Τετάρτη 26 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Παρασκήνιο και παζάρια για το ξεπούλημα

Επισπεύδεται ο νέος "διαγωνισμός" για την εκποίηση των ναυπηγείων. Ικανοποιούνται όλες οι αξιώσεις των επίδοξων αγοραστών

Καρπός των παρασκηνιακών παζαριών επίδοξων αγοραστών - κυβέρνησης φαίνεται να είναι η διακήρυξη του δεύτερου διαγωνισμού για την πώληση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που δημοσιεύτηκε χτες, και στην οποία ικανοποιείται η απαίτησή τους να μην υπάρχει καμία δέσμευση για τη διατήρηση θέσεων εργασίας και σεβασμού των κεκτημένων των εργαζομένων. Την ικανοποίηση τέτοιων απαιτήσεων διαφαίνεται ότι εξυπηρετούσε, όπως είχε επισημάνει ο "Ρ", και η πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρίας προς τους εργαζόμενους, με την οποία τους καλούσε να υποβάλουν όλοι αιτήσεις για μετατάξεις.

Η βιασύνη της κυβέρνησης να "ξεμπερδεύει" με τα ναυπηγεία και η "αποτελεσματικότητα" των παρασκηνιακών διαβουλεύσεων για το μέλλον τους επιβεβαιώνονται από το γεγονός της επίσπευσης του διαγωνισμού, ο οποίος αναμενόταν για το Σεπτέμβρη, αλλά και από το περιεχόμενο της ίδιας της διακήρυξης, η οποία καλύπτει όλες τις αξιώσεις που κατά καιρούς έχουν δημόσια και μη εκφραστεί από συγκεκριμένους επίδοξους μνηστήρες. Ανάμεσα στα βασικά "δέλεαρ" αυτή τη φορά είναι η αποδέσμευσή τους απ' την εξασφάλιση θέσεων εργασίας με την ταυτόχρονη επίσημη δέσμευση ότι ήδη υπάρχει σε εξέλιξη πρόγραμμα "οικειοθελών" αποχωρήσεων και πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, καθώς επίσης ότι έχει κληθεί όλο το προσωπικό να κάνει αιτήσεις για μετάταξη, έτσι ώστε έχοντας όλες τις αιτήσεις στα χέρια τους να προωθηθούν ανάλογα με το πόσους εργαζόμενους θέλει να κρατήσει ο ιδιώτης. Στην "καλύτερη" περίπτωση, σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης Φοίβου Ιωαννίδη,αυτό σημαίνει ότι ο ιδιώτης, που θα αναλάβει τα ναυπηγεία, θα έχει απαλλαγεί ήδη απ' το μισό προσωπικό και έπεται συνέχεια... Η κυβέρνηση δε φρόντισε να εξασφαλίσει μόνο χαμηλό κόστος εργασίας στον πλειοδότη, αλλά και σίγουρα κέρδη με την παράδοση σε αυτόν των υπό κατασκευή έργων των αρματαγωγών του Πολεμικού Ναυτικού και των βαγονιών του ΟΣΕ. Ταυτόχρονα, δεν κάνει καμία αναφορά για την αξία του Ναυπηγείου (25 δισ. δρχ. με εκτιμήσεις του 1993) και δε θέτει κανέναν όρο τόσο για το ύψος του τιμήματος, όσο και για τον τρόπο καταβολής του.

Σχετικά με τη δυνατότητα χρήσης του αιγιαλού και της προσκείμενης σε αυτόν περιοχή, εκκρεμότητα που αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα προσέλκυσης ενδιαφέροντος στον πρώτο διαγωνισμό, ενημερώνονται οι υποψήφιοι επενδυτές ότι η κυβέρνηση διά της υπουργού Ανάπτυξης θα τους εξασφαλίσει τις απαιτούμενες άδειες.

Οι διαδικασίες του διαγωνισμού αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 22 Ιουλίου, ενώ οι προσφορές θα αρχίσουν να κατατίθενται μέχρι τις 19 του ίδιου μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παζάρια για να κυοφορήσει ο δεύτερος διαγωνισμός κράτησαν 6 μήνες, μιας και στο πρώτο υπήρχε μόνο μία προσφορά του Ι. Καρρά, η οποία επιεικώς χαρακτηρίζεται αέρας κοπανιστός. Προηγήθηκε δε η παράδοση του Ναυπηγείου στον Περατεικό, ο οποίος αφού το εκμεταλλεύτηκε τρία χρόνια και το άφησε καταχρεωμένο, τώρα ζητά και αποζημίωση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ