ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Μάη 2010
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - COSCO
Στο τραπέζι τα «φιλέτα» που απέμειναν στο Δημόσιο

Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης παρουσίασε χτες στον πρόεδρο της COSCO ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να προσφέρει σε κεφάλαια κινεζικών συμφερόντων συνθήκες για μεγάλες μπίζνες και εξασφαλισμένα κέρδη, μέσα κι έξω από την Ελλάδα, εκδηλώνουν με κάθε ευκαιρία διάφορα κυβερνητικά στελέχη, που έχουν αυτές τις μέρες συναντήσεις με τον πρόεδρο της κινεζικής COSCO. Ο Γουέι Ζιαφού, μετά τη συνάντηση που είχε προχτές με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χτες είχε συνάντηση με ολόκληρη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αλλά και με τη διοίκηση του ΟΛΠ. Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά τη συνάντηση ο Δ. Ρέππας, η κινεζική COSCO, με θυγατρικές της, αλλά και με άλλους συνεργαζόμενους επιχειρηματικούς ομίλους, δείχνει ενδιαφέρον να αξιοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά σε συνδυασμό με το Εμπορικό Κέντρο που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο Θριάσιο Πεδίο, αλλά και με τις υποδομές του ΟΣΕ, ενώ με καλό μάτι βλέπει και τη συμμετοχή της στο υπό κατασκευή νέο μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο, στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης...

Στη συνάντηση που είχε χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών - συμμετείχε και η διοίκηση του ΟΣΕ - με την αντιπροσωπεία της COSCO, ο Δ. Ρέππας, στις δηλώσεις του, εξέφρασε την επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει η συνεργασία με την κινεζική εταιρεία...

Οπως ανέφερε, ενημέρωσε την ξένη αντιπροσωπεία για τρία έργα του υπουργείου που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Πρώτον, για την επικείμενη δημοπράτηση κατασκευής - διαχείρισης και εκμετάλλευσης του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο, το οποίο θα παραδοθεί σε ιδιώτες επενδυτές με την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης για 40 χρόνια! Οι συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης είναι μία μορφή ιδιωτικοποίησης του έργου, την οποία επιλέγει η κυβέρνηση στην παρούσα φάση.

Το δεύτερο θέμα αφορούσε τον ΟΣΕ και τα σχέδια ιδιωτικοποίησης που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση. «Δώσαμε, είπε χαρακτηριστικά ο Δ. Ρέππας, πληροφορίες για τις εταιρείες του συγκροτήματος του ΟΣΕ» και συμπλήρωσε: «Ασφαλώς στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, το οποίο προωθούμε, μεταξύ των άλλων, προβλέπουμε τη δυνατότητα σε ιδιώτη επενδυτή, να συνεργαστεί με τον ΟΣΕ, να επενδύσει στον ΟΣΕ, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Αυτό είναι ένα τμήμα της λειτουργίας του σιδηροδρόμου που μπορεί να ενδιαφέρει και την COSCO ή κάποια εταιρεία η οποία ασχολείται με το σιδηρόδρομο ή τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές και συνεργάζεται με την COSCO»!

Τρίτο στη σειρά ήταν το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο προβλέπεται να κατασκευαστεί σε 5 χρόνια και να παραδοθεί σε ιδιώτες, με την υπογραφή μακροχρόνιας σύμβασης παραχώρησης.

Κατά τον υπουργό, «η κινέζικη αντιπροσωπεία εξεδήλωσε ενδιαφέρον για όλα αυτά τα θέματα. Θα τα αξιολογήσουν, θα τα μελετήσουν και σε κάθε περίπτωση δήλωσαν διαθέσιμοι, έτοιμοι να αναλάβουν επενδυτικές πρωτοβουλίες στην Ελλάδα».

Από την πλευρά των Κινέζων, τα πράγματα είναι αρκετά καθαρά. Εχοντας βάλει πόδι στο λιμάνι του Πειραιά, στο εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου, στον ΟΣΕ και στο αεροδρόμιο στο Καστέλι, δημιουργούν μια ισχυρή βάση για την εξάπλωσή τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Και αυτός είναι ο «εσωτερικός» σχεδιασμός, γιατί το κινεζικό κεφάλαιο έχει ήδη προχωρήσει σε επενδύσεις και σε άλλες χώρες της Ευρώπης (Αλβανία, Ουγγαρία), ενώ η επιλογή του είναι να επενδύει σε όποια γωνιά του πλανήτη παρουσιάζονται ευκαιρίες.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, εκτός από το στρατηγείο που στήνουν γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα κινεζικά κεφάλαια, φέρονται να ενδιαφέρονται και για άλλους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στα λιμάνια του Βόλου, της Θεσσαλονίκης και της Δυτικής Ελλάδας.

Στο λιμάνι

Στο λιμάνι, πάντως, φαίνεται ότι τα επιτελεία τόσο της κυβερνητικής διοίκησης του ΟΛΠ, όσο και της πολυεθνικής COSCO, έχουν περάσει ήδη στο διά ταύτα για να διαμορφώσουν το πλαίσιο με βάση το οποίο η πολυεθνική θα μπορέσει να θέσει υπό τον έλεγχό της το υπό κατασκευή τεράστιο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Στον Πειραιά έγιναν δύο σχετικές συναντήσεις. Η πρώτη συνάντηση ήταν μεταξύ εκπροσώπων της εταιρείας «CoscoLOGISTICSCo», θυγατρικής της COSCO, για την αποθήκευση - διαχείριση και μεταφορά εμπορευμάτων και της αντίστοιχης θυγατρικής που έχει συστήσει ο ΟΛΠ και φέρει την επωνυμία «Εταιρεία Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευμάτων ΑΕ (LOGISTICS ΟΛΠ ΑΕ)». Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ, οι δύο πλευρές εξέτασαν «τη συνεργασία τους για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου. Εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους και μέχρι την έκδοση της σχετικής Προκήρυξης Παραχώρησης θα συνεχίσουν τις αναγκαίες διαδικασίες διερεύνησης της συμμετοχής τους στο έργο».

Να σημειωθεί εδώ ότι ο χώρος περίπου 2.500 στρεμμάτων όπου πρόκειται να κατασκευαστεί το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου, με στόχο, όπως ανακοίνωσε ο Δ. Ρέππας πριν ένα δεκαήμερο, να παραχωρηθεί σε ιδιωτικό επιχειρηματικό όμιλο για 40 χρόνια, ανήκει στον ΟΣΕ. Αντίστοιχος διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί και πέρσι, ωστόσο είχε κριθεί άγονος. Ο ΟΛΠ για να έχει δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό ίδρυσε την παραπάνω θυγατρική, στην οποία, όμως, σύμφωνα με το νόμο για τις ΔΕΚΟ, δεν μπορεί να έχει το πλειοψηφικό πακέτο.

Με άλλα λόγια, ο ΟΛΠ χρησιμοποιείται ως όχημα για την εισβολή της πολυεθνικής στο εμπορευματικό κέντρο, στην περιουσία του ΟΣΕ. Ενώ έλεγχος του εμπορευματικού αυτού κέντρου σημαίνει ότι η πολυεθνική βάζει στο χέρι τις δραστηριότητες αποθήκευσης (logistics) και ένα από τα μεγαλύτερα διαμετακομιστικά κέντρα.

Η δεύτερη συνάντηση ήταν μεταξύ των εκπροσώπων της άλλης θυγατρικής εταιρείας του ΟΛΠ, «Ναυπηγοεπισκευαστικές Υπηρεσίες ΑΕ» (ΝΑΥΣΟΛΠ), και των εταιρειών της COSCO, «Ship-TradeCo.» και «ShipyardGroupCosco» και αφορούσε τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΟΛΠ, στο επίκεντρο της συνάντησης, ήταν «θέματα τεχνικής συνεργασίας, επισκευής και συντήρησης πλοίων στην Ελλάδα, καθώς και για την παράδοση δεξαμενής τύπου PANAMAX στην ΝΕΖ».

Η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ
Προτείνει φόρο για μεροκάματα 19 ευρώ!

Πρωτοφανής πρόκληση από τη διοίκηση της πλέον κερδοφόρας τράπεζας

Τη διαμόρφωση κλίματος για την ενίσχυση της φοροαφαίμαξης των λαϊκών στρωμάτων επιχειρεί να διαμορφώσει η Εθνική Τράπεζα, μέσω ειδικής μελέτης με θέμα «φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων: εκτιμώντας τα περιθώρια άντλησης επιπρόσθετων εσόδων». Μια έκθεση που έρχεται να παίξει το ρόλο του «λαγού» στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για ακόμα μεγαλύτερη φοροληστεία των εργαζομένων.

Ευθύς εξαρχής, διαγράφουν μονοκονδυλιά κάθε σκέψη για αύξηση της φορολογίας πάνω στα κέρδη των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, προκειμένου να εστιάσουν στις «δυνατότητες» που οι ίδιοι βλέπουν από άλλες πηγές, τις οποίες και προσδιορίζουν κυρίως στην πλευρά των ελεύθερων επαγγελματιών και της φοροδιαφυγής. Είναι απόλυτα φανερό το γεγονός ότι με την εν λόγω μελέτη δίνουν χέρι βοήθειας στην κυβερνητική πολιτική και προπαγάνδα, στην οποία και προσφέρουν την «επιστημοσύνη» τους. Στα πρόσθετα μέτρα αντιλαϊκής πολιτικής βάζουν ακόμη την τυπική καρατόμηση στο αφορολόγητο όριο για μισθωτούς συνταξιούχους (από 12.000 ευρώ σήμερα) στα επίπεδα των άλλων κρατών της ευρωζώνης όπου κατά μέσο όρο διαμορφώνεται μόλις στα 6.700 ευρώ. Είναι η κατεύθυνση στην οποία ήδη κινείται και η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, είναι το επόμενο βήμα μετά τη διαμόρφωση ενός αφορολόγητου ορίου - λάστιχο με βάση τις αποδείξεις λιανικής που θα καταφέρει να συγκεντρώσει το κάθε νοικοκυριό.

Σε αυτό το πλαίσιο, εκτιμούν ότι το συνολικό περιθώριο αύξησης των εσόδων φτάνει στα 9 δισ. ευρώ το χρόνο ή 3,8% του ΑΕΠ και ότι τα δηλωθέντα προσωπικά εισοδήματα εκτός μισθωτής εργασίας υπολείπονται κατά 50 δισ. ευρώ. Είναι φανερό, δηλαδή, στο πού εστιάζουν. Επισημαίνουν ακόμη το μεγάλο αριθμό αυτοαπασχολούμενων που φτάνει στο 35% της συνολικής απασχόλησης (έναντι 15% στην ευρωζώνη).

ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ «ΣΔΙΤ»
Αναθεώρηση έργων

Τη δική της «σφραγίδα» στην προώθηση έργων Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θέλει να βάλει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την ακύρωση ορισμένων από αυτών και την επιλογή άλλων, που έχουν να κάνουν με το «στρατηγικό πλαίσιο» που η ίδια γνωρίζει και καθορίζει. Στη χτεσινή συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ, υπό την προεδρία της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη, αποφασίστηκε η ενεργοποίηση «επιτελικής ομάδας» για την αντιμετώπιση των αδυναμιών, που έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι από τα 52 εγκεκριμένα έργα (από το 2005) μόνο ένα ήταν σε φάση υλοποίησης. Η ίδια επιτροπή θα αποφασίσει για την απένταξη παλαιών και την ένταξη νέων έργων, με βάση «την τεχνική και νομική ωριμότητα, αλλά και τη στρατηγική αναγκαιότητα του έργου».

Η μέθοδος της αποκόμισης υπερκερδών από τους ιδιώτες με τις «πλάτες» και σε βάρος του δημόσιου τομέα, στη νέα φάση της θα περιλαμβάνει έργα αφαλατώσεων στα νησιά, πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (όπως οπτικές ίνες), υποδομές θαλάσσιου τουρισμού.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Συναγερμός ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ για τις νέες συμφωνίες κυβέρνησης - COSCO

Με σχόλιό του για τις νέες συμφωνίες κυβέρνησης - COSCO, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:

«Οι δηλώσεις της Λ. Κατσέλη και του εκπροσώπου της Cosco πρέπει να σημάνουν στους εργαζόμενους συναγερμό εναντίωσης στο νέο κύμα ιδιωτικοποιήσεων που ετοιμάζει η κυβέρνηση για λιμάνια, υποδομές της χώρας και για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Η υλοποίηση αυτών των επιδιώξεων θα φέρει περισσότερη ανεργία, επέκταση των συνθηκών γαλέρας στους εργασιακούς χώρους, νέα επίθεση στα ασφαλιστικά δικαιώματα. Η εκχώρηση βασικών υποδομών στο μονοπωλιακό κεφάλαιο, ανεξάρτητα τη χώρα προέλευσης, θα έχει ακόμα πολύμορφες αρνητικές συνέπειες, άμεσες και μακροπρόθεσμες, στη ζωή συνολικά του λαού. Θα είναι σε βάρος των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών επιχειρηματιών. Θα πλήξει τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας.

Η πάλη όλων των εργαζομένων, για να μην υπάρξουν ακόμα χειρότερες συνέπειες για τους ίδιους, είναι ανάγκη να προβάλει πιο έντονα τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, τον φιλολαϊκό, που συνδέεται με το στόχο της κοινωνικοποίησης των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, με λαϊκή εξουσία».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ