ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Οχτώβρη 2004
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ
Μας πνίγουν εκ προμελέτης...

Ανυπαρξία σχεδιασμού και εκτέλεσης έργων και παρεμβάσεων, κατασκευή Ολυμπιακών έργων χωρίς αντιπλημμυρική πρόβλεψη, σύγχυση αρμοδιοτήτων και φυσικά η ασύδοτη τσιμεντοποίηση το «έργο» των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ

Ευτυχώς, η ένταση της νεροποντής που σημειώθηκε στην Αττική προχτές το βράδυ, δεν ήταν τόσο μεγάλη, κι αυτό όμως δε στάθηκε ικανό ώστε να αποφευχθούν οι πλημμύρες δεκάδων σπιτιών και καταστημάτων, η εκτενής διακοπή ρεύματος σε αρκετές περιοχές, η εμπλοκή του τραμ και η ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών που βρέθηκαν σε κρίσιμα σημεία.

Το περιστατικό, όμως, αυτό ήταν αρκετό για να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για επερχόμενες μεγάλες πλημμύρες, όχι μόνο στο Λεκανοπέδιο, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας, που παραμένουν αθωράκιστες από αντιπλημμυρική προστασία. Το γεγονός, άλλωστε, ότι οι πλημμύρες θα είναι και φέτος αναπόφευκτες, είχαν παραδεχτεί πριν από λίγες μόνο μέρες και με κάθε επισημότητα υπουργός και νομάρχες, ύστερα από σύσκεψη στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Επιβεβαίωσαν έτσι ότι τόσα χρόνια από τις κυβερνήσεις τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ δε γίνονται έργα που ικανοποιούν βασικές ανάγκες του λαού, όπως αυτά της αντιπλημμυρικής προστασίας, αλλά μόνο αυτά που εξυπηρετούν τα υπερκέρδη των μεγαλοεργολάβων και τις ανάγκες προβολής κάποιων χορηγών, όπως έδειξε και η πρόσφατη εμπειρία από τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων.

Κι όλα αυτά όταν, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ακόμη τα ρέματα της εποχής της δεκαετίας του '50 να υπήρχαν στην Αττική και πάλι δε θα επαρκούσαν για την αποφυγή πλημμύρας, λόγω της τσιμεντοποίησης και της αποψίλωσης των δασών που έγιναν με την ανοχή και συνενοχή των κυβερνήσεων του δικομματισμού. Οχι τώρα, που, σύμφωνα με μελέτη της ΕΥΔΑΠ, έχουν μπαζωθεί ρέματα συνολικού μήκους 500 χιλιομέτρων! Κι όταν ακόμη και τα δεκάδες έργα που κατασκευάστηκαν για τους Ολυμπιακούς πρόσθεσαν νέα επιβάρυνση και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πλέον πώς θα συμπεριφερθούν σε περίπτωση μεγάλης νεροποντής. Ηδη, το παράδειγμα του τραμ, που έτσι όπως κατασκευάστηκε προκαλεί πλημμύρες στην ευρύτερη περιοχή της Γλυφάδας, αυξάνει τις ανησυχίες και για άλλα οδικά έργα ή Ολυμπιακές εγκαταστάσεις...

Σύγχυση αρμοδιοτήτων

Σαν να μην έφτανε η ανυπαρξία των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας - έργων που εδώ και δεκαετίες έχουν προτείνει φορείς όπως το ΤΕΕ ή έχουν εξαγγελθεί από το περιβόητο πακέτο «Αττική SOS» από το 1994 και παραμένουν... εξαγγελίες - ένα ακόμη γεγονός που μειώνει τις δυνατότητες πρόληψης και άμεσης επέμβασης είναι η σύγχυση αρμοδιοτήτων που χρόνια τώρα επικρατεί. Τα ρέματα, για παράδειγμα, ανήκουν στην ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, η οποία, όμως, ούτε χρήματα ούτε την αναγκαία υποδομή διαθέτει για να μπορέσει να διεκπεραιώσει αυτό το καθήκον. Η ευθύνη για τον καθαρισμό των φρεατίων έχει περάσει από την ΕΥΔΑΠ στο ΥΠΕΧΩΔΕ από το 1999, μόνο και μόνο επειδή η πρώτη έπρεπε να απαλλαγεί από το βάρος αυτό, ενόψει της ένταξής της στο... Χρηματιστήριο! Τώρα πια που ξεκαθάρισαν οι αρμοδιότητες αυτές, στη σύσκεψη στο ΥΠΕΧΩΔΕ που προαναφέραμε, το ζήτημα που ανακύπτει είναι αν θα προκάνουν να καθαρίσουν και τα φρεάτια ή τα ρέματα. Ως τότε κυβέρνηση και νομαρχίες αρκούνται σε καταγραφές των κρίσιμων για πλημμύρες περιοχών της Αττικής και σε υποσχέσεις για ολοκληρωμένο σχεδιασμό και εξαγγελίες έργων και παρεμβάσεων από την άνοιξη του ...2005!


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Σήμα κινδύνου στο ανοχύρωτο Λεκανοπέδιο
  • Ανύπαρκτα τα αντιπλημμυρικά έργα. Τα ρέματα συνεχίζουν να μπαζώνονται
  • Μιλούν στο «Ρ» δημοτικοί και νομαρχιακοί σύμβουλοι των περιοχών που κινδυνεύουν άμεσα με πλημμύρες

Τα έργα στον Κηφισό δε διασφαλίζουν τους κατοίκους του Μοσχάτου ότι δε θα ξαναζήσουν τέτοιες καταστάσεις...

Eurokinissi

Τα έργα στον Κηφισό δε διασφαλίζουν τους κατοίκους του Μοσχάτου ότι δε θα ξαναζήσουν τέτοιες καταστάσεις...
Με τρόμο περιμένουν τις πρώτες βροχές οι κάτοικοι της Αττικής και αυτόν το χειμώνα. Το Λεκανοπέδιο είναι ανοχύρωτο, αφού οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δεν έχουν προχωρήσει στα απαραίτητα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, παρά τις πολλές υποσχέσεις. Τα έργα στον Κηφισό δεν επαρκούν για να αποτρέψουν την υπερχείλισή του. Πολλά ρέματα της περιφέρειας είναι μπαζωμένα. Το πρόβλημα με τα βουλωμένα φρεάτια παραμένει. Και την ίδια στιγμή οι τελευταίοι ελεύθεροι χώροι τσιμεντοποιούνται.

Η έρευνα του «Ρ» που ξεκινά σήμερα είναι αποκαλυπτική.

  • Πολλά κρίσιμα έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση είναι ακόμα υπό δημοπράτηση, αν και έχουν εξαγγελθεί από το 2002.
  • Πολλά έργα βρίσκονται ακόμα στη φάση της εκπόνησης της σχετικής μελέτης.
  • Στη Δυτική Αττική δεν υπάρχει ακόμα συνολικό αποχετευτικό δίκτυο.
  • Βιομηχανίες μπαζώνουν συνεχώς ρέματα, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν ολόκληρες περιοχές.
  • Ολυμπιακά έργα και οδικοί άξονες κατασκευάστηκαν χωρίς την απαραίτητη συνοδευτική αντιπλημμυρική υποδομή και αποτελούν τον υπ' αριθμόν ένα κίνδυνο για να πλημμυρίσουν ολόκληρες περιοχές.

Ολη αυτή τη συνειδητή αδιαφορία των κυβερνήσεων της τελευταίας εικοσαετίας θα την πληρώσουν για μια ακόμη φορά οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου. Κάτι που αποδείχτηκε και στην προχτεσινή πρώτη φθινοπωρινή μπόρα, που με λιγότερο από δύο ώρες βροχής δημιουργήθηκαν τεράστια προβλήματα. Μάλιστα, πολλοί από τους κατοίκους των περιοχών του Μοσχάτου, του Ρέντη κ.ά. περιμένουν ακόμα την... αποκατάστασή τους από παλαιότερες καταστροφικές πλημμύρες!

Καταστροφές, εξαγγελίες, νέες καταστροφές, νέες εξαγγελίες...

Τα κύρια προβλήματα στα αντιπλημμυρικά έργα εντοπίζονται στη Δυτική και την Ανατολική Αττική, αλλά και στους Δήμους Μοσχάτου και Ρέντη που βρίσκονται στις εκβολές του Κηφισού. Ο «Ρ» μίλησε με δημοτικούς και νομαρχιακούς συμβούλους των περιοχών, οι οποίοι τόνισαν με όλους τους τρόπους πως τα αντιπλημμυρικά έργα είναι ανύπαρκτα...

Τον Αύγουστο του 2002 έγιναν οι μεγάλες πλημμύρες στην Αττική. Τότε, περιοχές όπως το Μοσχάτο, η Δυτική και η Ανατολική Αττική μετατράπηκαν σε... λίμνες. Λίγες μέρες αργότερα, η τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου, προχώρησε σε εξαγγελίες για τα «αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα και μελέτες στην Περιφέρεια Αττικής περιόδου 2003-2008». Από τότε, δύο χρόνια πριν, μέχρι σήμερα, ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτών των έργων έχει ξεκινήσει.

Ας δούμε όμως, αναλυτικά, τι συμβαίνει σε κάθε περιοχή.

Δυτική Αττική

Εργα που εξαγγέλθηκαν τον Αύγουστο του 2002:

  • Διευθέτηση Σαρανταπόταμου.
  • Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς στα Μέγαρα.
  • Διευθέτηση ρέματος Αγ. Γεωργίου στα Διυλιστήρια στο Θριάσιο Πεδίο.
  • Διευθέτηση ρέματος Σούρες στο Θριάσιο Πεδίο.

Δύο χρόνια μετά (σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ): Το αναγκαίο αντιπλημμυρικό έργο στο ρέμα Αγίου Ιωάννη, που πλημμυρίζει την περιοχή της «ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ», βρίσκεται ακόμη υπό... δημοπράτηση! Τα έργα στα ρέματα Σαρανταπόταμου και Αγίου Γεωργίου προχωρούν με βήματα χελώνας, αν και τόσα χρόνια αποτελούν πρώτης προτεραιότητας. Στο ρέμα της Εσχατιάς, οι μελέτες για τη διευθέτησή τους σταμάτησαν και τώρα υποσχέθηκε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ότι θα συνεχιστούν.

«Υπάρχει μέγας κίνδυνος πλημμυρών και φέτος», τονίζει στο «Ρ» ο επικεφαλής της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας Δυτικής Αττικής Κ. Παπαπολυχρονίου. Και συνεχίζει: «Εδώ και χρόνια δεν έγινε κανένα έργο. Δεν υπάρχει διέξοδος του νερού στη θάλασσα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1992, αν και είχαμε προγραμματισμένο και ζητήσαμε να μπει σε κάποιο από τα πακέτα στήριξης το αποχετευτικό, συνολικά της Δυτικής Αττικής, εντούτοις, δεν έχει μπει. Ακόμη και τώρα που έγιναν ένα σωρό ολυμπιακά έργα, στη Δυτική Αττική δεν έγινε ούτε ένα γήπεδο μπάσκετ, πόσο μάλλον, έργα υποδομής».

«Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα», σημειώνει, «είναι τα ρέματα που μπαζώνουν οι βιομηχανίες. Ειδικά στον Ασπρόπυργο και τη Μάνδρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο "ΤΙΤΑΝΑΣ", που έχει το νταμάρι στη Μάνδρα και δεν έχει αφήσει ρέμα για ρέμα».

Η ανεξέλεγκτη δράση των βιομηχάνων έχει δραματικά αποτελέσματα στη φύση. Πράγματι, όπως μας λέει ο Κ. Παπαπολυχρονίου, «τα Διυλιστήρια Ασπροπύργου έχουν κλείσει το ρέμα του Αγ. Γεωργίου. Ετσι, ενώ παλιότερα είχε πλάτος 30-40 μέτρα, τώρα έχει μόλις 2,5 μέτρα. Ο Σαρανταπόταμος, εξαιτίας του οποίου πλημμυρίζει η "Χαλυβουργική", αν και επί 40 χρόνια μας λένε ότι θα τον φτιάξουν, ακόμη δεν έγινε τίποτα. Τα ρέματα του Αϊ Γιώργη και της Γιαννούλας έχουν κλείσει. Το ίδιο, το ρέμα Σούρες στη Μάνδρα. Το ρέμα Γουρούνας, στη δυτική πλευρά του Ασπρόπυργου, από 10 με 30 μέτρα που ήταν το πλάτος του έχει φτάσει στα δύο μέτρα. Η περιοχή θα πνιγεί», λέει προειδοποιώντας.

Τέλος, «ακόμη και τα φρεάτια και οι αποχετεύσεις είναι βουλωμένες μέχρι πάνω και θα πρέπει να το λύσουμε. Να πούμε ότι αποχετευτικό για τα όμβρια υπάρχει μόνο στον Ασπρόπυργο και αυτό στον κεντρικό άξονα της περιοχής...».

Ανατολική Αττική

Εργα που εξαγγέλθηκαν τον Αύγουστο του 2002:

  • Διευθέτηση ρέματος Ερασίνου στα Μεσόγεια.
  • Διευθέτηση ρέματος Ραφήνας.

Δύο χρόνια μετά (σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ): Στη Νοτιοανατολική Αττική δεν έγινε κανένα έργο τα τελευταία χρόνια. Τα όμβρια από τα αντιπλημμυρικά έργα της Αττικής οδού - που στοίχισαν 100 δισ. δρχ. - οδεύουν στο ρέμα της Ραφήνας, που δεν μπορεί να τα αντέξει, αφού δεν έγιναν τα απαραίτητα έργα διευθέτησης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων. Κινδυνεύει η περιοχή εκατέρωθεν της Μαραθώνιας διαδρομής και της Βάρης - Κορωπίου, καθώς τα αντιπλημμυρικά έργα γίνονται εκ των υστέρων. Στο ρέμα του Ερασίνου οι μελέτες σταμάτησαν.

«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ανατολική Αττική είναι τεράστια και το ενδεχόμενο πλημμύρας υπάρχει», τονίζει ο Ν. Στεφανίδης, νομαρχιακός σύμβουλος με τη ΝΑΣ Ανατολικής Αττικής. «Ευθύνη φέρουν τόσο οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ λόγω της αδιαφορίας τους όσο και οι εκλεγμένοι στην πρωτοβάθμια και νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, με την παθητική τους στάση».

Και σημειώνει: «Είναι όλοι τους συνυπεύθυνοι όταν γνωρίζουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει η οριοθέτηση και η μελέτη στο μέγα ρέμα Ραφήνας, τον κύριο αποδέκτη των νερών της Πεντέλης και του Υμηττού. Οταν οι περιοχές του Ερασίνου ποταμού που δέχονται τα νερά από την Αττική οδό και το αεροδρόμιο είναι έτοιμες να πλημμυρίσουν. Οταν δεν έχει γίνει αναδάσωση του Πεντελικού όρους, για να συγκρατήσει τα νερά. Οταν συνεχίζεται το μπάζωμα των ρεμάτων σε Παλλήνη, Ραφήνα, στο ρέμα Βαλανάρη κλπ. Οταν ορισμένα "κανάλια" των λεγόμενων μεγάλων έργων (Αττική οδός, αεροδρόμιο, Μαραθώνια διαδρομή) καταλήγουν ακόμη και σε κατοικημένες περιοχές».

Εργα που εξαγγέλθηκαν: Ολοκλήρωση κεντρικού συλλεκτήρα στο Δήμο Ρέντη. Ολοκλήρωση της κατασκευής του υφισταμένου βασικού συλλεκτήρα ομβρίων υψηλής Ζώνης Μοσχάτου - Καλλιθέας - Ν. Σμύρνης διά της οδού Ελευθερίας. Κατασκευή του βασικού συλλεκτήρα Β. Παύλου στην περιοχή της Λαχαναγοράς του Ρέντη. Μερική εκτροπή Ιλισού στον Κηφισό. Διευθέτηση Ιλισού μεταξύ του καλυμμένου τμήματός του κατάντη της Χαμοστέρνας μέχρι και τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.

Δύο χρόνια μετά (σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ): Η περιοχή του Μοσχάτου, του Ρέντη και του Νέου Φαλήρου κινδυνεύει άμεσα με πλημμύρες, καθώς ναι μεν έγινε η εκβάθυνση του Κηφισού, αλλά από το σημείο της Λαχαναγοράς και πάνω τα αντιπλημμυρικά έργα είναι ανύπαρκτα, όπως επίσης και αυτά για τον Ιλισό.

Ο Θ. Πουντίδης, επικεφαλής Δημοτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας Μοσχάτου, μας λέει πως υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πλημμύρας, παρά τα όποια έργα έγιναν στον Κηφισό. «Και αυτό όχι μόνο γιατί το ποτάμι δεν καθαρίζεται, αλλά και διότι στην εκβολή του ο ποταμός έχει μικρότερη διατομή απ' ό,τι έχει στη μέση».

«Συγκεκριμένα», συνεχίζει, «δεν έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη της όχθης του Κηφισού. Ετσι - και επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα - καθυστερεί η ροή των υδάτων προς την εκβολή, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα να πλημμυρίσει το ποτάμι. Επίσης, το τοιχίο που κατασκευάζεται παραπλεύρως του ποταμού - για να μην υπερχειλίσει - φτάνει στο ίδιο ύψος με την Ποσειδώνος. Ετσι, ακόμη και αν δεν υπερχειλίσει ο Κηφισός απ' το πλάι, θα υπερχειλίσει στην Ποσειδώνος. Αν μάλιστα συνδυαστεί νοτιάς με βροχή, θα είναι καταστροφικό. Θα πνιγούμε σαν τα ποντίκια...».

Από την άλλη, η διοίκηση του δήμου παραπέμπει στο ΥΠΕΧΩΔΕ. «Ωστόσο, δε δείχνει διατεθειμένη να διεκδικήσει τη λύση του προβλήματος, που έτσι ή αλλιώς, θα έχει ως αποδέκτη την ίδια την κοινωνία».

Από την πλευρά του ο Π. Γιαννακόπουλος, επικεφαλής της Προοδευτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας Ρέντη, σημειώνει πως «η γενική τσιμεντοποίηση της περιοχής, οξύνει την κατάσταση». Και τονίζει:

«Ακόμη, δεν έχουν ολοκληρωθεί τα αντιπλημμυρικά έργα στον ίδιο το Δήμο του Ρέντη. Για παράδειγμα, η κατασκευή των αγωγών ομβρίων έχει μείνει στην... αρχή, αφού πέρα από κάποιους αγωγούς, στην περιοχή δίπλα από το ποτάμι και στη Θηβών, ο υπόλοιπος Δήμος Ρέντη δεν έχει αγωγούς ομβρίων. Αλλά, ακόμη και οι αγωγοί που έχουν γίνει, σε μερικές περιπτώσεις, είναι δυνατό σε περίπτωση δυνατής βροχής συνδυασμένη με υπερχείλιση του Κηφισού να δημιουργήσουν επιπρόσθετα προβλήματα, αντί να λύσουν».

Επιπλέον πρόβλημα δημιουργείται εξαιτίας της σταδιακής τσιμεντοποίησης του Ελαιώνα: «Ο Ελαιώνας, που είχε τη δυνατότητα να απορροφήσει το βρόχινο νερό, αρχίζει σιγά σιγά να εκποιείται και να τσιμεντοποιείται. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί άλλη μια εστία πιθανής πλημμύρας, αφού τίθεται ερώτημα για το αν η τσιμεντοποίηση συνοδεύτηκε με τα αντίστοιχα αντιπλημμυρικά έργα».


Κώστας ΤΡΑΚΟΣΑΣ

Προβλήματα με την πρώτη νεροποντή

Το Τραμ δεν... επέπλευσε στις πλημμυρισμένες γραμμές

Eurokinissi

Το Τραμ δεν... επέπλευσε στις πλημμυρισμένες γραμμές
Σημαντικά προβλήματα, κυρίως στην ηλεκτροδότηση, άφησε πίσω του το πρώτο κύμα κακοκαιρίας που πλήττει τη χώρα από το απόγευμα της Τρίτης. Η πρώτη φετινή σημαντική νεροποντή στην πρωτεύουσα, ανάγκασε το τραμ να σταματήσει τα δρομολόγιά του, επηρέασε την κυκλοφορία στους δρόμους και παράλληλα, βύθισε στο σκοτάδι αρκετές συνοικίες. Παρόμοια προβλήματα παρουσιάστηκαν και στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα, η βραδινή καταιγίδα ανάγκασε πολλούς κατοίκους των Μεγάρων, Σαλαμίνας, Ψυχικού, Αργυρούπολης, Ρέντη, Καλλιθέας, Αλίμου και Αγ. Δημητρίου να μείνουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για αρκετές ώρες καθώς τόσο οι ισχυροί άνεμοι όσο και κλαδιά δέντρων «κτύπησαν» τα καλώδια και προκάλεσαν το πρόβλημα. Τα ίδια στοιχεία του καιρού ήταν και οι υπαίτιοι για τη διακοπή ρεύματος σε πολλά οικοδομικά τετράγωνα της Θεσσαλονίκης καθώς και στη Νεάπολη, στην Πολίχνη, στη Σταυρούπολη, στο Ασβεστοχώρι, στο Φίλυρο και στην Εξοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ούτε η Βουλή δεν έμεινε ανεπηρέαστη από τη βροχή καθώς η αίθουσα της Ολομέλειας βυθίστηκε στο σκοτάδι μέχρι να λειτουργήσει η γεννήτρια.

Σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία στους δρόμους, τα προβλήματα είχαν να κάνουν με πλημμυρισμένους δρόμους και φανάρια που ήταν εκτός λειτουργίας. Το πιο σημαντικό από αυτά ήταν στην Αττική Οδό, όπου στις σιδηροδρομικές γραμμές στο ύψος της Μαγούλας, έσπασε ανάχωμα από την ορμή των νερών, με αποτέλεσμα δύο λωρίδες να τεθούν εκτός λειτουργίας στο ρεύμα προς Αθήνα. Ο «Γρηγόρης και ο Σταμάτης» δε δούλεψαν κυρίως στα νότια προάστια, ενώ η παραλιακή λεωφόρος έκλεισε προς το Μικρολίμανο, στο ύψος του Ν. Φαλήρου όπου πλημμύρισε η γέφυρα. Κομφούζιο παρατηρήθηκε και στις εξόδους των Εθνικών Οδών και δεν ήταν λίγοι που εγκλωβίστηκαν στα αυτοκίνητά τους με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη Λ. Συγγρού στο ύψος της Καλλιρρόης, τα Ανω Λιόσια κοντά στο στρατόπεδου «Καποτά» και την Πειραιώς στη συμβολή με τη Χαμοστέρνας. Στο τελευταίο σημείο χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής προκειμένου να τους απεγκλωβίσει.

Απελπισμένοι οι κάτοικοι του Μοσχάτου δείχνουν τα βουλωμένα φρεάτια
Απελπισμένοι οι κάτοικοι του Μοσχάτου δείχνουν τα βουλωμένα φρεάτια
Οσο για το τραμ και αυτό αναγκάστηκε να σταματήσει τα δρομολόγιά του καθώς είχε τεθεί εκτός λειτουργίας μέχρι και χτες το απόγευμα το τμήμα ΣΕΦ - Γλυφάδα, ενώ για λίγες ώρες είχαν ακινητοποιηθεί οι συρμοί και στο τμήμα Σύνταγμα - Γλυφάδα, εξ αιτίας πτώσης δέντρων. Στην πρώτη γραμμή, οι πτώσεις δέντρων προκάλεσαν ζημιές στα εναέρια ηλεκτροφόρα καλώδια του τραμ και χρειάστηκαν πολλές ώρες μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημιές.

Οι κλήσεις στο Πυροσβεστικό Σώμα για άντληση νερών από υπόγεια ξεπέρασαν τις 100 κυρίως για τις περιοχές Φιλοθέη, Πετράλωνα, Καλαμάκι, Ασπρόπυργο, Μαγούλα, Μάνδρα και Ελευσίνα.

Ο Κηφισός «φούσκωσε» χωρίς ευτυχώς να ξεχειλίσει. Τι θα γίνει στην επόμενη μπόρα;
Ο Κηφισός «φούσκωσε» χωρίς ευτυχώς να ξεχειλίσει. Τι θα γίνει στην επόμενη μπόρα;
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσουν αντιπλημμυρικά έργα

«Είναι επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσουν έργα πανελλαδικά για την αντισεισμική θωράκιση, έργα αντιπλημμυρικά, έργα αντιπυρικά».

Με αυτά τα λόγια, η Αλέκα Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, είχε θέσει τις προτεραιότητες του Κόμματος, λίγο πριν διεξαχτούν οι εκλογές του περασμένου Μάρτη.

Τότε, μιλώντας, για τα λεγόμενα μεγάλα έργα, είχε σημειώσει: «Βεβαίως, για μας στα μεγάλα έργα υπάγονται έργα περιβαλλοντικά, έργα προστασίας του δασικού πλούτου αντί των ιδιωτικοποιήσεων, πολιτιστικά έργα και οπωσδήποτε δεν πρέπει να ξεχνάμε τη διαχείριση απορριμμάτων και των επικίνδυνων αποβλήτων και τη συγκρότηση βιομηχανικών και βιοτεχνικών ζωνών. Αυτά δεν έχουν γίνει. Θεωρούμε ότι στην υπόθεση αυτή των μεγάλων έργων δεν είναι μικρότερη και η ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας, όπου οι διαφορές μεταξύ τους ήταν περισσότερο ποσοτικού χαρακτήρα και λιγότερο προσανατολισμού και μάλλον καθόλου προσανατολισμού και ποιότητας. Μιλάμε για έργα, τα οποία θα τα διαχειρίζεται για πάρα πολλά χρόνια ο ιδιώτης και όταν κατά τη γνώμη τους δεν τους συμφέρουν, τότε μπορούν να τα παρατήσουν και να τα δώσουν στο κράτος»...

Και κατέληξε: «Επιπροσθέτως, θέλω να υπογραμμίσω ότι για την περιοχή της Αττικής βγήκε ένα άλλο πρόβλημα: Των υποδομών που διαθέτει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά θα έλεγα γενικά των υποδομών που διαθέτει το Λεκανοπέδιο της Αττικής. Γιατί κανείς δεν έχει απαίτηση κάθε δήμος να έχει όλα τα εργαλεία στα χέρια του να αντιμετωπίζει από σεισμούς μέχρι πλημμύρες και χιόνια. Αποδείχτηκε όμως ότι δεν υπάρχει υποδομή στο επίπεδο της Αττικής. Ιδιαίτερα τις μέρες αυτές (σ.σ.: η συνέντευξη είχε δοθεί μετά τις μεγάλες χιονοπτώσεις που είχαν σημειωθεί) χρειαζόταν η επιστράτευση των μέσων που διαθέτει ο Στρατός, πράγμα το οποίο δεν έγινε και αποδείχτηκε, επίσης, ότι δεν υπάρχει ενιαίο συντονιστικό κέντρο για την αντιμετώπιση των έκτακτων καταστάσεων».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ