ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Μάρτη 2011
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αντίσταση στο «καλλικρατικό» σχολείο της αγοράς

Διαρκείς είναι οι κινητοποιήσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων (φωτ. από πρόσφατη κινητοποίηση στο Ιλιον)
Διαρκείς είναι οι κινητοποιήσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων (φωτ. από πρόσφατη κινητοποίηση στο Ιλιον)
Αποφασισμένοι να μη δεχτούν το νέο χτύπημα στο δικαίωμα στη μόρφωση, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και άλλοι φορείς αντιδρούν με κινητοποιήσεις στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων.

Στο μεταξύ, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αφού δεν έπεισε με τα «παιδαγωγικά» τάχα επιχειρήματα το λαό να αποδεχτεί τη συρρίκνωση της Παιδείας, προσπαθεί τώρα να υπονομεύσει και να συκοφαντήσει τους κινητοποιούμενους ενάντια στις συγχωνεύσεις. Ετσι, προκλητικά η υπουργός Παιδείας έκανε χτες «έκκληση» σε φορείς της Τοπικής Διοίκησης και της Εκπαίδευσης «να μην εμπλέκουν τα παιδιά σε αντιπαραθέσεις, που αφορούν στη διοικητική αναδιάρθρωση της Εκπαίδευσης». «Δεν μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί τα παιδιά και την εκπαίδευσή τους: να βγαίνουν τα παιδιά από τις τάξεις και να χρησιμοποιούνται ως θέαμα σε κανάλια και μάλιστα σε ώρες μαθήματος», είπε χαρακτηριστικά η Α. Διαμαντοπούλου, λες και δεν είναι υπόθεση όλων (γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών, όλου του λαού) το στοίβαγμα δεκάδων μαθητών ανά τμήμα, το κόστος της μεταφοράς μαθητών που θα πέσει στις πλάτες του λαού, η ερήμωση περιοχών κι όλες οι άλλες συνέπειες που θα έχουν οι συγχωνεύσεις... οι οποίες σε καμιά περίπτωση δεν είναι θέμα «διοικητικής αναδιάρθρωσης», αλλά βαθιά αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, αφού συνδέονται με το νέο, ακόμα πιο έντονα ταξικά, διαφοροποιημένο σχολείο.

Την ίδια προσπάθεια υπονόμευσης έκανε το υπουργείο και σε ανακοίνωση με αφορμή τη χτεσινή κινητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής. Ενώ η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος είναι οι προσπάθειες υπονόμευσης των αγώνων από υποτιθέμενους υποστηρικτές των κινητοποιήσεων, με δηλώσεις του τύπου της δημοτικής συμβούλου Σαρωνικού Χ. Χριστοφάκη (συζύγου του Θ. Πάγκαλου) που σε επιστολή της προς την υπουργό απεύχεται να γεννηθεί μια... «νέα κρίση τύπου Κερατέας»...

Πάντως, εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί και τοπικοί φορείς συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις, με τις αντιδράσεις στις συγχωνεύσεις να εντείνονται.

Η Επιτροπή Εκπαιδευτικών Ηλιούπολης - Υμηττού του ΠΑΜΕ οργανώνει περιοδείες σε χώρους δουλειάς για να ενημερώσει για το πρόβλημα: Τη Δευτέρα στις 7 το πρωί στους εργαζόμενους στους κήπους του Δήμου Ηλιούπολης και την Τρίτη στις 6 το πρωί στους εργαζόμενους στο γκαράζ του Δήμου.

Την εναντίωσή τους στη συγχώνευση του σχολείου τους με το 3ο Γενικό Λύκειο Περιστερίου εκφράζουν μαθητές του 4ου Γενικού Λυκείου. Οπως επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, τα δύο σχολεία απέχουν τουλάχιστον 1 χιλιόμετρο μεταξύ τους.

Σε κινητοποιήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα προσανατολίζονται οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού στο Βαρβάσι Χίου, το οποίο υποβαθμίζεται από 12θέσιο σε 8θέσιο. Σε γενική συνέλευση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στις 16 Μάρτη, με τη συμμετοχή και δασκάλων, καταγγέλθηκε η απόφαση της κυβέρνησης και συζητήθηκε πρόγραμμα δράσης.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Οι Λαϊκές Επιτροπές μπαίνουν μπροστά στον αγώνα

Από την κινητοποίηση χτες το πρωί στα Τρίκαλα

Eurokinissi

Από την κινητοποίηση χτες το πρωί στα Τρίκαλα
Παλλαϊκά χαρακτηριστικά παίρνει στη Θεσσαλία ο αγωνιστικός ξεσηκωμός κατά των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων. Οι Λαϊκές Επιτροπές Αγώνα που έχουν συγκροτηθεί στους τέσσερις θεσσαλικούς νομούς από τις αγωνιστικές συσπειρώσεις ΠΑΜΕ, ΠΑΣΥ, ΠΑΣΕΒΕ, ΜΑΣ, ΟΓΕ παίρνουν την υπόθεση στα χέρια τους και οργανώνουν τη λαϊκή πάλη, προβάλλοντας τις ουσιαστικές διεκδικήσεις που συνδέονται με τη λαϊκή ανάγκη για μια Παιδεία Ενιαία, Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν για όλα τα παιδιά, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση.

Χτες το απόγευμα η Λαϊκή Επιτροπή Αγώνα του Νομού Τρικάλων οργάνωσε συλλαλητήριο στην πλατεία Ρήγα Φεραίου και ανάλογη κινητοποίηση έχει εξαγγείλει η Λαϊκή Επιτροπή Αγώνα του Νομού Καρδίτσας για τη Δευτέρα 21 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στην κεντρική πλατεία της πόλης.

Στο μεταξύ, σε πόλεις, επαρχίες και χωριά της περιοχής πραγματοποιούνται, σε καθημερινή βάση, αγωνιστικές κινητοποιήσεις μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών - συγκεντρώσεις σε πλατείες και Περιφερειακές Διευθύνσεις, αποκλεισμοί δρόμων κ.ά. - που χαρακτηρίζονται από μαζικότητα και δυναμισμό, ενώ πολλά σχολεία δε λειτουργούν, με τους μαθητές να κάνουν είτε αποχή είτε κατάληψη.

Τρίκαλα

Στο συλλαλητήριο που οργάνωσε η Λαϊκή Επιτροπή Αγώνα στην πλατεία Ρήγα Φεραίου των Τρικάλων διατρανώθηκε η αγωνιστική αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου και γενικότερα του λαού της περιοχής στην κυβερνητική πολιτική για την Παιδεία.

Στην ομιλία του ο Θ. Μούτος, στέλεχος του ΠΑΜΕ και μέλος του ΔΣ της τοπικής ΕΛΜΕ, τόνισε ότι αυτή η πολιτική θέλει τα παιδιά του λαού να διδάσκονται εφήμερες δεξιότητες που ζητάει η αγορά και όχι ολόπλευρη γνώση, βασική, γενική εκπαίδευση. Γι' αυτό - είπε - εισάγουν πληροφορική και αγγλικά από την Α' Δημοτικού, μιλάνε για ένα Λύκειο με 3 βασικά μαθήματα και όλα τα άλλα επιλογές και δεξιότητες!

Είναι φανερό - πρόσθεσε - ότι θα χτυπήσουν αλύπητα τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, γιατί το σχολείο που δουλεύει με επιχειρηματικά κριτήρια δε λογαριάζει εργασιακά δικαιώματα. Θέλει εκπαιδευτικούς με σκυμμένο κεφάλι.

Κινητοποίηση στα Τρίκαλα έγινε και χτες το πρωί.

Λάρισα

Μεγάλη κινητοποίηση με τη συμμετοχή μαθητών από πολλά σχολεία, γονιών και εκπαιδευτικών από τους νομούς της Θεσσαλίας πραγματοποιήθηκε χτες το πρωί έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Περιφέρειας. Δυναμικό ήταν το «παρών» των δυνάμεων του ΠΑΜΕ και της ΠΑΣΥ, που με τα πανό και τα συνθήματά τους απαίτησαν Παιδεία που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες. Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Απ. Νάνο, βουλευτή Μαγνησίας του Κόμματος.

Στο Νομό Λάρισας πολλά σχολεία δε λειτούργησαν και χτες - Δημοτικά Σχολεία Δολίχης και Ολυμπιάδας Ελασσόνας, Λύκειο Τσαριτσάνης, Γυμνάσιο και Λύκειο Γόννων κ.ά. - καθώς οι μαθητές απέχουν από τα μαθήματα ή έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις.

Καρδίτσα

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν εκπρόσωποι της Λαϊκής Επιτροπής Αγώνας Νομού Καρδίτσας, ενόψει του συλλαλητηρίου την ερχόμενη Δευτέρα, τόνισαν ότι τα σχέδια, που εφαρμόζει σήμερα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έχουν στη γενική τους κατεύθυνση τη συμφωνία και τη στήριξη των κομμάτων της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ., παρά την προσπάθεια που κάνουν σήμερα υποκριτικά αυτές οι δυνάμεις, οι οποίες μαζί με μερίδα του ΠΑΣΟΚ δήθεν ασκούν κριτική στις συγχωνεύσεις και καλούν σε κινητοποιήσεις.

Πρόσθεσαν ότι οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες των ΟΛΜΕ - ΔΟΕ και διάφοροι αιρετοί τοπικοί άρχοντες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ (περιφερειάρχης, αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι), όπως και οι βουλευτές του νομού των δυο αυτών αστικών κομμάτων αποκρύπτουν την πραγματική ουσία των καταργήσεων.

Υποκριτικά - συνέχισαν - «στηρίζουν» τη δίκαιη αγανάκτηση των γονιών, εργαζόμενων και αγροτών, των καθηγητών, αλλά και των μαθητών, με υποσχέσεις και δήθεν κατανόηση στα δίκαια αιτήματα. Λένε ένα θολό «όχι στις συγχωνεύσεις» και όχι για όλες, ενώ από την άλλη κρύβουν ότι συμφωνούν με το σχολείο της αγοράς και την ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία. Αναπαράγουν τα ιδεολογήματα «περί κατοχής από την τρόικα που ζητάει περικοπές» και κατά συνέπεια το κλείσιμο των σχολείων, αθωώνοντας έτσι την κυβέρνηση και συσκοτίζοντας τον ταξικό χαρακτήρα της καπιταλιστικής κρίσης. Την ώρα που σαρώνονται τα πάντα, εκλιπαρούν την κυβέρνηση για διάλογο!

Σήμερα - κατέληξαν - υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να παρέχεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία Παιδεία για όλα τα παιδιά, με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση. Απαιτείται άλλος δρόμος ανάπτυξης, με επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες. Απαιτείται Λαϊκή Εξουσία ως προϋπόθεση για τη Λαϊκή Παιδεία.

ΜΟΣΧΑΤΟ
Ενάντια στην κατάργηση του εσπερινού σχολείου

Ξεσηκώνονται οι μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου - Λυκείου Μοσχάτου, του μοναδικού εσπερινού της περιοχής, ενάντια στην απόφαση για συγχώνευση του σχολείου τους με το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λύκειο Καλλιθέας. Οι μαθητές του σχολείου, πέρα από τις υπόλοιπες συνέπειες των συγχωνεύσεων, έχουν να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα συνέχισης της φοίτησής τους, καθώς πρόκειται για εργαζόμενους μαθητές για τους οποίους η παρακολούθηση του σχολείου είναι, έτσι κι αλλιώς, αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας.

Σε ανακοίνωσή της, η Κομματική Οργάνωση Μοσχάτου του ΚΚΕ καλεί: «Κανείς εργάτης, υπάλληλος, αυτοαπασχολούμενος, νέος, να μην πέσει στην παγίδα που στήνει η κυβέρνηση. Είναι πρόκληση να λένε ότι οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις του Εσπερινού Γυμνασίου - Λυκείου Μοσχάτου με το Εσπερινό Γυμνάσιο - Λύκειο Καλλιθέας γίνονται για παιδαγωγικούς λόγους». «Το ΚΚΕ καλεί σε άμεση απάντηση στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση. Τα σωματεία, οι μαζικοί φορείς στη γειτονιά, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές με τα εκλεγμένα συμβούλιά τους να συγκρουστούν με την αντιλαϊκή πολιτική».

Οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Μοσχάτου έχουν καλέσει το δημοτικό συμβούλιο να εκφράσει την αντίθεσή του στις επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις που βρίσκουν έκφραση και στο δήμο με τις συγχωνεύσεις.

ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Καμιά τάξη να μην έχει πάνω από 20 μαθητές

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας συζητήθηκε το θέμα των συγχωνεύσεων

Από τη χθεσινή κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη

Motion Team

Από τη χθεσινή κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη
Δυναμική κινητοποίηση έξω από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποίησε χθες η Α' ΕΛΜΕ, μαζί με μαθητές και γονείς συνεχίζοντας τον αγώνα ενάντια στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων. Στο πλευρό τους βρέθηκαν εκπρόσωποι της Γραμματείας Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ και εκλεγμένοι της Λαϊκής Συσπείρωσης.

Αντίστοιχες κινητοποιήσεις έγιναν χθες σε Κοζάνη και Πτολεμαΐδα και προχθές στα Γρεβενά, με τη συμμετοχή σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, που έγινε την Πέμπτη, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονέων κάλεσαν την Περιφέρεια να σταθεί στο πλευρό τους παίρνοντας ξεκάθαρα θέση ενάντια στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων. Αν και ούτε η ΝΔ ούτε το ΠΑΣΟΚ ήθελαν να ανοίξει η συζήτηση για το θέμα, τελικά η πλειοψηφία της Διοίκησης Π. Ψωμιάδη, ενέκρινε ψήφισμα με το οποίο ζητά παράταση ενός χρόνου ώστε στο μεταξύ να γίνει διάλογος για την εφαρμογή του μέτρου.

Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καταργούνται συνολικά 133 σχολικές μονάδες (ανά νομό: Θεσσαλονίκη 38, Σέρρες 43, Κιλκίς 10, Πιερία 22, Πέλλα 7, Χαλκιδική 7 και Ημαθία 6) που βρίσκονται διάσπαρτες σε ορεινές, ημιορεινές, πεδινές, παράλιες, αστικές, ημιαστικές και επαρχιακές περιοχές.

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης σημείωσαν ότι η απόφαση της κυβέρνησης θα έχει δραματικές συνέπειες, στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού ενώ ταυτόχρονα, ανοίγει παραπέρα το δρόμο για μείωση προσλήψεων και απολύσεις εκπαιδευτικών.

Ξεκαθάρισαν ότι η Λαϊκή Συσπείρωση θα συνεχίσει να αγωνίζεται μαζί με τα λαϊκά στρώματα, για ένα δημόσιο σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών χωρίς διακρίσεις και θα έχει στόχο την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης σε ένα συνολικό πρόγραμμα ανάπτυξης για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, ένα σχολείο που θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα τελεί υπό την ευθύνη του κράτους σε συνεργασία με το γονεϊκό κίνημα και τις προτάσεις των λαϊκών στρωμάτων.

Απαιτεί: Να μην κλείσει κανένα σχολείο. Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.

Για τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά

Χρησιμοποιώντας την επιχειρηματολογία του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την υπόθεση των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, Ηλίας Δημητρόπουλος, έστειλε απαντητική επιστολή στην εφημερίδα μας σχετικά με το δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη» στις 16/3/2011 για την παράσταση διαμαρτυρίας που έκαναν μια μέρα πριν γονείς κι εκπαιδευτικοί του Πειραιά στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διευκρινίζει στην επιστολή του:

«1) Στα ερωτήματα που μου υποβλήθηκαν για τις συγχωνεύσεις ορισμένων σχολικών μονάδων του Πειραιά, απάντησα ότι οι προτάσεις που έγιναν από τη Διεύθυνση είχαν ως κριτήριο πρώτιστα το παιδαγωγικό και λειτουργικό πλεονέκτημα που προκύπτει και δευτερευόντως το όποιο οικονομικό όφελος της πολιτείας.

2) Διευκρίνισα επιπροσθέτως ότι ενώ υπήρχαν και άλλα συστεγαζόμενα σχολεία δεν πρότεινα την συγχώνευσή τους διότι έκρινα ότι με τα υφιστάμενα δεδομένα δεν θα προέκυπτε οποιοδήποτε όφελος.

3) Τέλος, καταλήγοντας ανέφερα απλώς ότι οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις είχαν δημοσιευθεί σε σχετική ιστοσελίδα του ΥΠ.Β.Δ.Μ.Θ. Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας».

Πρακτικά, ο διευθυντής υπερασπίζεται πλήρως τις προωθούμενες για τώρα συγχωνεύσεις, επικαλούμενος «παιδαγωγικά κριτήρια», όπως ακριβώς το υπουργείο Παιδείας. Γονείς κι εκπαιδευτικοί που αντιδρούν στις συγχωνεύσεις και κινητοποιήθηκαν και στον Πειραιά, αντιδρούν ακριβώς σ' αυτές τις συγχωνεύσεις που γίνονται με τα... «παιδαγωγικά κριτήρια», τα οποία υπαγορεύουν να δημιουργούνται «εύρωστα» σχολεία για να μπορούν να προωθηθούν τα προγράμματα διαφοροποίησης της εκπαίδευσης. Επίσης, ο διευθυντής αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο περισσότερων συγχωνεύσεων στο μέλλον (αν αλλάξουν τα... «υφιστάμενα δεδομένα»), όπως ακριβώς έγραψε ο «Ρ» επισημαίνοντας την αγωνία των γονιών και εκπαιδευτικών και την απόλυτη διάσταση των θέσεών τους με αυτές της κυβέρνησης και της διοίκησης της εκπαίδευσης.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Δράση ενάντια στο κλείσιμο σχολείων

Τη ριζική αντίθεσή της με την κυβερνητική απόφαση κατάργησης σχολείων, εκφράζει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας. Μεταξύ άλλων τονίζει: «Θεωρούμε απαράδεκτο και αντιεπιστημονικό να στοιβάζονται μαθητές σε τάξεις πάνω από 20 άτομα η κάθε μία και σε διαχωρισμό μαθητών σε εκείνους που "παίρνουν τα γράμματα" και σε "αυτούς που δεν τα παίρνουν".

Θέλουν τα παιδιά μας αμόρφωτα, με γνώση μιας χρήσης, φτηνή εργατική δύναμη για τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Διαφωνούμε με την κατεύθυνση της κυβέρνησης να προωθήσει το νέο σχολείο της αγοράς, το οποίο θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις χορηγούς, να αντιμετωπίζουν το σχολείο σαν επιχειρηματική μονάδα με σκοπό το κέρδος».

Η Ομοσπονδία καλεί, τα Σωματεία και τις Ενώσεις, να συζητήσουν το θέμα στα ΔΣ, με τα μέλη των Σωματείων, τους Επαγγελματοβιοτέχνες του κλάδου. «Να συσπειρωθούμε στην ΠΑΣΕΒΕ και να συντονίσουμε τη δράση μας με τα άλλα λαϊκά στρώματα, για να μην προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις των σχολείων, να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στην Παιδεία, να διεκδικήσουμε 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, ανώτατη εκπαίδευση αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές σχολές μετά τη 12χρονη εκπαίδευση», καταλήγει.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ