ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Ιούνη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Δυσβάσταχτες για τα λαϊκά στρώματα οι τιμές των εισιτηρίων

Με συγκεκριμένα στοιχεία η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη παρουσίασε χτες την κατάσταση που διαμορφώνεται για νησιώτες και ναυτεργάτες μετά και τα νέα εφοπλιστόδουλα μέτρα της κυβέρνησης

Οι συνέπειες της απελευθέρωσης γίνονται ήδη αισθητές στην τσέπη των λαϊκών στρωμάτων, τόσο στις ακτοπλοϊκές, όσο και στις πορθμειακές γραμμές

Eurokinissi

Οι συνέπειες της απελευθέρωσης γίνονται ήδη αισθητές στην τσέπη των λαϊκών στρωμάτων, τόσο στις ακτοπλοϊκές, όσο και στις πορθμειακές γραμμές
Την ασύδοτη κερδοφορία των εφοπλιστών σε βάρος των επιβατών, που πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια, των ναυτεργατών που βιώνουν την ανεργία αλλά και των νησιωτών που δεν έχουν επαρκή δρομολόγια, κατήγγειλε χτες η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη, με αφορμή σχετική Επερώτηση του ΠΑΣΟΚ που συζητήθηκε στη Βουλή. Στάθηκε ιδιαίτερα στις απαράδεκτες αυξήσεις εισιτηρίων προς την Σαλαμίνα και την Αίγινα, εξαναγκάζοντας τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιάννη Κεφαλογιάννη, να παραδεχτεί τις δυσβάσταχτες για τα λαϊκά στρώματα τιμές, τις οποίες όμως έσπευσε να αποδώσει στη λειτουργία «καρτέλ».

Η απελευθέρωση, πηγή του προβλήματος

Στην παρέμβασή της η βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι «οι τιμές των εισιτηρίων, είναι "φωτιά", ενώ την ίδια στιγμή έχουν εξασφαλίσει τρελά κέρδη οι ακτοπλοϊκές εταιρίες». Παράλληλα δήλωσε ότι τα μέτρα απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας κάθε άλλο παρά συνέβαλλαν στην επαρκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα. Αναφερόμενη στους ναυτεργάτες, η Ελπίδα Παντελάκη μίλησε για «ανεργία στην καρδιά του καλοκαιριού. Το ΓΝΕΕ έχει αυτή τη στιγμή 2.048 εγγεγραμμένους από 2.900 που ήταν το προηγούμενο διάστημα. Από αυτούς, επιδοτούμενοι είναι οι 1.124. Διότι άνεργος είναι μέχρι έξι μήνες. Μετά δεν είναι άνεργος».

«Η πηγή όμως όλων αυτών των δεινών ποια είναι; Δεν είναι η απελευθέρωση; Δεν είναι ο νόμος 3577/1992;», σημείωσε η βουλευτής του ΚΚΕ. Απευθυνόμενη μάλιστα στην αξιωματική αντιπολίτευση έθεσε το ερώτημα του αν «αμφισβητείται από το ΠΑΣΟΚ αυτή η απελευθέρωση». Αντίθετα σημείωσε «σπρώχνετε την κυβέρνηση στο να κάνει ακόμα χειρότερα». Συμπερασματικά επισήμανε ότι «για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακτοπλοΐας, δεν μπορεί παρά να λειτουργήσει προς όφελος του λαού, μόνο όταν η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι κοινωνικό αγαθό, όταν είναι κοινωνική δημόσια υπηρεσία».

Εφοπλιστικό «πλιάτσικο» σε Αίγινα - Σαλαμίνα

Η Ελπίδα Παντελάκη στάθηκε ιδιαίτερα στο παράδειγμα της σύνδεσης της Αίγινας και της Σαλαμίνας τονίζοντας πως εδώ «δε μιλάμε απλώς για ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά για αστική συγκοινωνία» ενώ «οι αυξήσεις κάνουν την κατάσταση τραγική σε αυτούς που έρχονται εδώ να δουλέψουν». Στη Σαλαμίνα είπε «το εισιτήριο από 1,15 ευρώ πήγε στα 1,60 ευρώ δηλαδή αύξηση 39%. Ο επιβάτης που μεταφέρεται απέναντι και έχει και μηχανή θέλει 200 ευρώ το μήνα». Στην Αίγινα, σημείωσε, το εισιτήριο «έχει πάει στα 14 ευρώ. Ξέρετε ότι υπάρχει κόσμος που δουλεύει και πηγαινοέρχεται. Τα 14 ευρώ την ημέρα είναι 280 ευρώ το μήνα δηλαδή το 46,5% του βασικού μισθού. Ελεος! Εμείς λέμε ότι πρέπει να μειωθούν τα εισιτήρια στο 50%».

Η τοποθέτηση της Ελπ. Παντελάκη προκάλεσε την αντίδραση του υπουργού Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννη, ο οποίος υποστήριξε ότι το υπουργείο παρακολουθεί την κατάσταση και «εάν παρατηρήσουμε ότι υπάρχει καρτέλ και το παρατηρούμε ότι υπάρχει» τότε «τους παραπέμπουμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με κίνδυνο να επιβληθούν ποινές που μπορεί να φτάσουμε μέχρι το 10% του τζίρου». Μάλιστα προσπερνώντας τις καταγγελίες για πανάκριβα εισιτήρια, υποστήριξε ότι σε σχέση με πέρυσι η αύξηση των εισιτηρίων στις γραμμές αυτές «θα είναι μηδέν» (!) αφού το υπουργείο προτίθεται να... παρέμβει.

Υπόθεση όλων η απόκρουση της επίθεσης
  • Αγωνιστικές πρωτοβουλίες από τη ΝΑΣ και τη Δημοτική Κίνηση «Πειραιάς Αναγέννηση»
  • «Λάδι» βγήκαν οι εφοπλιστές για το περσινό χάος

Πρωτοβουλία για την ένταση των αγώνων που αναπτύσσονται από τους νησιώτες, τους ναυτεργάτες και συνολικά τους εργαζόμενους για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων, αναλαμβάνουν η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» και η Δημοτική Κίνηση «Πειραιάς Αναγέννηση». Την Τετάρτη 21 του Ιούνη στις 7 το απόγευμα διοργανώνουν συγκέντρωση στο λιμάνι του Πειραιά μπροστά στα πορθμεία του Αργοσαρωνικού, καλώντας τους εργαζόμενους με το μαζικό τους «παρών» να απαιτήσουν την κατάργηση της επιστράτευσης των ναυτεργατών, ακτοπλοϊκές και πορθμειακές συγκοινωνίες για τις ανάγκες του λαού και όχι για τα κέρδη των εφοπλιστών.

Παράλληλα, τα δύο αγωνιστικά ψηφοδέλτια και οι επικεφαλής τους Γιάννης Μανουσογιαννάκης υποψήφιος νομάρχης Πειραιά και Ελπίδα Παντελάκη υποψήφια δήμαρχος Πειραιά και βουλευτής του ΚΚΕ καλούν τους εργαζόμενους να παλέψουν για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με καράβια που να είναι λαϊκή περιουσία.

Η κινητοποίηση αυτή έρχεται να δώσει και την πρώτη απάντηση στις αυξήσεις που επέβαλαν, «απελευθερωμένοι» πλέον, οι εφοπλιστές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και στα εισιτήρια των πορθμειακών γραμμών, από την 1η Ιούνη, που φτάνουν ακόμα και το 100%! Οι αυξήσεις αυτές αποτελούν το πρώτο δείγμα του εφιάλτη που επιφυλάσσει για τα νησιά, τους ναυτεργάτες, συνολικά το επιβατικό κοινό, αυτό το καλοκαίρι και γενικότερα η εφοπλιστόδουλη πολιτική που συναποφασίζουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση με τη συνενοχή και του ΣΥΝ. Το «μπλοκ», έχοντας ως «ιερό και όσιο» τα εφοπλιστικά κέρδη, οδηγεί τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε πλήρη απορύθμιση, υποβαθμίζοντας παράλληλα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Βγήκαν λάδι για το περσινό χάος

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Πλημμελειοδικείο Πειραιά, για το περσινό χάος που επικράτησε στο ακτοπλοϊκό δίκτυο από τις απανωτές βλάβες των πλοίων, επέβαλε... ποινές εξαγοράσιμης φυλάκισης από 3 ως 7 μήνες, δηλαδή «για τα μάτια του κόσμου» και αυτές όχι βέβαια σε εφοπλιστές, αλλά σε εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιριών του Αγούδημου, του Αγαπητού και του Μανούση (εταιρία ΣΑΟΣ). Αυτό όταν, εκτός των άλλων, οι βλάβες απέδειξαν την επικινδυνότητα των πλοίων αυτών.

Ενάντια στις αυξήσεις στα εισιτήρια η Ομοσπονδία Εξωραϊστικών Εκπολιτιστικών Συλλόγων Σαλαμίνας εξέδωσε ψήφισμα, τονίζοντας ότι οι αυξήσεις στη Σαλαμίνα ξεκινούν από 9,3% και φτάνουν το 52%. Απαιτεί την άμεση ανάκληση της απόφασης για την «απελευθέρωση» των ναύλων, γιατί στραγγαλίζουν οικονομικά τους εργαζόμενους του νησιού, αφού το 80% δουλεύει έξω από τη Σαλαμίνα και απαιτεί από τους βουλευτές του Πειραιά να πάρουν θέση.

Δύο ακόμα εργάτες σακατεμένοι

Δεν περνά μέρα χωρίς να δολοφονηθεί ή να σακατευτεί κάποιος εργάτης στο χώρο της δουλιάς του. Χτες, δυο νέα «ατυχήματα» προστέθηκαν στη μακάβρια λίστα. Λίγο μετά τις 8 το πρωί, ο οικοδόμος Ταλάλ Αντζικάλ τραυματίστηκε σοβαρά πέφτοντας απ' τον 2ο όροφο της οικοδομής όπου δούλευε. Το «ατύχημα» σημειώθηκε στην οδό Τομπάζη 27, στο Χαλάνδρι, ενώ ο άτυχος εργάτης μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ. Στο ίδιο νοσοκομείο μεταφέρθηκε ακόμα ένας εργάτης, που τραυματίστηκε πέφτοντας από σκαλωσιά, στην οδό Ηλέκτρας 43, στο Μαρούσι. Για το περιστατικό, μέχρι και αργά χτες, δεν υπήρχε καμιά επιπλέον ενημέρωση.

Τα «τρελά» κέρδη

Συγκεκριμένα στοιχεία για την κερδοφορία των ακτοπλόων εφοπλιστών παρουσίασε χθες στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη, τονίζοντας ότι οι αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια δεν οφείλονται στην πετρελαϊκή κρίση, αλλά στην «επιθυμία τους να βγάλουν ακόμα περισσότερα και να κερδοσκοπήσουν». Παραθέτοντας μόνον τα επίσημα στοιχεία, η Ε. Παντελάκη έδωσε την εξής εικόνα:

  • HELLENIC SEAWAYS: Εσοδα: 141,4 εκατομμύρια ευρώ, αύξηση 11,4%. Είναι οι μόνοι που δε δηλώνουν επίσημα ποια είναι τα καθαρά κέρδη.
  • ΜΙΝΩΙΚΕΣ: Εχουν καταφέρει - απ' ό,τι λένε οι ίδιοι - τον υψηλότερο κύκλο εργασιών. Κέρδη 2005, το κλείσιμο: 94,7 καθαρά κέρδη, 17,6 εκατομμύρια ευρώ από 9 εκατομμύρια ευρώ που ήταν την προηγούμενη χρονιά, το 2004.
  • ΑΝΕΚ: Αύξηση κύκλου εργασιών, 30% καθαρά κέρδη - αύξηση κερδών - 40,2 εκατομμύρια ευρώ.
  • ATTICA GROUP: Εμφανίζει τάχα ότι έχει μια απώλεια και δημοσιοποιεί ότι τα κέρδη της ήταν 28,1 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 35,6 εκατομμυρίων ευρώ του προηγούμενου χρόνου. Βεβαίως δεν είναι έτσι, γιατί είναι κύριος μέτοχος στην BLUE STAR, που δηλώνει καθαρά κέρδη 66,4%, τα οποία ανήλθαν στα 17,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2004.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ