Τετάρτη 30 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Ταξίδευε με ληγμένα πιστοποιητικά

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ κουρελιάζουν το πόρισμα, που συγκαλύπτει τις ευθύνες κυβέρνησης, εφοπλιστών και Νηογνώμονα

Αποκάλυψη του εγκλήματος με ατράνταχτα στοιχεία (στη φωτογραφία, στιγμιότυπο από κινητοποίηση στο τέλος του Σεπτέμβρη του 2000)
Αποκάλυψη του εγκλήματος με ατράνταχτα στοιχεία (στη φωτογραφία, στιγμιότυπο από κινητοποίηση στο τέλος του Σεπτέμβρη του 2000)
«Το "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" δεν έπρεπε να ταξιδεύει»!

Δεν πρόκειται για ειρωνική διαπίστωση «κατόπιν εορτής». Είναι η κατακλείδα των νέων αποκαλυπτικών στοιχείων, που φέρνουν στη δημοσιότητα τα ταξικά ναυτεργατικά Σωματεία των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων, όχι μόνο για να καταδείξουν ότι το ναυάγιο αυτό αποτελεί καθαρό έγκλημα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και των εφοπλιστών, αλλά και για χτυπήσουν για άλλη μια φορά το καμπανάκι του κινδύνου, καθώς το ίδιο δίδυμο - κυβέρνησης και εφοπλιστών - που έστειλε στον πάτο της θάλασσας 80 ανθρώπινες ζωές, στρώνει το δρόμο για νέα ναυάγια.

Τα νέα στοιχεία που συνέλεξαν η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ αποτελούν υλικό ανακρίσεων, καταθέσεων, αλλά και έγγραφα αρμόδιων υπηρεσιών, τα οποία έγινε προσπάθεια να αποκρυφτούν. Τα δύο σωματεία δημοσιοποίησαν χτες τα στοιχεία, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, δίνοντας, εκτός των άλλων, και απάντηση στο κατάπτυστο πόρισμα που εξέδωσε, με εξόφθαλμη κυβερνητική εντολή, το ανώτατο Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων στις 17 Ιούλη 2003, για να ρίξει τις ευθύνες αποκλειστικά και μόνο στο πλήρωμα. Να βγάλει «αθώες περιστερές» τους πραγματικούς υπεύθυνους, κυβέρνηση, ΥΕΝ, εφοπλιστές και Ελληνικό Νηογνώμονα, ο οποίος εξέδιδε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σ' αυτό το σαπάκι μέχρι και τη βύθισή του.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας, το πλοίο ταξίδευε με ληγμένα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας! Για την ακρίβεια, η ισχύς του Πιστοποιητικού Ασφαλείας Νο 333/20.7.000, που είχε εκδοθεί από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας - και έδωσαν στους δημοσιογράφους τα σωματεία - είχε λήξει στις 17 Αυγούστου 2000. Μετά από 39 μέρες, τη νύχτα της 26ης Σεπτέμβρη, το πλοίο έπεσε στα βράχια της Πάρου.

Ακόμα, ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό του Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης για την Ασφαλή λειτουργία των Πλοίων (Κώδικας ISM). Το πιστοποιητικό αυτό - το οποίο επίσης δόθηκε στη δημοσιότητα - έληγε στις 22 Σεπτέμβρη 2000, δηλαδή 4 μέρες πριν το ναυάγιο. Και όμως στις 22 Σεπτέμβρη, ο ΚΕΕΠ παρατείνει την ισχύ του Πιστοποιητικού μέχρι 20 Νοέμβρη 2000!

Επιπλέον ήταν γνωστό στην εταιρία και τους «αρμοδίους» ότι το πλοίο είχε σοβαρά προβλήματα στα ελικοφόρα συστήματά του. Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερη σπουδαιότητα, κατά τα σωματεία, αν προστεθεί ότι οι δύτες πραγματογνώμονες βρήκαν πως από τη δεξιά έλικα είχε αποκολληθεί ένα φτερό, το οποίο ουδέποτε... βρέθηκε. Για τους λόγους της αποκόλλησης, τον πιθανό χρόνο που έγινε, δηλαδή την πιθανότητα το φτερό να αποκολλήθηκε πριν την πρόσκρουση, δεν έγινε καμία έρευνα.

Από τα στοιχεία της δικογραφίας και τις καταθέσεις προκύπτει σοβαρό πρόβλημα στα πτερύγια ευστάθειας (stapilizer fin). Πολύ πριν από τη στιγμή της πρόσκρουσης, ήταν ανοιχτό μόνο το δεξί όταν αυτά «λειτουργούν ως δυνάμεις ζεύγους»! Μάλιστα, λίγο πριν το πλοίο πέσει στα βράχια, είχε ξεκινήσει η διαδικασία κατάπλου, στα πλαίσια της οποίας τα πτερύγια κλείνουν. Ομως, αυτό παρέμεινε ανοιχτό μέχρι και την πρόσκρουση... Το ρήγμα που προκλήθηκε στο σημείο του πτερυγίου ήταν το μεγαλύτερο και συντέλεσε καθοριστικά στη βύθιση του πλοίου.

Το «ΣΑΜΙΝΑ» αντιμετώπιζε, αποδεδειγμένα, προβλήματα, στα σωστικά του μέσα, στις ηλεκτρογεννήτριες, αλλά, όπως προκύπτει από τις καταθέσεις πλοιάρχου και δόκιμου πλοιάρχου, και στο σύστημα των υδατοστεγών θυρών.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Γ. Μανουσογιαννάκης επισήμανε ότι «μετά την τραγική εμπειρία που αποκτήθηκε με το ναυτικό έγκλημα του "ΣΑΜΙΝΑ", αντί να παρθούν μέτρα», η αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με το νόμο 2932 με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία ο διαλυτικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οξύνει τα προβλήματα, γεννά νέα, «διαμορφώνει συνθήκες για νέο ναυτικό έγκλημα». Και κατέθεσε την επεξεργασμένη πρόταση των σωματείων και του ΚΚΕ για τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ