Σάββατο 20 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εργάτης θάφτηκε σε χαντάκι

Η άμεση επέμβαση των συναδέλφων του έσωσαν τον 41χρονο μετανάστη που δούλευε σε βάθος τριών μέτρων χωρίς υποστυλώματα. Παρά λίγο τραγωδία και στο Ναυπηγείο Ελευσίνας

Ιούνιος 2004: πυροσβέστες ανασύρουν εργάτη από χαντάκι, σε έργα του Δήμου στην Αθήνα. Το χτεσινό στη Θεσσαλονίκη ήταν «ατύχημα» -καρμπόν...
Ιούνιος 2004: πυροσβέστες ανασύρουν εργάτη από χαντάκι, σε έργα του Δήμου στην Αθήνα. Το χτεσινό στη Θεσσαλονίκη ήταν «ατύχημα» -καρμπόν...
Λίγο έλειψε να χάσει τη ζωή του ο 41χρονος εργάτης Βασίλιεφ Μπουδιμίδ, από την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, όταν καταπλακώθηκε από τα χώματα σε χαντάκι βάθους 3 μέτρων, κατά τη διάρκεια εργασιών σε εργοτάξιο της ΕΥΑΘ για την επέκταση του αποχετευτικού δικτύου, περίπου στις 10 το πρωί, στην προέκταση της οδού Μενάνδρου του Δήμου Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη. Οπως σημειώνουν οι εργάτες, στο χαντάκι δεν υπήρχαν τα απαραίτητα υποστυλώματα με ευθύνη του εργολάβου του εργοταξίου, με αποτέλεσμα τα χώματα κάποια στιγμή να πέσουν και να πλακώσουν τον εργάτη. Οι συνάδελφοί του αντέδρασαν άμεσα κι άρχισαν να σκάβουν γύρω γύρω με τα σκαπτικά μηχανήματα. Μέσα σε μία ώρα από τη στιγμή του ατυχήματος κατέφτασε η Πυροσβεστική Υπηρεσία, όταν οι εργάτες είχαν βγάλει ήδη το κεφάλι του άτυχου εργάτη στην επιφάνεια της γης. Μαζί με την Πυροσβεστική ανέσυραν τον Βασίλιεφ Μπουδιμίδ, ο οποίος, ελαφρά τραυματισμένος, μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».

Χτες εξάλλου, έγιναν γνωστά και τα στοιχεία του οικοδόμου που έπεσε την Πέμπτη νεκρός στο μεροκάματο, σε οικοδομή του Αγ. Ελευθερίου. Πρόκειται για τον 38χρονο Εντι Πέτο, αλβανικής καταγωγής, ο οποίος χτυπήθηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πλαίσιο σκαλωσιάς.

Καρμανιόλα το Ναυπηγείο Ελευσίνας

«Καρμανιόλα» για τις ζωές χιλιάδων εργατοτεχνιτών αποτελεί πλέον το Ναυπηγείο Ελευσίνας. Χτες το πρωί, στον ντόκο που κατασκευάζεται πλοίο της ακτοπλοϊκής εταιρίας «Hellenic Seaways» (HSW) από «θαύμα» γλίτωσαν δεκάδες εργάτες, όταν 100 τόνοι λαμαρίνας και συγκεκριμένα τμήμα της πλώρης που είχε ανυψωθεί από γερανό για να τοποθετηθεί στο πλοίο, έπεσαν πάνω σε χημικές τουαλέτες! Το περιστατικό αυτό έρχεται να αναδείξει τα αποτελέσματα στης σταδιακής μετατροπής του δεύτερου ναυπηγείου της χώρας και ενός από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Ανατολικής Μεσογείου, σε καρνάγιο, όπου αλωνίζουν οι εργολάβοι.

Ο αγοραστής των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Ταβουλάρης, περιορίζοντας δραστικά τον αριθμό των εργαζομένων - σήμερα έχουν απομείνει 900 από 1.500 πριν από μία 5ετία - αναπληρώνει το «κενό» με τους εργολάβους, ενώ κυριαρχεί το χάος στον προγραμματισμό, η άγρια εκμετάλλευση των εργαζομένων και η πλήρης έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος ντόκος έχει νοικιαστεί από την ακτοπλοϊκή εταιρία. Ανάδοχος του έργου είναι εργολάβος του οποίου το συνεργείο έχει την ονομασία ΜΑΡΕΓΚΟ. Ο ίδιος με τη σειρά του έχει αναθέσει την κατασκευή σε τρεις υπεργολάβους!

Επιπλέον σε ό,τι αφορά το «ατύχημα», το πλοίο αυτό «χτίζεται» εδώ και μία 5ετία. Ξεκίνησε η κατασκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το συγκεκριμένο κομμάτι της πλώρης είχε ετοιμαστεί στο Ναυπηγείο του Σκαραμαγκά. Οι κολλήσεις που είχαν γίνει τότε στις λαμαρίνες του κομματιού αδυνάτισαν από τη σκουριά και την καταπόνηση από τις συνεχείς μεταφορές. Ομως επειδή τα χρονοδιαγράμματα είναι περιορισμένα, οι κολλήσεις δεν ανανεώθηκαν με ευθύνη τόσο των εργολάβων όσο και των τεχνικών ασφαλείας. Επιπλέον ενδεικτικό στοιχείο του καθεστώτος που επιδιώκει να επιβάλει ο Ταβουλάρης, είναι ότι μία περίπου ώρα πριν το ατύχημα οι εργατοτεχνίτες των συνεργείων είχαν κάνει στάση εργασίας απαντώντας στην προσπάθεια του αγοραστή να απαγορεύσει την παρουσία των κλαδικών ταξικών σωματείων στο ναυπηγείο.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ