ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Μάη 2010
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Στρατηγική προτεραιότητα της κυβέρνησης

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ συζητήθηκε χτες στη Βουλή. Νέα αγωνιστική απάντηση ετοιμάζουν οι ναυτεργάτες με την 24ωρη απεργία στις 31 Μάη

Την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που υπερασπίζεται με τον πιο φανατικό τρόπο τα συμφέροντα των εφοπλιστών και επιχειρεί να ποινικοποιήσει τους αγώνες των ναυτεργατών, κατήγγειλε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Μαρίνος, αναπτύσσοντας Επίκαιρη Ερώτηση σχετικά με την άρση του καμποτάζ (την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών). Ταυτόχρονα, εξέφρασε τη στήριξη του ΚΚΕ στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν οι ναυτεργάτες στις 31 Μάη, κλιμακώνοντας με νέα 24ωρη απεργία, ενάντια στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας και ενάντια στην εντεινόμενη επίθεση κυβέρνησης - εφοπλιστών στο σύνολο των δικαιωμάτων τους.

Μπροστά στη νέα 24ωρη απεργία του κλάδου, ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» καλούν σε μαχητική δράση για την επιτυχία της με πλαίσιο που υπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών και του λαού (άλλωστε το καμποτάζ αφορά όχι μόνο το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αλλά και την ίδια την άμυνα της χώρας). Ανήμερα της απεργίας, τα ταξικά σωματεία καλούν σε προσυγκέντρωση στις 5.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη.

Στο πλευρό των εφοπλιστών η κυβέρνηση

Επιβεβαιώνοντας τη φιλοεφοπλιστική θέση της κυβέρνησης, η υπουργός Οικονομίας Λ. Κατσέλη είπε ότι είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην άρση του καμποτάζ σε κρουαζιερόπλοια, τα οποία φέρουν μη κοινοτική σημαία και ισχυρίστηκε ότι από τους 20 φορείς της ναυτιλίας οι 19 ζήτησαν την άρση του καμποτάζ και μόνο ένας φορέας ζήτησε τη διατήρησή του. Η κυβέρνηση δεν εχθρεύεται τους ναυτεργάτες είπε η Λ. Κατσέλη και ισχυρίστηκε ότι «δεν είναι προάσπιση συμφερόντων των ναυτεργατών να κλείνουμε το θαλάσσιο τουρισμό και να μην υπάρχει θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας». Υπερασπιζόμενη την άρση του καμποτάζ είπε ότι λόγω της ύπαρξής του το 2008 αποβιβάστηκε στην Ελλάδα μόνο το 6,5% των επιβατών κρουαζιέρας και ανέφερε ότι η διατήρηση του καμποτάζ οδηγεί σε αφαίμαξη και όχι σε αύξηση των θέσεων εργασίας.

Με την πείρα που έχουμε αποδεικνύεται καθημερινά ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπερασπίζεται με τον πιο φανατικό τρόπο τα συμφέροντα των εφοπλιστών, τόνισε στην παρέμβασή του ο Γ. Μαρίνος και κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί με όλους τους τρόπους να ενοχοποιήσει και να ποινικοποιήσει τους αγώνες των ναυτεργατών.

Το ΚΚΕ, τόνισε, στηρίζει όλα τα χρόνια τον αγώνα των ναυτεργατών και θα στηρίξει και την κινητοποίησή τους στις 31 Μάη ενάντια στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας και ενάντια στην επίθεση της κυβέρνησης κατά του συνόλου των δικαιωμάτων των εργαζομένων και υπογράμμισε: «Εάν η κυβέρνηση επιλέξει το δρόμο της καταστολής θα έχει εγκληματικές ευθύνες. Να ξέρει ότι δύο φορές ο αγώνας των ναυτεργατών "κουρέλιασε" την πολιτική επιστράτευση τόσο επί ΠΑΣΟΚ όσο και επί ΝΔ και από αυτή τη σκοπιά νομίζουμε ότι οι ναυτεργάτες θα υπερασπιστούν με κάθε τρόπο τα συμφέροντα και τα δικαιώματά τους».

Ο βουλευτής έκανε αναφορά στην περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου «ΖΕΝΙΘ», λέγοντας ότι οι προπαγανδιστές της κυβέρνησης κρύβουν ότι στις 26 Απρίλη που ήρθε στον Πειραιά, οι ναυτεργάτες ήταν σε απεργιακή κινητοποίηση και όπως είχαν υποχρέωση περιφρουρούσαν τον αγώνα τους. Κρύβουν, συνέχισε, το γεγονός ότι οι επιβάτες του εξέφρασαν οργανωμένα την αλληλεγγύη τους, όπως επίσης κρύβουν το ότι οι εκατοντάδες ναυτεργάτες (από 27 χώρες) του πλοίου δουλεύουν σαν σκλάβοι.

Τουρισμός που ωφελεί τα μονοπώλια

Η κυβέρνηση, συνέχισε, ο Γ. Μαρίνος, λέει ψέματα για να συκοφαντήσει τους αγώνες ότι θα υπάρχει όφελος από την άρση του καμποτάζ, δηλαδή από την απελευθέρωση της κρουαζιέρας και στη συνέχεια από την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας. Για ποια οφέλη μιλάει η κυβέρνηση, είπε, όταν είναι γνωστό ότι οι επιβάτες από το αεροδρόμιο μπαίνουν στα λεωφορεία και επιβιβάζονται μέσα στο κρουαζιερόπλοιο το οποίο διαθέτει φαγητό, ψυχαγωγία και στην περίπτωση που βγαίνουν έξω σε ένα νησί πηγαίνουν στα μεγαλοξενοδοχεία. Συνεπώς, τόνισε, η πείρα δείχνει ότι δεν έχουν όφελος οι μικροί επαγγελματίες του τουρισμού. Η απελευθέρωση, είπε, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας δοκιμάστηκε από το 2002 και τα αποτελέσματα είναι η μείωση των θέσεων εργασίας, το βύθισμα των οικονομικών του ΝΑΤ, η επέκταση της ανασφάλιστης εργασίας και η χειροτέρευση της εξυπηρέτησης των νησιών.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Μέρα της Θάλασσας έγινε χτες στη Βουλή ειδική συνεδρίαση και στην παρέμβασή του ο Γ. Μαρίνος υπενθύμισε τους ισχυρούς αγωνιστικούς και πολύχρονους δεσμούς του ΚΚΕ με τους ναυτεργάτες, δεσμούς που είναι δοκιμασμένοι στο χρόνο. Αυτή η σχέση, είπε, αναπτύσσεται κάθε μέρα σε σύγκρουση με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την αντεργατική πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και από την πολύχρονη πείρα βγαίνουν ορισμένα ουσιαστικά συμπεράσματα όπως:

«Οσο τα πλοία θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, όσο η ανάπτυξη της οικονομίας και της ναυτιλίας θα έχει κριτήριο το κέρδος, η ζωή των ναυτεργατών θα χειροτερεύει. Η ικανοποίηση των αναγκών των εργατών της θάλασσας και των οικογενειών τους, η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, η ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση των εργατικών ατυχημάτων απαιτούν ριζικές αλλαγές, απαιτούν να περάσει ο πλούτος στα χέρια αυτών που τον παράγουν, να γίνουν τα πλοία, τα μέσα παραγωγής, λαϊκή περιουσία. Γι' αυτό παλεύει το ΚΚΕ δίνοντας το αγωνιστικό του "παρών" για κάθε πρόβλημα των ναυτεργατών, για κάθε πρόβλημα των εργαζομένων».

Στις συμπληγάδες των μονοπωλιακών ανταγωνισμών

Η πρόταση του ΚΚΕ γίνεται όλο και πιο επιτακτική, καθώς οι ανταγωνισμοί των εφοπλιστών ενισχύουν τις απειλές για τους ναυτεργάτες. Χαρακτηριστική ήταν η πρόσφατη τοποθέτηση της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ακτοπλόων) που τάχτηκε ενάντια στην άρση του καμποτάζ αν δεν εφαρμοστούν πλήρως ρυθμίσεις όπως ο Κανονισμός 3577/92 της ΕΕ που προβλέπει μεταξύ άλλων κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των πλοίων. «Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί πρέπει να λυθούν τα προβλήματα της αμερικανικής κρουαζιέρας και όχι τα προβλήματα της ελληνικής ακτοπλοΐας», είχαν δηλώσει οι ακτοπλόοι, αποτυπώνοντας πόσο οξύνονται οι ανταγωνισμοί για τη μοιρασιά της «πίτας»...


ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Νέα διαμαρτυρία ενάντια στο σκλαβοπάζαρο που στήνουν τα ΕΛΠΕ

Την Τετάρτη στις 6.30 μ.μ. στην Ελευσίνα. Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ

«ΣΤΟΠ στο σκλαβοπάζαρο» τόνιζε το πανώ των συνδικάτων στην προχτεσινή απεργία
«ΣΤΟΠ στο σκλαβοπάζαρο» τόνιζε το πανώ των συνδικάτων στην προχτεσινή απεργία
Με αποφασιστικόττητα συνεχίζουν τον αγώνα τους τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και το Συνδικάτο Μετάλλου Ελευσίνας (ΜΑΣΙΝΑ) για να μπλοκάρουν το σκλαβοπάζαρο που έχει στηθεί από τα «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛΠΕ), αξιοποιώντας την οδηγία Μπολκεστάιν, για να γίνει με φτηνά εργατικά χέρια το έργο της επέκτασης της ΠΕΤΡΟΛΑ, όταν η ανεργία στη Ζώνη και στα μεταλλουργεία της Ελευσίνας τσακίζει κόκαλα. Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων που έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες, την Τετάρτη 26 του μήνα τα σωματεία διοργανώνουν συγκέντρωση στις 6.30 το απόγευμα στην πλατεία Ηρώων της Ελευσίνας. Θα ακολουθήσει πορεία στους δρόμους της πόλης.

Στο μεταξύ, Επίκαιρη Ερώτηση για την απόφαση των ΕΛΠΕ να προσλάβουν φτηνούς εργάτες μέσω δουλεμπορικών γραφείων εργασίας με βάση την Οδηγία Μπολκεστάιν κατέθεσε στον υπουργό Εργασίας εκ μέρους του ΚΚΕ ο βουλευτής Γιώργος Μαυρίκος, σημειώνοντας:

«Ενα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα προϋπολογισμού πάνω από 1 δισ. ευρώ έχει ξεκινήσει από τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ στην Ελευσίνα και αφορά την επέκταση των Διυλιστηρίων, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των ήδη υπαρχόντων μονάδων. Για το έργο αυτό προβλέπεται να δουλέψουν 2.500 εργαζόμενοι, για διάστημα πέρα των 2 ετών, που αφορούν στις ειδικότητες των εργατοτεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και Μεταλλουργικών Βιοτεχνιών της Ελευσίνας, του Θριασίου και του Λεκανοπεδίου συνολικά, που μαστίζονται από παρατεταμένη ανεργία, θέμα που τα σωματεία των εργαζομένων έχουν θέσει επανειλημμένα και στο υπουργείο αλλά και στον ΟΑΕΔ.

Ωστόσο, η Διοίκηση των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ έκλεισε συμφωνία με γραφείο εργασίας από την Ιταλία, στήνοντας ένα "σκλαβοπάζαρο", με μεταφορά εκατοντάδων ανασφάλιστων και χαμηλόμισθων εργατών, αξιοποιώντας τη συνθήκη ΜΠΟΛΚΕΣΤΑΪΝ. Εκβιάζει έτσι τους εργάτες στην Ελλάδα βάζοντάς τους το δίλημμα ότι εάν θέλουν να κάνουν μεροκάματο ή θα αποδεχτούν να εργάζονται χωρίς τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τα κεκτημένα συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματά τους ή να γίνουν θύματα και αυτοί των "δουλεμπορικών" γραφείων εργασίας, αναζητώντας την τύχη τους σε κάποια χώρα του εξωτερικού ή να παραμείνουν στην ανεργία».

Το ΚΚΕ ζητά από την κυβέρνηση να πάρει μέτρα για να καλυφθούν οι θέσεις από άνεργους ειδικευμένους εργατοτεχνίτες που ζουν στη χώρα μας (ανεξάρτητα από την εθνική τους καταγωγή) με τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της χώρας μας, για την τήρηση των απαραίτητων κανόνων ΥΑ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ