ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 6 Απρίλη 1996
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο θόρυβος για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλήθειες και ψέματα

Πολύς θόρυβος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τα ιδιωτικά ΑΕΙ και αυτό διότι στην επικείμενη αναθεώρηση του Συντάγματος υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι η ίδρυσή τους θα κατοχυρωθεί και συνταγματικά.

Εξάλλου από τα δύο μεγάλα, προς το παρόν, κόμματα, η ΝΔ, έχει ταχθεί υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα μας το δε ΠΑΣΟΚ δεν το λέει καθαρά αλλά με μια φρασεολογία που είναι σκόπιμα ασαφής υποστηρίζει την ίδρυση ΑΕΙ τουλάχιστον από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.

Τα βασικά επιχειρήματα για την ίδρυσή τους είναι ότι:

α) Πολλοί Ελληνες φοιτούν σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού και φεύγει πολύτιμο συνάλλαγμα από τη χώρα μας ενώ θα μπορούσαν να σπουδάσουν στην Ελλάδα.

β) Αρκετά από τα Πανεπιστήμια στα οποία σπουδάζουν δεν είναι και τόσο υψηλής ποιότητας και δεν αποκλείονται περιπτώσεις χρηματισμού για τη λήψη του πτυχίου τους.

γ) Οι νέοι που φεύγουν στα 18 ή 19 χρόνια τους για να φοιτήσουν έξω δεν έχουν ακόμη ωριμάσει και υπάρχει κίνδυνος να παρασυρθούν σε άλλες δραστηριότητες, χωρίς να σπουδάσουν ή όταν επιστρέφουν είναι φορείς ξένης κουλτούρας και δεν προσαρμόζονται εύκολα. Επίσης οι γονείς είναι διστακτικοί να στείλουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό σ' αυτή την ηλικία.

δ) Η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ θα αναπτύξει τον ανταγωνισμό και θα βελτιώσει τα υπάρχοντα δημόσια ΑΕΙ.

Μπορεί να υπάρχουν και άλλα επιχειρήματα αλλά ας παραμείνουμε στα παραπάνω.

Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Οι νέοι που θέλουν να ακολουθήσουν ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας είναι περισσότεροι από τις θέσεις που υπάρχουν στα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ και μάλιστα ένα σοβαρό ποσοστό από τους γονείς τους, που συχνά ανήκουν στα λαϊκά και μικροαστικά στρώματα, είναι αποφασισμένοι να δώσουν από το υστέρημά τους για να σπουδάσει το παιδί τους στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Οι γονείς προτιμούν να ξοδέψουν τα χρήματά τους εξασφαλίζοντας καλές σπουδές στα παιδιά τους που τις θεωρούν ως την καλύτερη επένδυση κάτω από τις παρούσες συνθήκες. Μια μαρτυρία είναι το διαρκώς αυξανόμενο πλήθος των αιτήσεων για εγγραφή των μαθητών σε καλά δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία.

Οι γονείς ξοδεύουν για φροντιστήρια και εκμάθηση ξένων γλωσσών 400 περίπου δισ. δραχμές ετησίως. Πουθενά αλλού δεν ξοδεύουν οι γονείς τόσα πολλά για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Οπως επίσης σε καμιά άλλη χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί νέοι που σπουδάζουν έξω από τη χώρα τους. Τόσο τα πάσης φύσεως φροντιστήρια όσο και οι σπουδές στο εξωτερικό είναι ελληνικό φαινόμενο.

Στην Ελλάδα υπάρχει το μεγαλύτερο ποσοστό νέων που μαθαίνουν μια τουλάχιστον ξένη γλώσσα. Αυτή η τάση των Ελλήνων είναι καλό σημάδι αλλά δεν αντανακλάται και στις προτεραιότητες της πολιτικής των κυβερνήσεών μας όπως φαίνεται και από το ποσοστό του κρατικού προϋπολογισμού που διατίθεται για την παιδεία και είναι το χαμηλότερο της Ευρώπης. Ο θόρυβος που γίνεται για το απολεσθέν συνάλλαγμα, τον ξενιτεμό των παιδιών μας, τη βελτίωση των δημοσίων ΑΕΙ μέσω του ανταγωνισμού, στερείται κάθε ειλικρίνειας. Ο βασικός λόγος για τον οποίο προβάλλουν την ανάγκη ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων είναι γιατί προσβλέπουν σε μια νέα χρυσοφόρα πηγή κερδοσκοπίας για την "ιδιωτική πρωτοβουλία".

Πράγματι, τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια της πολιτικής της ραγδαίας ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, ακολουθείται η πρακτική της "απευθείας ανάθεσης" σε ιδιώτες των κενών που σκόπιμα αφήνει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα (Ιδιωτικά ΙΕΚ, Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης). Οταν δε βελτιώνουμε τα ήδη υπάρχοντα ΑΕΙ, είναι δυνατόν να περιμένουμε τη σωτηρία από τα ιδιωτικά ΑΕΙ που στη χώρα μας θα ιδρυθούν μόνο για να αποκομίσουν κέρδη οι μέτοχοί τους;

Αν το κυρίαρχο στοιχείο είναι το κέρδος, τότε πρέπει να ξεχάσουμε την ανώτατη εκπαίδευση. Θα εισέλθουμε στη βαρβαρότητα που αναπόφευκτα θα μπει στα ΑΕΙ, αυτό δεν έχει καμία σχέση με την κοινωνική αποστολή τους και είναι έξω από την παράδοσή μας. Η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ δε θα λύσει το πρόβλημα της φοιτητικής μετανάστευσης. Οι σπουδές σε ένα καλό ΑΕΙ του εξωτερικού δε θα κοστίσουν περισσότερο από ό,τι στα ελληνικά ιδιωτικά ΑΕΙ, ιδίως γι' αυτούς που κατάγονται από την επαρχία και επιπλέον τα πτυχία τους θα έχουν μεγαλύτερο κύρος. Οι καθηγητές των δημοσίων ΑΕΙ θα διδάσκουν στα ιδιωτικά για βελτίωση του μισθού τους και η ποιότητα θα πέσει στα δημόσια ΑΕΙ, η εκπαίδευση θα καταλήξει ολοκληρωτικά στα χέρια των μάνατζερς.

Η ύπαρξη ιδιωτικών ΑΕΙ δε θα βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης όπως και τα ιδιωτικά κανάλια τηλεόρασης δε βελτίωσαν την ποιότητα της τηλεόρασης στη χώρα μας, ούτε τα ιδιωτικά σχολεία βελτίωσαν την ποιότητα της παιδείας.

Χρήματα για την εκπαίδευση και την έρευνα υπάρχουν αλλά δε δίνονται στα ΑΕΙ. Αυτά δίνονται για σεμινάρια επιμόρφωσης αμφίβολης αποτελεσματικότητας, πολλά από τα οποία στο πρόσφατο παρελθόν αποδείχτηκαν μαϊμούδες. Επίσης χρήματα για την έρευνα, κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ενωση, δίνονται σε ατομικούς ερευνητές ή ομάδες ερευνητών και όχι στα συλλογικά όργανα των ΑΕΙ. Αυτό γίνεται διότι θεωρείται ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι αποδοτικότερη ενώ το κράτος είναι σπάταλο. Αυτό όχι μόνο δεν έχει αποδειχτεί αλλά θα πρέπει να περάσουν αρκετά χρόνια για να καταλάβουμε ότι πήραμε λάθος δρόμο και σπαταλήθηκαν χρήματα χωρίς το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Ενα μεγάλο μέρος από τα κονδύλια για επιμόρφωση να δοθεί στα ΑΕΙ για βελτίωση της υποδομής τους διότι είναι αμφίβολο αν οι διάφοροι ιδιωτικοί φορείς που τα παίρνουν τα χρησιμοποιούν αποδοτικά.

Επίσης ένα σοβαρό μέρος από τα χρήματα που δίνονται για έρευνα σε άτομα ή ομάδες ατόμων, να δοθεί στα ΑΕΙ για βελτίωση της ερευνητικής τους υποδομής. Σε αρκετές περιπτώσεις αυτά ξοδεύονται μέχρι τώρα αναποτελεσματικά, θα έλεγα ότι ροκανίζονται κυριολεκτικά από επιτήδειους. Στον χώρο της πληροφορικής το Ιδρυμα Λαμπράκη και η "Ιντρακόμ" εισπράττουν τη μερίδα του λέοντος από κονδύλια της ΕΕ και οι πανεπιστημιακοί παίρνουν ό,τι περισσεύει.

Η ανάθεση σε ιδιώτες επιχειρηματίες της ανώτατης εκπαίδευσης σημαίνει ότι η υπάρχουσα εξουσία αδυνατεί να λύσει αυτό το πρόβλημα και το αναθέτει σε ανεύθυνα χέρια που δε λογοδοτούν παρά μόνο στους μετόχους τους.

Ουσιαστική λύση στο πρόβλημα της ποιότητας αλλά και της διεύρυνσης των δυνατοτήτων για ανώτατου επιπέδου σπουδές για το συμφέρον της νεολαίας και της χώρας μας, μπορεί να δοθεί μόνο μέσα από την αναβάθμιση των δημόσιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μας. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται να αλλάξει εντελώς η ακολουθούμενη πολιτική. Αν οι κυβερνώντες αφήνουν να διαιωνίζεται ώστε να χειροτερεύει η κατάσταση στη δημόσια εκπαίδευση και αν δεχτούν χωρίς διαμαρτυρία οι πολίτες την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα μας, τότε ας παραδώσουν και τυπικά την εξουσία στους ιδιώτες.

Στρατής ΚΟΥΝΙΑΣ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αντίσταση στις επιλογές διάλυσης της εκπαίδευσης

Καταγγέλλεται το υπουργείο Παιδείας ότι ακολουθεί πολιτική συρρίκνωσης και υποβάθμισης της δημόσιας δωρεάν παιδείας

Οι προτάσεις του ΟΟΣΑ και οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας για την κατάργηση της επετηρίδας διορισμών, την αναγνώριση των πτυχίων των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών και την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, προκάλεσε την αντίδραση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), η οποία σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι "αυτές οι ενέργειες αναδεικνύουν με τον πιο εμφανή τρόπο τις πολιτικές επιλογές του υπουργείου Παιδείας για συρρίκνωση και υποβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας".

Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι θα αντιμετωπίσει αποφασιστικά τις οργανωμένες απόπειρες περαιτέρω εμπορευματοποίησης των εκπαιδευτικών λειτουργιών και ότι θα αντισταθεί για να μην υποταχθεί το σχολείο ακόμα περισσότερο στις κοινωνικές ανισότητες, στον κατακερματισμό των παραγωγικών δυνάμεων και στην ηθική απονομιμοποίηση της Παιδαγωγικής διαδικασίας, αφού μόνο "όποιος έχει χρήματα θα μορφώνεται".

"Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε οποιουδήποτε είδους συζήτηση περί υπαγωγής τους αδιάβλητου θεσμού της επετηρίδας των εκπαιδευτικών στις ανάγκες του πελατειακού συστήματος, με την επίκληση κάποιων δήθεν αντικειμενικών επιλεκτικών κριτηρίων. Επιλογή για την επίλυση της μακροχρόνιας αδιοριστίας των συναδέλφων μας, αλλά και για την αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, είναι η υλοποίηση των προτάσεών μας για μαζικούς διορισμούς, για μείωση του αριθμού των μαθητών σε 25 ανά τμήμα και για προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία", σημειώνει η ΟΛΜΕ στην ανακοίνωση.

Οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν την αγωνία των αδιόριστων εκπαιδευτικών "βορά στις ανάγκες της πολιτικής εξυπηρέτησης και του ρουσφετιού". Επίσης, τονίζουν ότι θα αντιδράσουν δυναμικά με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα σε κάθε είδους προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ότι θα αγωνιστούν με επιμονή για την ενσωμάτωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί απαιτούν να καταργηθεί η ρύθμιση για το διεθνές απολυτήριο τονίζοντας: "Η ρύθμιση αυτή δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικά σχολεία να δίνουν εκπαιδευτικούς τίτλους, που μέχρι τώρα έδινε μόνο η ελληνική πολιτεία. Η ρύθμιση αυτή οδηγεί σε αφελληνισμό τη λυκειακή εκπαίδευση και ενισχύει τις τάσεις ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης".

Τέλος, καλούν τον υπουργό Παιδείας να σταματήσει τις πρόχειρες και μεγαλόστομες εξαγγελίες του και να σκύψει με σοβαρότητα στα μεγάλα και χρονίζοντα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, τα οποία απαιτούν επιτακτικά λύση. Ο κλάδος, σε συνεργασία με τους άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, θα αγωνιστεί για την ανάπτυξη ενός ευρύτατου κοινωνικού - εκπαιδευτικού κινήματος, για να γίνει η δημόσια δωρεάν παιδεία απτή πραγματικότητα και να υλοποιηθεί το αίτημα για "μόρφωση σε όλους τους νέους χωρίς διακρίσεις".

ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΥΧΤΕΡΙΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Οι αγώνες φέρνουν αποτελέσματα

Θετικά βήματα στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων της νυχτερινής εκπαίδευσης έγιναν κατά τη χτεσινή συνάντηση αντιπροσωπείας μαθητών νυχτερινών σχολείων με τον υφυπουργό Παιδείας Γ. Πασχαλίδη, τον υφυπουργό Εργασίας Λ. Κανελλόπουλο και αντιπροσωπεία της ΓΣΕΕ, ως αποτέλεσμα των επίμονων αγώνων των νυχτερινών μαθητών.

Στη διάρκεια της χτεσινής συνάντησης ο υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τη λειτουργία Γραφείου Νυχτερινής Εκπαίδευσης, και ότι ο ίδιος έστειλε ήδη εντολή στα νυχτερινά σχολεία να καταγραφούν οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή με σκοπό να σταλεί άμεσα από το υπουργείο ο εξοπλισμός. Ο υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε επίσης ότι θα ιδρυθούν νέα νυχτερινά σχολεία μετά από προτάσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ παράλληλα θα ιδρυθούν νέες ειδικότητες στα νυχτερινά ΤΕΛ και ΤΕΣ που λειτουργούν σήμερα.

Επίσης τον Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουν σεμινάρια για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών προκειμένου να ανταποκριθούν στις ιδιαιτερότητες της νυχτερινής εκπαίδευσης. Στο αίτημα των μαθητών νυχτερινών σχολείων για αναβολή στράτευσης στα 5 χρόνια προκειμένου να μπορούν να ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους, τόσο ο υφυπουργός Παιδείας όσο και ο υφυπουργός Εργασίας υποσχέθηκαν ότι θα ζητήσουν από τον υπουργό Αμυνας διευθέτηση του προβλήματος.

Αλλο ένα θετικό βήμα, είναι η συγκρότηση επιτροπής που θα εξετάσει συγκεκριμένα όλα τα αιτήματα και θα προτείνει λύσεις. Στην επιτροπή αυτή, οι εργασίες της οποίας θα ξεκινήσουν στις 9 Απρίλη, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας, Εργασίας και Αμυνας, και εκπρόσωποι των νυχτερινών μαθητών. Η Επιτροπή θα πρέπει να καταθέσει το πόρισμά της μέχρι τα μέσα του Μάη. Μετά το τέλος της συνάντησης οι εκπρόσωποι των νυχτερινών μαθητών δήλωναν ότι τα δύο βασικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν άμεσα, μέχρι τα μέσα του Μάη, είναι η αναβολή στράτευσης και η άδεια με αποδοχές στις εξετάσεις. Σε αντίθετη περίπτωση έλεγαν, ότι θα εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους.

67Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΩΝΟΥ
Παράδειγμα ανθρωπιάς από μαθητές

Συγκέντρωσαν ρούχα και τρόφιμα για τους ηλικιωμένους της περιοχής, που ζούνε μόνοι τους και για το ορφανοτροφείο "Αγία Τριάδα"

"Εδωσα σε αυτά τα παιδιά που δεν έχουν γονείς και ζουν στο ορφανοτροφείο λίγα τρόφιμα και ό,τι άλλο μπορούσα, γιατί δεν έχουν κάποιον για να τους τ' αγοράζει όπως εγώ. Βοήθησα, επειδή σκέφτηκα πως θα μπορούσα να ήμουν στη θέση τους και τότε θα είχα εγώ ανάγκη από βοήθεια".

Με αυτά τα λόγια δικαιολόγησε ο Αλέξανδρος Μαραγκούδης μαθητής της ΣΤ δημοτικού τη συμμετοχή του στην προσπάθεια που έκανε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 67ου Δημοτικού Σχολείου στον Κολωνό, να συγκεντρώσει τρόφιμα και ρούχα για το ορφανοτροφείο "Αγία Τριάδα", αλλά και για τους ηλικιωμένους της περιοχής που ζουν μόνοι τους.

Ηταν μια πρωτοβουλία που πήρε ο Σύλλογος Γονέων και η οποία βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από τους μαθητές, που συμμετείχαν με όλη τους τη διάθεση σε αυτήν την προσπάθεια του Συλλόγου. Μεγάλη συμβολή όμως είχε και ο διευθυντής και οι δάσκαλοι του σχολείου, οι οποίοι και αυτοί συμπαραστάθηκαν με όλες τους τις δυνάμεις στην ενέργεια.

"Δεν είναι η πρώτη φορά που προχωράμε σε μια τέτοια πρωτοβουλία. Ειδικά για τους ηλικιωμένους της περιοχής μας, που έχουν πολλές ανάγκες ακόμα και σε βασικά αγαθά, με κάθε ευκαιρία τους βοηθούσαμε και θέλαμε να μάθουμε στα παιδιά μας να αντιλαμβάνονται αυτήν την ανάγκη", δήλωσε στον "Ρ" η Βούλα Συνοδινού, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του σχολείου.

Ολοι οι μικροί μαθητές του σχολείου, έπειτα από τη χτεσινή μέρα, που παρέδωσαν τα τρόφιμα και τα ρούχα στους εκπροσώπους του ορφανοτροφείου, ήσαν πραγματικά πολύ χαρούμενοι και έλεγαν ότι θα έπαιρναν ξανά μέρος σε μια παρόμοια προσπάθεια.

"Μου αρέσει πολύ να βοηθάω τον κόσμο και τα παιδιά που δεν έχουν ρούχα, φαγητό ή άλλα πράγματα", είπε ο Τριαντάφυλλος Δημητρακόπουλος μαθητής της Γ δημοτικού, ενώ δίπλα του ο Γιώργος Ανδρεόπουλος,επίσης μαθητής της Γ δημοτικού, μ' ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά και προφανώς πολύ περήφανος που πήρε και αυτός μέρος στην προσπάθεια, είπε: "Εγώ έδωσα διάφορα τρόφιμα και πολλά γλυκά, για να τα έχουν τα παιδιά του ορφανοτροφείου για το Πάσχα".

Ο σκοπός αυτής της δραστηριότητας, όπως είπε στην εφημερίδας μας η Αννα Συνοδινού, είναι και να δώσουν λίγη βοήθεια σε παιδιά και ηλικιωμένους που την έχουν ανάγκη, αλλά και να μάθουν οι μαθητές του σχολείου να σκέφτονται ως μέρος ενός συνόλου, που θα πρέπει να προσφέρουν σε αυτό. "Αυτή μας η προσπάθεια θα συνεχιστεί", κατέληξε.

Τα συγχαρητήρια όλων αξίζουν σε αυτά τα παιδιά και στους γονείς που από το υστέρημά τους δίνουν σε κάποιους συνανθρώπους τους που έχουν πραγματικά ανάγκη από συμπαράσταση. Ισως, με τέτοιες πρωτοβουλίες οι σημερινοί μαθητές του δημοτικού, να καταλάβουν, όταν θα είναι αυριανοί εργαζόμενοι, ότι η φτώχεια και η ανέχεια μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού, μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα και ριζικά με άλλου είδους δραστηριότητες.

Οφειλές και παρεπόμενα

Τα χρέη τρίτων προς το ΙΚΑ έχουν εκτιναχτεί - μαζί με τα πρόσθετα τέλη - στο αστρονομικό ποσό των 650 δισ. δραχμών και το ένα τρίτο απ' αυτά τα χρωστούν περίπου τετρακόσιοι μεγαλο-οφειλέτες με χρέη μεγαλύτερα - χωρίς τα πρόστιμα - των 100 εκατομμυρίων δραχμών.

Αντί όμως η κυβέρνηση να κινήσει τις διαδικασίες να εισπράξει αυτές τις οφειλές - και πρωτίστως τις μεγάλες - φαίνεται να υπάρχει μια ιδιαίτερη προτίμηση προς ορισμένες ιδιότυπες κατηγορίες "οφειλετών". Οπως συμβαίνει με τους φροντιστές - καθηγητές.

Οι φροντιστές - καθηγητές ασφαλίζονταν για κύρια σύνταξη ή στο ΙΚΑ ή στο ΤΕΒΕ - κατ' επιλογήν τους - καθ' υπόδειξιν όπως λένε κάποιοι, των εποπτών εργασίας. Το 1995 ψηφίστηκε ο νόμος 2335 (ΦΕΚ 185, 6.9.1995) ο οποίος προβλέπει ότι για τους καθηγητές που αποδεδειγμένα παρείχαν εξαρτημένη εργασία μέχρι την 31.7.1994 σε ιδιωτικά φροντιστήρια και είχαν ασφαλιστεί για κύρια σύνταξη στο ΤΕΒΕ, ενώ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία υπάγονται στο ΙΚΑ, καταβάλλεται στο ΙΚΑ για το διάστημα από 1.8.1990 μέχρι 31.7.1994 το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών από τον εργοδότη σε 48 μηνιαίες δόσεις και χωρίς πρόσθετα τέλη. Η μη εμπρόθεσμη καταβολή - σύμφωνα με το νόμο - τριών δόσεων συνολικά συνεπάγεται την απώλεια της τμηματικής εξόφλησης και θα γίνει απαιτητό το σύνολο του οφειλόμενου ποσού.

Από κει και πέρα υπήρξαν και ορισμένες άλλες εμπλοκές για όσους φροντιστές ζήτησαν να ενταχθούν στη ρύθμιση, όπως η βεβαίωση του ύψους των οφειλών, καθώς στη μέση εμπλέκεται η Εφορία.

Οι φροντιστές ζήτησαν την κατάργηση της αναδρομικής ρύθμισης και πήραν κάποιες υποσχέσεις για αυτό. Διότι αν εν αγνοία τους ή από εσφαλμένη πληροφόρηση ή ακόμα και άλλους υπολογισμούς ορισμένοι φροντιστές οδηγήθηκαν στην ασφάλιση του ΤΕΒΕ, δεν είναι σωστό να ζητείται τώρα - αναδρομικά - το σύνολο των εισφορών προς το ΙΚΑ. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πρέπει να εξαιρεθούν οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων που ασφάλιζαν τους φροντιστές στο ΙΚΑ ή οι ιδιοκτήτες που είχαν ή έχουν ανασφάλιστους καθηγητές.

Αυτά για ορισμένα στελέχη της κυβέρνησης που θέλουν να καλύψουν τη δική τους ανακολουθία για τις υποσχέσεις τους, με πρόσχημα τα δημοσιεύματα του "Ρ" που αποκάλυψαν ορισμένα καταχθόνια σχέδια - και μάλιστα για χατίρι της Κοινότητας - σε βάρος του ΙΚΑ και γενικότερα της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Γ.

8Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ
Στο δρόμο κάνουν διάλειμμα οι μαθητές

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ και Δ. Κουμπούρη, στον υπουργό Παιδείας

Σε μια μισθωμένη, ακατάλληλη για σχολείο, πολυκατοικία στεγάζεται το 8ο Γυμνάσιο του Δήμου Ιλίου, με αποτέλεσμα το μάθημα να γίνεται κάτω από απαράδεκτες συνθήκες. Οι μαθητές αναγκάζονται να βγαίνουν για διάλειμμα στο δρόμο, επειδή οι αίθουσες διδασκαλίας και η αυλή είναι μικρές, ενώ βοηθητικοί χώροι δεν υπάρχουν και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στο διπλανό κτίριο που στεγάζει το 19ο Δημοτικό Σχολείο. Η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων του δήμου αντιδρά στη μεταφορά του σχολείου στο νέο διδακτήριο, που κτίζεται τέσσερα περίπου χιλιόμετρα μακριά, και προτείνει ως λύση στο πρόβλημα να βρεθεί οικόπεδο στην περιοχή Αγίου Φανουρίου, ώστε να αποφύγουν οι μαθητές την ταλαιπωρία λόγω της μεγάλης απόστασης. Το αίτημα αυτό των γονιών μεταφέρουν στον υπουργό Παιδείας με ερώτηση στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ,και Δ. Κουμπούρης και τον καλούν να απαντήσει, αν προτίθεται να ικανοποιήσει το αίτημα της Ενωσης Γονέων.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ