ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Οχτώβρη 2004
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ
Νέες αξιώσεις λόγω... υγρών καυσίμων

Επανέρχονται στην απαίτηση σκληρής λιτότητας και νέων παροχών με πρόσχημα την άνοδο των διεθνών τιμών πετρελαίου, που είναι και της... μόδας

Λιγότερους φόρους (στους επιχειρηματίες), λιγότερο κράτος, λιγότερες κρατικές δαπάνες, ταχύτερες και ολοκληρωτικές ιδιωτικοποιήσεις απαίτησαν χτες οι βιομήχανοι επικαλούμενοι την άνοδο της διεθνούς τιμής πετρελαίου, την οποία χρησιμοποιούν - όπως και τόσοι άλλοι «παράγοντες της αγοράς» - για να προωθήσουν τους δικούς τους σκοπούς. Συμπέρασμα: Η «ανταγωνιστικότητα» και η «ανάπτυξη» απειλούνται και το μεγάλο κεφάλαιο πρέπει να ενισχυθεί περισσότερο γιατί... έτσι το συμφέρει.

«Αναμφισβήτητα έχει τελειώσει η περίοδος της φθηνής ενέργειας», δήλωσε χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΣΕΒ Ο. Κυριακόπουλος, θεωρώντας ωστόσο ότι δε θα υπάρξει πετρελαϊκή κρίση. Ενώ απέφυγε να προβλέψει ύφεση της οικονομίας, πρόσθεσε ότι η συνέχιση της κατάστασης δεν είναι «καλό νέο» καθώς αναμένεται ότι θα πληγεί η ανάπτυξη, θα ασκηθούν πληθωριστικές πιέσεις και θα απειληθεί η «ανταγωνιστικότητα». Στο «διά ταύτα», οι βιομήχανοι ξεκαθάρισαν: «Πρέπει να κάνουμε αλλαγές. Η κυβέρνηση το αντιλαμβάνεται και το διακηρύσσει. Θέλουμε όμως άλλες ταχύτητες».

Η επιτάχυνση που αξιώνει ο ΣΕΒ έχει να κάνει στα... τρέχοντα με τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του βιομηχανικού ντίζελ στα 21 ευρώ από 120 ευρώ που είναι σήμερα, αν και ήδη είχε μειωθεί κατά 50% σχετικά πρόσφατα.

Επίσης:

  • Με την αναθεώρηση του κρατικού προϋπολογισμού, στη βάση της «δημοσιονομικής πειθαρχίας» καθώς η άνοδος της τιμής του πετρελαίου απειλεί το στόχο για μείωση του ελλείμματος στο 2,8% του ΑΕΠ.
  • Με μικρότερο και ευέλικτο κράτος, λιγότερο δαπανηρό. «Δεν μπορεί το κράτος να παράγει τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, συγκοινωνίες» είπε ο Θ. Φέσσας... πρόεδρος της εταιρίας πληροφορικής «Quest» και πρόσθεσε: Το κράτος έχει ανελαστικές δαπάνες και ελαστικά έσοδα, εάν φύγουν από αυτό οι επιχειρηματικές δραστηριότητες θα αποκτήσει και... ελαστικές δαπάνες.

Τα στελέχη του ΣΕΒ έκαναν σαφές πάντως ότι δεν ανησυχούν για τις προθέσεις της κυβέρνησης, σημειώνοντας με νόημα πως «ζητούμενο» είναι «το πώς και η ταχύτητα των ιδιωτικοποιήσεων». Παράλληλα διαπίστωσαν ότι η ανόδος της τιμής του πετρελαίου θα οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, αν και επισήμαναν ότι οι τιμές καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση όταν δεν υπάρχουν μονοπωλιακές αγορές. Αυτό στη θεωρία, γιατί στην πράξη υποδαύλισαν κι αυτοί το γενικό κλίμα «κρίσης» λέγοντας ότι επιβαρύνεται το κόστος παραγωγής και οι μεταφορές.

Το... κερασάκι της τούρτας: Ο ΣΕΒ θεωρεί δόκιμη κάθε προσπάθεια μείωσης του κόστους μιας επιχείρησης, συνακόλουθα και τη μεταφορά της σε άλλη χώρα. «Το θέμα είναι πόσες και ποιες θέσεις εργασίας δημιουργούμε», είπε ο πρόεδρός του και: «Ελπίζουμε να κρατήσουμε στη χώρα μας το μάρκετινγκ και το σχεδιασμό».


Προσοχή στην παραλαβή πετρελαίου θέρμανσης

Μερικές χρήσιμες οδηγίες από το υπουργείο Ανάπτυξης

Στο φόντο της συνεχούς ανόδου των τιμών του πετρελαίου και της δυσθεώρητης επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών - από την επόμενη εβδομάδα, που αρχίζει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - το υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε στη δημοσιότητα έναν «μπούσουλα» για τη σωστή παραλαβή πετρελαίου.

Μεταξύ άλλων το υπουργείο επισημαίνει ότι χρήσιμο είναι πριν καταλήξει κανείς σε κάποιο πρατήριο να συγκρίνει τις τιμές που είναι υποχρεωτικό να αναγράφονται σε φωτεινές πινακίδες, εμφανείς στους καταναλωτές. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση πετρελαίου θέρμανσης για την κίνηση των αυτοκινήτων απαγορεύεται από το νόμο, ενώ τυχόν χρήση του μπορεί να προκαλέσει μηχανικά προβλήματα στους κινητήρες. Το υπουργείο, συνιστά, επίσης, να μην ανατίθεται η παραλαβή του πετρελαίου σε άτομα που δε γνωρίζουν πώς πρέπει να το παραλάβουν και να λαμβάνουν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας κατά την παραλαβή του προς αποφυγή ατυχημάτων.

Οσον αφορά αυτή καθεαυτή τη διαδικασία παραλαβής, το υπουργείο Ανάπτυξης σημειώνει:

  • Το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι μπερδεμένο. Το χρώμα αποτελεί ένδειξη της ποιότητάς του.
  • Να καταγράφουν οι ίδιοι οι καταναλωτές την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.
  • Οι καταναλωτές να μην εμπιστεύονται το μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν το δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο. Δηλαδή, να γνωρίζουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις διαστάσεις της δεξαμενής τους. Π.χ. εάν μια δεξαμενή έχει μήκος 1,5 μέτρο, πλάτος 1 μέτρο και ύψος 1 μέτρο τότε η συνολική χωρητικότητά της είναι 1,5 κυβικό μέτρο (1,5χ1χ1=1,5) ή 1.500 λίτρα. Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής αντιστοιχούν 15 λίτρα (1.500/100=15).
  • Να ελέγχεται αν η μάνικα είναι πραγματικά άδεια στο τέλος της παράδοσης και να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού περάσουν 3 - 5 λεπτά.
  • Να απαιτήσουν μετά την παραλαβή να αναγράφεται στην απόδειξη παραλαβής - πληρωμής και το ύψος που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα. Στην ίδια απόδειξη πρέπει να υπάρχουν συμπληρωμένα στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ποσότητα, ώρα παράδοσης κλπ, τα οποία προβλέπονται από το νόμο. Σε κάθε άλλη περίπτωση να σημειώσουν τις λέξεις «με επιφύλαξη».
  • Τουλάχιστον μια φορά το χρόνο πρέπει να γίνεται συντήρηση και ρύθμιση του συστήματος κεντρικής θέρμανσης. Ο καταλληλότερος χρόνος γι' αυτό είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης, ώστε να μη μείνουν κατάλοιπα της καύσης. Κατά την καθαρισμό της δεξαμενής να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να επιστρέφεται η ποσότητα του πετρελαίου που υπήρχε πριν.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ »
Σταθερή η θέση της Ελλάδας

Βρίσκεται στην 51η θέση ανάμεσα σε 104 χώρες και δίνει αφορμή στους βιομηχάνους για πρόσθετες απαιτήσεις

Ασχημα νέα για την... ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας. Με ευθύνη και των... βιομηχάνων - καθώς με βάση και τις απαντήσεις που έδωσαν οι ίδιοι στην ετήσια έρευνα του οργανισμού World Economic Forum - η Ελλάδα βρίσκεται στην 51η θέση ανάμεσα σε 104 εξεταζόμενες χώρες! Η έρευνα παρουσιάστηκε χτες ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα από το ΣΕΒ. Η θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια κατάταξη ανταγωνιστικότητας είναι ουσιαστικά αμετάβλητη το 2004 σε σχέση με το 2003, με μια μικρή πτώση. Για τους βιομηχάνους η πρόκληση ήταν ότι ορισμένες μικρές χώρες όπως η Λιθουανία, ξεπέρασαν την Ελλάδα και τρέχουν ταχύτερα στην κούρσα του ανταγωνισμού.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στα στοιχεία που «υποβαθμίζουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας» συγκαταλέγοντα σύμφωνα με την έρευνα, η «κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική» καθώς επίσης και «η γραφειοκρατία, η φορολογική νομοθεσία, οι περιοριστικές εργασιακές σχέσεις, οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές». Με απλά λόγια οτιδήποτε μπορεί να περιορίσει το κέρδος του κεφαλαίου, ακόμη κι αν πρόκειται για στοιχειώδη εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα θεωρείται εχθρικός παράγοντας για την ανταγωνιστικότητα. Η συγκεκριμένη θεώρηση επιβεβαιώνει τη θέση ότι η διαβόητη «ανταγωνιστικότητα» του κεφαλαίου είναι μια εχθρική έννοια για την εργατική τάξη.

Ο παγκόσμιος οργανισμός που έκανε την έρευνα κατέληξε ότι η Ελλάδα βρίσκεται:

  • Στην 37η θέση μεταξύ 104 χωρών, σύμφωνα με το δείκτη ανταγωνιστικότητας ανάπτυξης.
  • Στην 41η θέση μεταξύ 103 χωρών, σύμφωνα με το δείκτη επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας.
  • Στην 51η θέση μεταξύ 104 χωρών, σύμφωνα με το δείκτη ολικής ανταγωνιστικότητας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας με τις επιμέρους διαπιστώσεις, έδωσαν την ευκαιρία στο ΣΕΒ να επαναφέρει τις αξιώσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών για μεγαλύτερη «ευελιξία» στις εργασιακές σχέσεις, τη φορολογική ελάφρυνση, τη λιγότερη γραφειοκρατία, την υπαγωγή του εκπαιδευτικού συστήματος στον άμεσο έλεγχο των βιομηχάνων, τη διεξαγωγή της έρευνας στα Πανεπιστήμια στη βάση των επιχειρηματικών προτεραιοτήτων και γενικότερα στη «βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ