ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Δεκέμβρη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Φτωχό συγγενή θέλουν τον COSMOTE

Ενώ οι ενδιαφερόμενοι ξεπέρασαν μέσα σε λίγες μέρες τους 200.000, όλως περιέργως, η εταιρία εμφανίζεται ανέτοιμη να ανταποκριθεί και γι' αυτό σταμάτησαν οι προεγγραφές!

Τουλάχιστον ανέτοιμη να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση για προεγγραφές στην COSMOTE, αποδείχτηκε η εταιρία και μάλιστα από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του προγράμματος. Η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού, αλλά και οι λαθεμένες προβλέψεις των ιθυνόντων, ανάγκασαν τη διοίκηση του ΟΤΕ, αργά το βράδυ της Κυριακής να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προεγγραφές που γίνονταν μέσω των υπηρεσιών του Οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι υποψήφιοι συνδρομητές που έδειξαν ενδιαφέρον να ενταχθούν στο δίκτυο της COSMOTE ξεπερνούσαν μέχρι χτες τους 200.000. Στοιχείο που επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη του κόσμου προς τον ΟΤΕ. Ομως η εμπορική υποδομή της COSMOTE, αποδείχτηκε περιέργως "φτωχή", αφού οι τηλεφωνικές συσκευές που θα διαθέτει στα μέσα Φλεβάρη δεν ξεπερνούν τις 50.000, ενώ αδυνατεί να καλύψει και τις υπηρεσίες των λογαριασμών, αλλά και τις κάρτες SIM. Στην ουσία η εμπορική πολιτική - που είχαν αναλάβει οι πολυδιαφημισμένοι Νορβηγοί ("Telenor") - υπάρχει μόνο στα χαρτιά και στους εγκεφάλους κάποιων ακριβοπληρωμένων μάνατζερ, αλλά όχι στην πραγματικότητα. Πολύ περισσότερο που από τεχνικής πλευράς το δίκτυο της επιχείρησης, μπορεί να καλύψει 75.000 συνδρομητές με την έναρξη της λειτουργίας του, 120.000 από τον Απρίλη και πολύ περισσότερους τους επόμενους μήνες με την πρόοδο της εγκατάστασης των αναγκαίων κεραιών.

Στο φόντο αυτής της κατάστασης, η καθυστέρηση στην εμπορική ανάπτυξη της εταιρίας, και μάλιστα όταν εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες στην κυριολεξία "αναμένουν στο ακουστικό τους" αποβαίνει το λιγότερο καταστροφική για την COSMOTE, αλλά και το μεγαλομέτοχο, τον ΟΤΕ. Οταν στελέχη της εταιρίας ανέμεναν τουλάχιστον 800.000 προεγγραφές, ο στόχος για 120.000 συνδρομητές στο τέλος του χρόνου, φαίνεται τουλάχιστον "μίζερος" - αν όχι περίεργος - και σε κάθε περίπτωση ο στόχος δεν μπορεί παρά να συμβαδίζει με τη χωρητικότητα του δικτύου που σε κάθε χρονική στιγμή είναι εγκατεστημένο. Οι εξελίξεις αυτές θίγουν οικονομικά, αλλά και πλήττουν την αξιοπιστία μιας εταιρίας που κάνει μόλις τα πρώτα της βήματα. Και από την άλλη εκ των πραγμάτων λειτουργούν προς όφελος των ανταγωνιστών της.Το περίεργο είναι πως, ενώ πολλοί επικαλούνται τον ανταγωνισμό, όταν η αγορά τους δίνει την ευκαιρία, αυτοί οι ίδιοι την κλοτσάνε..! Στέλνοντας ταυτόχρονα χιλιάδες υποψήφιους πελάτες τους στην αγκαλιά των ανταγωνιστών τους.

Στελέχη της ΕΣΚ-ΟΤΕ σχολιάζοντας τις εξελίξεις υπογράμμιζαν ότι "το ζήτημα είναι πολιτικό" και σημείωναν: "Δεν οφείλεται στην ανικανότητα σωστού σχεδιασμού κάποιων, αλλά στις στενές διασυνδέσεις και στην επίδραση που ασκούν τα μεγάλα μονοπώλια του χώρου, προκειμένου να καταρρακωθεί το κύρος τόσο του ΟΤΕ, όσο και της COSMOTE, στο πλατύ κοινό που ήδη έδειξε τη μεγάλη εμπιστοσύνη του. Βαρύτατες ευθύνες φέρουν κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΤΕ, οι οποίες για μια ακόμα φορά, αποδεικνύεται ότι στηρίζουν τα μεγάλα συμφέροντα".

Ιδιωτικές εταιρίες στις ράγες του ΟΣΕ

Από 1η Γενάρη 1998 θα μπορούν να εκτελούν επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές

Ανοίγει ο δρόμος για την εκμετάλλευση του δικτύου του ΟΣΕ από ιδιωτικές εταιρίες. Με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που ετοίμασε και απέστειλε για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, από την 1η Γενάρη 1998, παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιώτες, χρησιμοποιώντας την υποδομή του ΟΣΕ, να εκτελούν επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με την Οδηγία 95/18/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο υπουργός Μεταφορών θα μπορεί να χορηγεί άδειες πενταετούς ισχύος, σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, που επιθυμούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα και να εκτελούν μεταφορές (προσώπων και εμπορευμάτων).

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΔΕΣΚ) - υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ -, επισημαίνει ότι η είσοδος ιδιωτών στην υποδομή του ΟΣΕ θα έχει ολέθριες συνέπειες για τον ΟΣΕ, αλλά και τους σιδηροδρομικούς, στις εργασιακές τους σχέσεις, στις κατακτήσεις και στα δικαιώματά τους. Κι αυτό γιατί οι ιδιώτες δε θα κάνουν εκμετάλλευση της υποδομής, για να προσφέρουν κοινωνικό έργο, αλλά για να αποκομίσουν κέρδη. Ετσι, θα πάρουν το "φιλέτο" και στον ΟΣΕ θα μείνουν οι άγονες γραμμές. Οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ, τονίζει ο Σ. Ραυτόπουλος,είχαν προειδοποιήσει και ενημερώσει τους εργαζόμενους πολύ έγκαιρα γι' αυτές τις δυσμενείς εξελίξεις. Τεράστιες, όμως, ευθύνες έχουν οι συμβιβασμένες ηγεσίες στην ΠΟΣ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) και στα πρωτοβάθμια σωματεία, που όχι μόνο δεν αντιπάλεψαν αυτή την πολιτική, αλλά ουσιαστικά, έβαλαν "πλάτη", για να περάσει. "Οι εργαζόμενοι πρέπει ν' αντισταθούν σ' αυτή την πολιτική και, έστω και τώρα, να ασκήσουν πίεση για την ανατροπή της. Στο "μονόδρομο" της κυβέρνησης για το ξεπούλημα του ΟΣΕ στους ιδιώτες, με τις υποδείξεις του Διευθυντηρίου των Βρυξελλών, οι εργαζόμενοι πρέπει ν' αντιτάξουν το μονόδρομο της ενότητας και του αγώνα για την πραγματική ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων, προς όφελος της εθνικής οικονομίας και του κοινωνικού συνόλου. Σ' αυτή την κατεύθυνση, όπως κάνουν μέχρι τώρα, θα συνεχίσουν ν' αγωνίζονται οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ", καταλήγει ο Σωτ. Ραυτόπουλος.

ΟΑΣΑ
Νέο χαράτσι στους επιβάτες

Κατά 1.000 δραχμές αυξάνεται η τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών, ενώ προωθείται νέα αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 20 δραχμές!

Κατά 1.000 δραχμές πιο ακριβά (από 5.000 δρχ. σε 6.000 δρχ.) πωλούνται οι μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ).

Πρόκειται για το δεύτερο χαράτσι, σε διάστημα λίγων μηνών, που επιβάλλει η κυβέρνηση στο επιβατικό κοινό της Αθήνας. Το πρώτο επιβλήθηκε την 1η Ιούλη 1997, όταν τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών αυξήθηκαν κατά 25 δρχ. (από 75 σε 100 δρχ.). Το νέο χαράτσι δεν είναι άσχετο με την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, έτσι, ώστε, όταν αυτές περάσουν στους ιδιώτες, να έχουν επιβληθεί, ήδη, υψηλές τιμές στα εισιτήρια.

Παράλληλα, η κυβέρνηση προετοιμάζει και τις αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, κατά 20 δραχμές (από 100 δραχμές στις 120 δραχμές), οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα επιβληθούν από το δεύτερο εξάμηνο του νέου χρόνου.

Σημειώνεται ότι η νέα τιμολογιακή πολιτική για τις αστικές συγκοινωνίες, που αποφάσισε πρόσφατα ομόφωνα το ΔΣ του ΟΑΣΑ, προβλέπει: Να αυξηθεί στις 120 δρχ. η τιμή των εισιτηρίων σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, που σήμερα κοστίζει 100 δρχ. Να καθιερωθεί μηνιαία κάρτα και για τα τρία συγκοινωνιακά μέσα, με κόστος 7.200 δρχ., εξαμηνιαία με 39.000 δρχ. και ετήσια με 68.000 δρχ. Να καθιερωθεί εξαμηνιαία κάρτα μόνο για λεωφορεία και τρόλεϊ προς 26.000 δρχ. και ετήσια προς 46.000 δρχ. Για την κάρτα που ισχύει μόνο για λεωφορεία και τρόλεϊ, προτείνεται η μείωσή της κατά 200 δρχ. (από 5.000 δρχ. σε 4.800 δρχ.) ως ...κερασάκι φτήνιας στην "τούρτα" του νέου χαρατσώματος.

Επίσης, η διοίκηση του ΟΑΣΑ εισηγείται να πωλείται δεσμίδα 21 εισιτηρίων και για τα τρία συγκοινωνιακά μέσα προς 2.200 δρχ. και από την 1η Μάρτη 1998 να πωλούνται εισιτήρια απεριορίστων διαδρομών για 24 ώρες προς 700 δρχ., 72 ωρών προς 1.800 δρχ. και για μια βδομάδα προς 2.500 δρχ.

Σημειώνεται ότι από τον ΟΑΣΑ διατίθεται τώρα και μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών και για τα τρία μεταφορικά μέσα (λεωφορεία, τρόλεϊ και ηλεκτρικός) προς 8.000 δρχ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ