ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ακίνητα σήμερα τα τρόλεϊ, τα "πράσινα" και ο ηλεκτρικός

Σε στάση εργασίας, από τις 11 π.μ. έως τις 5 το απόγευμα, προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, με κεντρικό αίτημα να αποσυρθούν το νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και οι νέοι αντεργατικοί κανονισμοί εργασίας

Για έξι ώρες ακινητοποιούνται σήμερα, από τις 11 π.μ. μέχρι τις 5 μ.μ., τα τρόλεϊ, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τα πράσινα λεωφορεία, λόγω της νέας στάσης εργασίας των εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ και στους ΗΣΑΠ.

Την απεργιακή κινητοποίηση κήρυξε η Ομοσπονδία Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ), με κεντρικό αίτημα να αποσυρθούν το νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και οι νέοι αντεργατικοί κανονισμοί εργασίας, μέσω των οποίων η κυβέρνηση επιχειρεί να αφαιρέσει θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις.

Τις ώρες της στάσης εργασίας, οι εργαζόμενοι στους δύο συγκοινωνιακούς φορείς (ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ) έχουν προγραμματίσει γενικές συνελεύσεις, κατά τις οποίες θα καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους, με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, όπως προαναγγέλλουν, και στη συνέχεια κοινή πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας, με τελικό προορισμό το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, στο Σύνταγμα.

Στη σημερινή στάση εργασίας, δε μετέχουν οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία(ΕΘΕΛ), καθώς η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στην ηγεσία του συνδικάτου τους, όχι μόνο αρνείται με διάφορα προσχήματα κάθε μορφή κινητοποίησης για την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων, αλλά αποφεύγει ακόμα και τη σύγκληση του ΔΣ του συνδικάτου και γενικής συνέλευσης, που έχουν ζητήσει εγγράφως οι εκπρόσωποι της "Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας" (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ).

Με ανακοίνωσή τους, τα Σωματεία Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ καταγγέλλουν την κυβέρνηση για "αδιαλλαξία, εμπαιγμό και αυταρχισμό", ζητούν την κατανόηση του επιβατικού κοινού και επισημαίνουν ότι αποκλειστικά υπεύθυνη για την όποια ταλαιπωρία τους είναι η κυβέρνηση, η οποία αρνείται το διάλογο και προβάλλει "ως πανάκεια την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, αδιαφορώντας για την ασφαλή και αξιόπιστη μετακίνηση του επιβατικού κοινού".

Στο μεταξύ, η διοίκηση των ΗΣΑΠ αποφάσισε τις ώρες της στάσης εργασίας να θέσει σε λειτουργία, με το προσωπικό ασφαλείας, τέσσερις, από τους 27 συνολικά, συρμούς του ηλεκτρικού και να δρομολογήσει τρία πράσινα λεωφορεία στη γραμμή Σύνταγμα - Πειραιά και Πειραιά - Πέραμα. Με χτεσινή της ανακοίνωση, ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι οι τέσσερις συρμοί θα σταματούν μόνο στους σταθμούς: Πειραιά, Καλλιθέα, Ομόνοια, Ανω Πατήσια, Ειρήνη και Κηφισιά.

Η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ επισημαίνει ότι η απόφαση της διοίκησης να κυκλοφορήσουν ορισμένοι συρμοί και λεωφορεία δεν εξασφαλίζει όρους ασφάλειας και κατ' επέκταση θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Ολοι στον αγώνα

Με ανακοίνωσή της, η ΔΑΣ επισημαίνει ότι ο αγώνας ενάντια στο ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών και την ισοπέδωση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, αλλά και του επιβατικού κοινού. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί όλους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες να πάρουν μέρος στη σημερινή στάση εργασίας που κήρυξε η ΟΥΠΑΕ, στέλνοντας μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι αποφασισμένοι να παρακάμψουν τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που θέλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις "ντουφεκιά στον αέρα" και να αποτρέψουν με τον ενωτικό τους αγώνα το κυβερνητικό σχέδιο.

Τα αρχαία του μετρό αραχνιάζουν σε ... τολ!

Θυμάστε το σλόγκαν της κυβέρνησης, ότι "το μετρό αποτελεί το μεγαλύτερο ανασκαφικό έργο στην Αθήνα, όπου η αρχαιολογική σκαπάνη καλύπτει 69.000 τετραγωνικά μέτρα"; Απ' ό,τι φαίνεται, οι πρώτοι που το έχουν ξεχάσει είναι οι ίδιοι οι κυβερνητικοί αρμόδιοι...

Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός πως χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα αραχνιάζουν σε δύο πρόχειρα τολ που βρίσκονται στον "Ευαγγελισμό" και στου Μακρυγιάννη και παραμένει άγνωστο πότε θα βγουν "στο φως της μέρας". Ακόμη πιο άγνωστο παραμένει το πότε θα γίνει κάποιο μουσείο να τα στεγάσει, ενώ φαίνεται ότι είχαν απόλυτο δίκιο όσοι υποστήριζαν ότι όλα αυτά τα ευρήματα θα έπρεπε να είχαν μείνει στη διαδρομή του μετρό για να τα βλέπουν οι επιβάτες του, όπως έχει γίνει σε άλλα ανάλογα έργα του κόσμου. Η λύση όμως αυτή απορρίφτηκε, επειδή οι αρμόδιοι επικαλέστηκαν την αύξηση του κόστους του έργου, που θα απαιτούσε ακόμη και την αλλαγή της χάραξης, πράγμα που έγινε μόνο με τον Κεραμεικό και αυτό ύστερα από τη διεθνή κατακραυγή.

Προς το παρόν και εξαιτίας της ασυνεννοησίας των αρμοδίων φορέων, βρίσκεται σε κίνδυνο το μεγαλύτερο μέρος του αρχαιολογικού πλούτου που έχει βρεθεί. Και να αναλογιστεί κανείς ότι για τις συνολικές αρχαιολογικές εργασίες έχουν ξοδευτεί από το 1992 μέχρι σήμερα 11,4 δισ. δρχ., ενώ συνεχίζονται ακόμη στο Μοναστηράκι. Μόνο 800 εκατ. δρχ. δαπανήθηκαν για απόσπαση, μεταφορά και συντήρηση του αρχαιολογικού θησαυρού.

Βρέθηκαν συγκεκριμένα συνολικά 12.000 αρχαία αντικείμενα, τα περισσότερα από αυτά στους σταθμούς "Σύνταγμα", "Μοναστηράκι", "Ολυμπιείο", "Κεραμεικός" και "Ακαδημία". Ανασκαφές έγιναν επίσης στα φρεάτια εξαερισμού της Μητροπόλεως, Ερμού και Αρίωνος, Ιάκχου, Αμαλίας, Αμερικής, Πετμεζά και του Εθνικού Κήπου.

Βασικός αρωγός της προσπάθειας των αρχαιολόγων στάθηκαν τα αρχαία κείμενα και αρχεία, όπως οι περιγραφές που υπάρχουν στα Ταξίδια του Παυσανία. Εγινε όμως και χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, όπως για παράδειγμα ραντάρ, που έχει τη δυνατότητα να διαπερνά το έδαφος.

Εχουν βρεθεί, εκτός των άλλων, δημόσια λουτρά, εργαστήρια επεξεργασίας μετάλλων, υδραγωγεία, στέρνες, αρχαίοι δρόμοι και τείχη, αποχετευτικά έργα, νεκροταφεία, διάσπαρτοι τάφοι, καθώς επίσης και ένας χώρος γεμάτος λυχνίες με ερωτικές παραστάσεις. Η αθηναϊκή γη αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ένα απέραντο πιθάρι γεμάτο αρχαιότητες, καθώς ενδιαφέροντα αρχαιολογικά στοιχεία βρέθηκαν ακόμη και στα πιο απίθανα σημεία, όπου γίνονται έργα για το μετρό. Συγκεκριμένα, στο Πεντάγωνο βρέθηκε μια σαρκοφάγος, ενώ στον "Ευαγγελισμό" και στο σταθμό Λαρίσης ρωμαϊκά αποχετευτικά συστήματα.

Να σημειώσουμε ότι το 1996 η "Αττικό Μετρό" ανακοίνωσε ότι μαζί με το υπουργείο Πολιτισμού θα δημιουργούσαν μικρά μουσεία σε κεντρικούς σταθμούς του μετρό. Η "Αττικό Μετρό" έφτιαξε μάλιστα μια πλατφόρμα κάτω από το σταθμό του Συντάγματος, που κόστισε γύρω στα 50 εκατ. δρχ. με σκοπό να γίνει μουσείο κατά τα πρότυπα του σταθμού του Λούβρου στο Παρίσι, αλλά οι αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι εκεί μπορούν να τοποθετηθούν μόνο φωτογραφίες και μακέτες!

Η "Αττικό Μετρό" έχει ξοδέψει επίσης 3 δισ. δρχ. για να αγοράσει κτίρια στην οδό Μελιδώνη στον Κεραμεικό, όπου έχουν μεταφερθεί τα μικρά αρχαιολογικά αντικείμενα, ενώ τα υπόλοιπα μεταφέρθηκαν στα δύο τολ στον "Ευαγγελισμό" και στου Μακρυγιάννη. Εκεί εξακολουθούν να παραμένουν... Και μάλιστα, τη στιγμή που το μέλλον τους αγνοείται, αποφεύγεται ακόμη και η συγκόλλησή τους για να μη σπάσουν...

Ν. Π.

Απεργούν οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ

Σήμερα αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του δικαστηρίου, στο οποίο προσέφυγε η διοίκηση της υπηρεσίας, ζητώντας να κηρυχτεί "παράνομη και καταχρηστική" η απεργιακή κινητοποίηση

Σε τετραήμερη απεργία βρίσκονται από χτες τα μεσάνυχτα οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ενώ εντός της μέρας αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του δικαστηρίου, στο οποίο προσέφυγε - κατά την πάγια τακτική της η διοίκηση της υπηρεσίας - ζητώντας να κηρυχτεί "παράνομη και καταχρηστική" η απεργιακή κινητοποίηση.

Μετά την κοινοποίηση της δικαστικής απόφασης, θα συνέλθει η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) για να καθορίσει την περαιτέρω στάση του κλάδου, με δεδομένη την ομόφωνη απόφαση που πήραν σε πρόσφατη συγκέντρωση οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, για "αγώνα μέχρι την τελική νίκη".

Οπως είναι γνωστό, την τετραήμερη απεργία, που κανονικά λήγει τα μεσάνυχτα της ερχόμενης Κυριακής, κήρυξε ομόφωνα η ΟΣΥΠΑ, με κυρίαρχο αίτημα την άμεση απόσυρση του κυβερνητικού σχεδίου, που προβλέπει τη διάλυση της ΥΠΑ και τη σύσταση ανωνύμων εταιριών στη θέση της, την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της και την - κατ' ουσία - απόλυση 2.500 υπαλλήλων.

Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ καταδικάζουν τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την ποινικοποίηση του αγώνα τους, δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπίσουν με κάθε τρόπο το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα της υπηρεσίας και προαναγγέλλουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, αν η κυβέρνηση εμμείνει στο σχέδιό της για τη διάλυση της ΥΠΑ και το ξεπούλημα των ελληνικών αεροδρομίων.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ