρχαιολογικές εργασίες, ούτε τα μέλη του να εργαστούν υπό τέτοιο καθεστώς ιδιωτικού ελέγχου».

Στο «φως» της ζωγραφικής

Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών παρουσιάζεται (έως 18/2) η δεύτερη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Φίλιππου Θεοδωρίδη. Ο ζωγράφος μέσα από μια σειρά πορτρέτων, που εκφράζουν έντονα συναισθήματα και προβληματισμό για τον άνθρωπο και το μέλλον του, με σαρκαστική διάθεση καλεί τον αποδέκτη των έργων του σε βαθύτερη ανασκόπηση του εσωτερικού μας κόσμου και επαναπροσδιορισμό των αξιών μας, στην αβέβαιη εποχή μας. Οι μορφές στα έργα δίνουν την εντύπωση ότι βγήκαν από το σκοτάδι και βρέθηκαν για λίγο στο φως για να ποζάρουν. Αλλοι αμήχανοι, άλλοι σκληροί, άλλοι γεμάτοι ειρωνεία, μοιάζουν να έχουν επίγνωση αυτού που σήμερα βιώνουν και του αβέβαιου μέλλοντος. Το φως, όμως, σε κάποια σημεία των έργων υπονοεί την ελπίδα. Γιατί, όπως έγραψε ο Ντοστογιέφσκι, «το να ζει κανείς χωρίς ελπίδα είναι σαν να έχει πάψει να ζει».

Ο Φίλιππος Θεοδωρίδης γεννήθηκε στην Κύπρο (1978). Σπούδασε στο Λονδίνο και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (2004 - 2008) και τελείωσε με άριστα, στο εργαστήριο του Γιάννη Ψυχοπαίδη.

Θεατρική Θεσσαλονίκη

Λόγω επιτυχίας, παρατείνονται ως τις 26/2 (κάθε Παρασκευή, Σαββάτο, Κυριακή) στο θέατρο «Αμαλία» της Θεσσαλονίκης, οι παραστάσεις της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης», με την κωμωδία του Κεν Λούντβιχ «Πανικός στα παρασκήνια». Στον έργο παρακολουθούμε τις περιπέτειες ενός καταχρεωμένου θιάσου, στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. «Θέατρο μέσα στο θέατρο», το έργο είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία, μια λοξή αυτοσαρκαστική ματιά για το θέατρο και τους ανθρώπους του. Σκηνοθεσία Στάθη Μαυρόπουλου, μετάφραση Δημήτρη Ναζίρη, σκηνικά Λίλας Καρακώστα, κοστούμια Ολγας Χατζηιακώβου, φωτισμοί Κέλλυς Εφραιμίδου, μουσική επιμέλεια Μαρίτας Τσαλκιτζόγλου. Παίζουν: Δημήτρης Ναζίρης, Εφη Σταμούλη, Μένη Κυριάκογλου, Στάθης Μαυρόπουλος, Σοφία Βούλγαρη, Αννα Ευθυμίου, Γιώργος Δημητριάδης, Ηλίας Παπαδόπουλος.

  • Το θέατρο «Ακτίς Αελίου» παρουσιάζει (κάθε Παρασκευή, Σαββάτο, Κυριακή, 9.15μμ) το νέο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «O,τι πιο πολύ ποθείς», που γράφτηκε κατόπιν παραγγελίας του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου και σκηνοθέτη Νίκου Σακαλίδη. Το έργο (η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους) βασίζεται στο έργο του Μαρκήσιου Ντε Σαντ «Η φιλοσοφία στο μπουντουάρ». Ο Δ. Δημητιάδης αναπλάθει τον προκλητικό μύθο του ντε Σαντ, δημιουργώντας ένα θεατρικό κείμενο με πολλές αναφορές από την κλασική ως τη σύγχρονη δραματουργία. Ο σκηνοθέτης χαρακτηρίζει «σπουδαίο» το έργο του Δ. Δημητριάδη, «ένα σχόλιο πάνω στο εκθαμβωτικά σκοτεινό πρότυπό του, τη "Φιλοσοφία στο μπουντουάρ" του ντε Σαντ αλλά και απαστράπτων καθρέφτης της σύγχρονης πραγματικότητας». Σκηνικό - κοστούμια Μένης Τριανταφυλλίδου, μουσική Πάρι Παρασχόπουλου, φωτισμοί Πολύβιου Σερδάρη. Παίζουν: Θεανώ Αμοιρίδου, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Βίκυ Κατσίκα, Θωμάς Βελισσάρης, Γιώργος Κολοβός, Δανάη Τίκου, Κώστας Καλουδιώτης. Τραγούδι: οι ηθοποιοί και το φωνητικό σύνολο «Πλειάδες».

Στην γκαλερί «Ερση» παρουσιάζεται (27/1-14/2) ατομική έκθεση ζωγραφικής της Βασιλικής Κεχαγιόγλου (30 έργα μικρών διαστάσεων με ακουαρέλα και κολάζ). Θέματα των έργων θάλασσες, σύννεφα, ουρανοί, καράβια, βουνά, πολιτείες, με «γραφή» χειρονομιακή, ανεπιτήδευτη, χωρίς διάθεση ωραιοποίησης.

Τον πρόσφατα, πρόωρα και άδικα χαμένο, εξαιρετικό ποιητή Αργύρη Χιόνη θα τιμήσει ο «Κύκλος Ποιητών» σήμερα (12.30μμ) στο βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Γαβριηλίδη (Αγίας Ειρήνης 17, Μοναστηράκι). Ποιητές, φίλοι και αναγνώστες του θα διαβάσουν ποιήματα στη μνήμη του. Θα ακουστούν και δικές του απαγγελίες και μελοποιημένα ποιήματά του.

Tην όπερα του Παναγιώτη Καρούσου «Προμηθέας Δεσμώτης», βασισμένη στην αισχυλική τραγωδία, σε μετάφραση Ιωάννη Γρυπάρη, θα παρουσιάσει η Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών (Ακαδημίας και Γενναδίου 8) τη Δευτέρα (7 μμ, είσοδος ελεύθερη). Ερμηνευτές: Γ. Ματθαιακάκης (Προμηθέας), Αλ. Ματθαιουδάκη (Ιώ), Ζ. Απειρανθίτου (Βία, Αθηνά, Αμφιτρίτη), Β. Ασημακόπουλος (Ωκεανός, Κράτος), Σπ. Σουλαδάκης (πιάνο), Α. Χανιώτης (βιολί).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ