Σάββατο 2 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
"Οχι" σε πατρίκιους και πληβείους της Εθνικής Αντίστασης

Με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κόμματος Ορ. Κολοζώφ, Στρ. Κόρακας και Μ. Κωστόπουλος καλούν την κυβέρνηση, επιτέλους, να σταματήσει τις διακρίσεις σε βάρος των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης και των ομήρων των στρατοπέδων συγκέντρωσης

Να καταργήσει τις υφιστάμενες κατηγορίες πληβείων και πατρικίων αντιστασιακών και, απαλείφοντας ένα μεγάλο στίγμα της νεότερης ιστορίας μας, να υλοποιήσει την ίση μεταχείριση των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, αλλά και να εφαρμόσει τους σχετικούς νόμους που αφορούν τη διακριτική μεταχείριση των ομήρων και όσων κλείστηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι εργάστηκαν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ζητά το ΚΚΕ από την κυβέρνηση με σχετική Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κόμματος Ορέστης Κολοζώφ, Στρατής Κόρακας και Μήτσος Κωστόπουλος.

Στη σχετική Ερώτηση, που απευθύνεται στους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Αμυνας, Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρουν συγκεκριμένα:

"Είναι γνωστό ότι:

* Με τον ΑΝ 971/49 αναγνωρίστηκε η Εθνική Αντίσταση 1941-44, ως συνέχεια του πολέμου 1940-41, οι δε αγωνιστές αυτής καθορίστηκε να απολαμβάνουν των ιδίων ευεργετημάτων που έτυχαν ή θα τύχουν στο μέλλον οι πολεμιστές της εποποιίας του 1940.

* Το άρθρο 11 του ΝΔ 1040/42, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του ΝΔ 1799/42 και συγκεκριμένα με την παρ. 1, καθώς και τα εδάφια α και β της παρ. 2 του ιδίου άρθρου, που προβλέπει για τους πολεμιστές της Αλβανίας και, εν συνεχεία, για τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, τη χορήγηση προαγωγής (τιμητικής) στον επόμενο βαθμό, στους δε ανεπαρκείς υπαλλήλους αντιστασιακούς, που στερούνται των προβλεπομένων προσόντων προαγωγής, ειδικό επίδομα 15%.

* Με το ΝΔ 179/69 αναγνωρίστηκε ως εθνική πράξη η απηνής δίωξη εναντίον των Ελλήνων πατριωτών, η οποία ασκήθηκε από τα γνωστά προδοτικά τάγματα ασφαλείας, τα οποία διοικούνταν από Γερμανούς αξιωματικούς. Για την προδοτική τους αυτή ενέργεια οι άνδρες των ταγμάτων εντάχθηκαν στους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και απολαμβάνουν έκτοτε επί μία 30ετία τις οικονομικές επιπτώσεις της τιμητικής προαγωγής.

* Το άρθρο 14 του ΠΔ 379/83 καθιστά αρμόδιο τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, για την κίνηση κάθε διαδικασίας, σχετικής με την παροχή των κατά νόμο ευεργετημάτων, τους αποκτήσαντες την ιδιότητα του μέλους της Εθνικής Αντίστασης. Το αναφερόμενο άρθρο, επί λέξει, έχει ως ακολούθως: "Μετά την κατά τις διατάξεις του παρόντος κύρωση των πινάκων από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας η ΔΕΠΑΘΑ/ΓΕΕΘΑ, ως κεντρικός φορέας καθίσταται αρμόδια για την κίνηση κάθε διαδικασίας σχετικής με την παροχή των κατά νόμο ευεργετημάτων, στους με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο αποκτήσαντες την ιδιότητα μέλους της Εθνικής Αντίστασης".

* Το άρθρο 17 του ιδίου ΠΔ (349/83) αναθέτει στον υπουργό Εθνικής Αμυνας, με υπουργικές αποφάσεις, να αποκαθιστά διοικητικές παραλείψεις, ως η παρατιθέμενη.

* Με την εφαρμογή του άρθρου 7 του Ν. 1976/91, δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Συντάγματος, δύο κατηγορίες αντιστασιακών. Στην πρώτη κατηγορία υπάγονται οι πατρίκιοι που αναγνωρίστηκαν με τους αναφερθέντες νόμους (ΑΝ 971/49, ΝΔ 179/69) στη δε δεύτερη κατηγορία υπάχθηκαν όσοι αναγνωρίστηκαν με το Νόμο 1285/82 και οι οποίοι, εκ των πραγμάτων, είναι οι πληβείοι του αγώνα, καθόσον δεν τυγχάνουν ουδενός ευεργετήματος.

Γιατί δεν υλοποιήθηκαν;

Δεν υλοποιήθηκαν ακόμη οι παράγραφοι 1γ και 1δ του άρθρου 11 του νόμου 1285/82, που επιτάσσουν τη διακριτική μεταχείριση των ομήρων και όσων κλείστηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παρόλο που ο αριθμός αυτών που εργάστηκαν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα δεν ξεπερνά τα πενήντα (50) άτομα και θα έπρεπε προ καιρού να ικανοποιηθεί, εν τούτοις το γεγονός αυτό πρέπει να μας ανησυχήσει, καθόσον αποκαλύπτει ότι η υλοποίηση των Νόμων που ψηφίζονται συνεχώς αναβάλλεται, όχι από τυχόν οικονομική επιβάρυνση του δημοσίου προϋπολογισμού - υπόψη ότι οι δικαιούχοι αυτής της κατηγορίας ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα - αλλά από αμέλεια.

Οι όμηροι και οι έγκλειστοι των στρατοπέδων συγκέντρωσης, οι οποίοι προσλήφθηκαν ως υπάλληλοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ουδέποτε έφθασαν στον καταληκτικό βαθμό των υπηρεσιών τους, καθόσον η αντιστασιακή τους δράση εθεωρείτο ταυτόσημη των δημοκρατικών τους πεποιθήσεων και αποτελούσε στοιχείο διακριτικού παραγκωνισμού στη βαθμολογική τους εξέλιξη.

Η υπαλληλική ηγεσία της περιόδου 1983-'86, εκ του φόβου "μην απολέσει τις καρέκλες της", επικαλέστηκε το επιχείρημα της διαταραχής της υπηρεσιακής πυραμίδας και εξασφάλισε σιωπηρά την ανοχή της τότε πολιτικής εξουσίας, για τη μη χορήγηση της τιμητικής προαγωγής που προβλέπει το ΝΔ 1799/42, αλλά προέβη στη χορήγηση επιδόματος 15%, το οποίο ο Νόμος καθορίζει να χορηγείται στους μη έχοντες τα προσόντα για την προαγωγή αντιστασιακούς υπαλλήλους.

Να σημειωθεί ότι το επίδομα 15% είχε μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση συγκριτικά με εκείνη της χορήγησης της τιμητικής προαγωγής.

Η κυβέρνηση διά του αρμοδίου υπουργού Εθνικής Αμυνας, με το υπ' αριθμ.900α/1225/16.12.1996 έγγραφό της προς τη Βουλή των Ελλήνων - Δ/ση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου - αναγνωρίζει το δίκαιο του αιτήματος των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης που εργάστηκαν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και διαβεβαιώνει τη Βουλή ότι καταβάλλει προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης με νομοθετική ρύθμιση.

Να τελειώσουν οι διακρίσεις

Σύμφωνα με τα άρθρα 14 και 17 του ΠΔ 379/83 δεν απαιτείται η ψήφιση νέου νόμου, αλλά η εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας και συνεπώς δε θα πρέπει να καθυστερήσει περισσότερο η αποκατάσταση της ίσης μεταχείρισης όλων των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης του ιδίου χώρου απασχόλησης.

Ο χρόνος των 17 μηνών που πέρασε από τότε που δόθηκαν οι παραπάνω διαβεβαιώσεις για την ίση αντιμετώπιση όλων των αντιστασιακών, ασφαλώς θα ανησυχεί και θα προβληματίζει τους αρμόδιους υπουργούς για την ολιγωρία που παρατηρείται.

Με δεδομένα αυτά ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι υπουργοί πότε προτίθεται η κυβέρνηση να καταργήσει τις υφιστάμενες κατηγορίες πατρικίων και πληβείων αντιστασιακών και να απαλείψει ένα μεγάλο στίγμα της νεότερης ιστορίας μας;

* Εάν οι αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης της παρ. 1γ και 1δ του άρθρου 11 (όμηροι και φυλακισθέντες) του Ν. 1285/82, εφόσον εργάστηκαν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, θα προωθηθούν βαθμολογικά κατά δύο βαθμούς, της διοικητικής αποκατάστασης μη εξικνουμένης πέραν του καταληκτικού βαθμού της υπηρεσίας τους; Με προϋπόθεση, για την προαγωγή τους, ότι έχουν τα προβλεπόμενα προσόντα που ορίζουν οι οικείοι οργανισμοί των υπηρεσιών τους και φύλλα υπηρεσιακής απόδοσης λίαν επαρκή.

* Εάν για την αποκατάσταση της ίσης μεταχείρισης όλων των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, που εργάστηκαν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα χορηγηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Νομ. Διατάγματος 1799/42, τιμητική προαγωγή στον επόμενο βαθμό σ' όλους τους αγωνιστές, από τους οποίους αφαιρέθηκε το επίδομα 15% και είχαν κριθεί από τις υπηρεσίες τους προακταίοι;

* Εάν η αρχαιότητα της τιμητικής προαγωγής θα αρχίζει από της ισχύος της παρούσης απόφασης, οι αποδοχές θα καθορίζονται κάθε φορά με βάση τις ισχύουσες, κατά φορέα, συλλογικές συμβάσεις εργασίας;

* Εάν με πράξη ή απόφαση του αρμόδιου οργάνου που διέκοψε τη χορήγηση του ειδικού επιδόματος 15%, θα προβεί, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ΝΔ 1040/1942, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του ΝΔ 1799/42, στη χορήγηση τιμητικής προαγωγής (εδάφιο 1α του εν λόγω άρθρου) στους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, καθώς και στη χορήγηση ενός επιπλέον βαθμού - πέραν της τιμητικής προαγωγής - σε όσους συνελήφθησαν όμηροι και φυλακίστηκαν ή κλείστηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;".


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ