ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Δεκέμβρη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ
Εμείς κι αυτοί

«Δυο δρόμοι τη χωρίζουνε τη κοινωνία ετούτη και φέρνουν μαύρη συμφορά, η φτώχεια και τα πλούτη

της κοινωνίας η διαφορά φέρνει στον κόσμο μεγάλη συμφορά

έχει η ζωή γυρίσματα έχει και μονοπάτια, γκρεμίζουν φτωχοκάλυβα και χτίζονται παλάτια»

Το τραγούδι ακούστηκε ένα βράδυ σε συναυλία που έγινε για τους απεργούς της «Ελληνικής Χαλυβουργίας», δηλαδή, σε μια από τις δεκάδες εκδηλώσεις που γίνονται εκεί και βεβαίως δεν προβλήθηκαν ποτέ από τα αστικά μέσα ενημέρωσης.

Το επιλέξαμε σαν πρόλογο στο σημερινό σημείωμα, ως άμεση αντίδραση σε μια στιγμή που τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ μάς καλούσαν να μιμηθούμε τους φραγκάτους που εκδράμουν κατά Παρνασσό μεριά με 250 ευρώ διανυκτέρευση.

Αλλος κόσμος, όχι ο δικός μας. Οι δικοί μας θα κάνουν Χριστούγεννα στην πύλη της «Ελληνικής Χαλυβουργίας».

***

Ο κόσμος που προβάλλει ο αστικός Τύπος είναι ο κόσμος του Δασκαλόπουλου, του ΣΕΒ, που είχε το θράσος να μιλήσει για πείνα αν η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ. δεν προλάβει να κάνει όλα όσα έχει εντολή. Το απόλυτο τσάκισμα των εργατών, δηλαδή.

***

Δεν έχουμε, όμως, παράπονο. Μ' αφορμή τις εκδηλώσεις για τον Κάρολο Ντίκενς, ο αστικός Τύπος ασχολείται έστω και διά της πλαγίας με τη φτώχεια. Διαχρονικά πιασάρικο το θέμα. Στην προκειμένη περίπτωση έχουν κι ένα ατού. Ιστορικά οι Αγγλοι κρατάνε το σκήπτρο στην περιγραφή της φτώχειας. Η στατιστική υπηρεσία τους καταγράφει τα πάντα. Ως εκεί όμως. Γιατί όπως πάντα το ερώτημα που παραμένει είναι το τι και πώς για να μην υπάρχει φτώχεια. Οι απαντήσεις ποικίλλουν. Αξιοποιώντας στον καιρό του αυτά τα στοιχεία ο Μαρξ όχι μόνο έδειξε τι είναι η φτώχεια (αποτέλεσμα της στυγνής εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης) αλλά και το πώς θα πάψει να υπάρχει: Με την οργάνωση των εργατών στο Κόμμα τους, με την ανάληψη της εξουσίας από τους ίδιους, με την κατάργηση των εκμεταλλευτών τους.

Αντίθετα, ο αστικός κόσμος θυμάται τη φτώχεια κάτι τέτοιες μέρες για να κρύψει την αιτία (οι φτωχοί για την αστική φιλολογία είναι κάτι σαν λεπροί, άτυχοι που δεν τα κατάφεραν στη ζωή και πεινούν...) και προβάλλει λύσεις τύπου «συσσίτια της εκκλησίας». Οπου η ελπίδα για μια καλύτερη ζωή εξορίζεται στη μετά θάνατον ζωή.

Οι ανάγκες των ανθρώπων, όμως, είναι πραγματικές εδώ και τώρα. Εδώ και τώρα, λοιπόν, υπάρχει η δράση των λαϊκών επιτροπών. Εδώ και τώρα η δράση των ταξικών σωματείων. Εδώ και τώρα γίνεται πράξη το αξιακό ζήτημα που προβάλλει το ΚΚΕ: Το «όλοι για έναν και ένας για όλους», έτσι που να αποκτά τέτοιες μέρες ξεχωριστή διάσταση.

***

Καθώς οι πολιτευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ παίρνουν το δρόμο για τις εκλογικές τους περιφέρειες αφήνοντας πίσω τους συντρίμμια στις πόλεις, δεν αρκεί να μην έχουν τόπο να σταθούν όπου κι αν πάνε, ό,τι κι αν πούνε. Απαιτείται και τώρα, κάθε ώρα, κάθε μέρα, με κάθε ευκαιρία η μάχη για την ανατροπή της πολιτικής που εκμηδενίζει την ανθρώπινη υπόσταση να δίνεται άνθρωπο τον άνθρωπο. Για να γίνει κτήμα περισσότερων η προοπτική που ξανοίγει η στρατηγική του ΚΚΕ. Για να δέσει στη λαϊκή συνείδηση η γνώση ότι με τον καπιταλισμό δεν υπάρχει προκοπή παρά μόνο πόνος, δάκρυ, αίμα, μόνο ένταση της εκμετάλλευσης. Ενώ, αντίθετα, με ισχυρότερη τη λαϊκή συμμαχία, με καθαρό το μέτωπο απέναντι στα μονοπώλια και την εξουσία τους ανοίγει έμπρακτα δρόμος για την κοινωνική απελευθέρωση.

***

Ασχετο: Ο δρόμος για την απελευθέρωση της εργατικής τάξης περνά μέσα από τη συνείδηση της ταξικής της θέσης. Σ' αυτό το δρόμο το κρίσιμο δεν είναι τι λέει κάποιος αλλά τι κάνει. Ισχύει αυτό και για όσους από τους γραφιάδες στον αστικό Τύπο ψάχνουν να βρουν γιατί δεν τους παίρνει στα σοβαρά ο εργάτης ακόμα κι όταν η κατάσταση του γραφιά είναι τραγική. Γιατί με τα γραπτά τους δεν κάνουν κάτι για την τάξη που παράγει τον πλούτο και ζουν τ' αφεντικά κλέβοντάς τον. Δεν κάνουμε έτσι χωριό...


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θαβάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


ΜΕΡΕΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΜΕΡΕΣ ΑΓΩΝΑ

ΟΙ ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ: «Μέρα με τη μέρα κλιμακώνεται η δράση των Συνδικάτων, των Λαϊκών Επιτροπών, των Επιτροπών Αγώνα ενάντια στα χαράτσια για τα ακίνητα, που αποστέλλονται με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, αλλά και στον αισχρό εκβιασμό "ή πληρώνεις ή δεν έχεις ρεύμα". Ηδη, έχει σταλεί μεγάλος όγκος από τέτοιους λογαριασμούς στα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά που αδυνατούν ή δε θέλουν να πληρώσουν για να μη στερηθούν από βασικές τους ανάγκες, ανάγκες που αν δεν τις καλύψουν θα δυσκολέψουν τη ζωή τη δική τους και των παιδιών τους. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο βρίσκονται και θα συνεχίσουν να βρίσκονται "στο πόδι" και τα σωματεία και οι Λαϊκές Επιτροπές, ώστε με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, που οργανώνεται, σχεδιάζεται και υλοποιείται με συγκεκριμένες δράσεις, να μην πληρώνει ο εργάτης, ο αυτοαπασχολούμενος, η λαϊκή οικογένεια το χαράτσι και να το ακυρώσουν στην πράξη. Ηδη, η κυβέρνηση κάνει στάση πληρωμών. Στα ασφαλιστικά ταμεία, στα σχολεία, στον τομέα Υγείας κ.λπ. Κι ο λαός δικαιούται να κάνει στάση πληρωμών, να μην πληρώσει το χαράτσι.

ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΜΕΤΩΠΟ: Η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - Καρατζαφέρη και με αυτό το μέτρο οδηγεί το λαό στην εξαθλίωση (...) Στον αντίποδα αυτής της πολιτικής, το ΚΚΕ κατέθεσε στη Βουλή πρόταση νόμου με την οποία ζητά την αναδρομική κατάργηση των χαρατσιών που επιβλήθηκαν και συγκεκριμένα της λεγόμενης "ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα", του "τέλους επιτηδεύματος", του λεγόμενου "έκτακτου ειδικού τέλους για τα ακίνητα". Ακόμα, προτείνεται, ανάμεσα σε άλλα, η επιστροφή των χρημάτων σε όλους όσοι έχουν ήδη πληρώσει.

Ο ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ: Ο λαός πρέπει να ξεσηκωθεί. Να παλέψει για την κατάργηση του χαρατσιού. Να μην επιτρέψει να κοπεί το ρεύμα σε κανένα λαϊκό νοικοκυριό. Δεν υπάρχει εργοστάσιο, βαπόρι, γιαπί, γειτονιά, πολυκατοικία, αγορά όπου τα μικρομάγαζα προσπαθούν να επιβιώσουν, χωράφι, που να μην αναδεικνύονται τα αδιέξοδα που βιώνουν οι λαϊκές οικογένειες. Υπάρχουν οικογένειες που αν πληρώσουν το χαράτσι, δε θα έχουν λεφτά για τον παιδικό σταθμό του παιδιού, το εμβόλιο, ένα πιάτο φαΐ, φάρμακα. Η λαϊκή οικογένεια δεν πρέπει να στερηθεί τίποτα για να πληρώσει το χαράτσι. Πρέπει να επιβάλει το δίκιο της. Κανένας δεν πρέπει να υποκύψει, κανένας δεν πρέπει να βρεθεί μόνος απέναντι στον εκβιασμό, κανένας να μη μείνει χωρίς ρεύμα»

(τα αποσπάσματα από άρθρο στον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Τσεκούρι στις επικουρικές, μείωση εργοδοτικών εισφορών

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: Μέχρι 25% οι μειώσεις στις επικουρικές

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Ναυάγησαν στις επικουρικές

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: Μειώσεις σοκ έως 25% μπλόκαρε η ΝΔ

ΠΟΝΤΙΚΙ: Χρεοκοπία με σφραγίδα Παπαδήμου

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Τελεσίγραφο από Παπαδήμο

ΑΥΡΙΑΝΗ: Στον αέρα η κυβέρνηση Παπαδήμου

ΑΥΓΗ: Κυβέρνηση για σύνταξη

ΕΘΝΟΣ: Ραντεβού κορυφής για καθαρές λύσεις

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Συναντήσεις για καθαρό πλαίσιο

ΝΕΑ: Νέο συμβόλαιο με καθαρές λύσεις

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Μια φορά κι έναν καιρό

«Με το που θα σκάσει μύτη το 2012, ολόκληρη η ανθρωπότητα θα μεταφερθεί στους βρώμικους δρόμους του βικτοριανού Λονδίνου, σε φτωχοκομεία και φυλακές. Θα κάνει παρέα με εγκαταλειμμένα παιδιά, πόρνες και καθάρματα. Αλλά και θα γελάσει με την καρδιά της με πονηρούς δικηγόρους, καλόκαρδους υπαλληλάκους και χαζοχαρούμενες καλλονές. Αρχίζει επίσημα ο εορτασμός των 200 χρόνων από τη γέννηση του Τσαρλς Ντίκενς (7 Φεβρουαρίου 1812 - 9 Ιουνίου 1870) (...) οι γιορτές για τα 200 χρόνια από τη γέννησή του ξεκίνησαν τη μέρα που κυκλοφόρησε το "Charles Dickens, Α Life" (εκδόσεις Viking) που υπογράφει η κορυφαία, ίσως, στο είδος Βρετανή συγγραφέας Κλερ Τόμαλιν (...) αυτό που μένει από το βιβλίο είναι η εικόνα ενός άνδρα, που υπέφερε, όπως γράφει, για "τη φτώχεια, την πείνα, την άγνοια και αθλιότητα που έβλεπε γύρω του στο Λονδίνο και την αδιαφορία των πλούσιων και ισχυρών για τους φτωχούς και αδαείς. Χάρη στην ενέργειά του και τα ασυνήθιστα χαρίσματά του ξέφυγε μόνος του από τη φτώχεια. Αλλά ούτε την ξέχασε, ούτε της γύρισε την πλάτη. Μέσα από τα βιβλία του τράβηξε σ' αυτή την προσοχή των αναγνωστών του και ο ίδιος ήταν πάντα ιδιαίτερα γενναιόδωρος με τα χρήματα και το χρόνο του"» (το θέμα στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ).

Οπως σήμερα

«Ουρές για το επίδομα ανεργίας. Πορείες διαμαρτυρίας. Χρεοκοπίες τραπεζών. Εμπορικοί πόλεμοι. Απελπιστική φτώχεια. Η κατάβαση του ανθρώπου στα σκότη του πολέμου. Αυτά συνέβαιναν στον κόσμο που θεωρούνταν ακόμη πολιτισμένος τη δεκαετία του 1930 (...) οι άνθρωποι της Λαγκάρντ (...) σίγουρα θα αποφεύγουν τις συνοικίες του Λίκμερικ και του Δουβλίνου τα μεσημέρια, την ώρα που βγαίνουν τα λαϊκά συσσίτια. Στο αντικρινό νησί οι βρετανοί δεν ζουν βέβαια στα χρόνια του Ντίκενς. 'Η τουλάχιστον όχι ακόμη. Ομως ένα στα τρία νοικοκυριά της μεσαίας τάξης κόβει από το φαΐ του για να τα βγάλει πέρα. (...) το Ινστιτούτο Φορολογικών Μελετών εκτιμά πως το 47% των βρετανόπουλων θα ζει μέσα στη φτώχεια έως το 2020, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο θα έχει γίνει πια το βασίλειο των φτωχών παιδιών (...) το ποσοστό των ανθρώπων που φοβούνται μήπως χάσουν τη δουλειά τους ανέρχεται στο 31% στην Ευρώπη. Και στο 27% στην Αμερική. Εκεί ένας στους οκτώ ενήλικους και ένα στα τέσσερα παιδιά σιτίζονται με κουπόνια (...) τα κουπόνια είναι σήμερα ό,τι τα υπαίθρια συσσίτια με τις σούπες στη μεγάλη κρίση του 1929» (από άρθρο στα ΝΕΑ).



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ