ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Μάρτη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Οι εργαζόμενοι απαντούν με στάση εργασίας

Η διοίκηση τούς ζητά να βάλουν πλάτη στα αντεργατικά σχέδια

Οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία (φωτό) βρίσκονται σε επαγρύπνηση για να αντιδράσουν στα σχέδια εργοδοτών και κυβέρνησης
Οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία (φωτό) βρίσκονται σε επαγρύπνηση για να αντιδράσουν στα σχέδια εργοδοτών και κυβέρνησης
Πρώτη αγωνιστική απάντηση στους εκβιασμούς της διοίκησης του Ναυπηγείου Ελευσίνας να βάλει λουκέτο στην επιχείρηση, προσφεύγοντας στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα, θα δώσουν οι περίπου 1.000 εργαζόμενοι τη Δευτέρα 14 του Μάρτη με στάση εργασίας 7 με 9 το πρωί και συγκέντρωση έξω από τη πύλη.

Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν την Τετάρτη με νέα στάση εργασίας 10 με 3 το μεσημέρι και συγκέντρωση στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Τις κινητοποιήσεις αποφάσισε χτες η διοίκηση του σωματείου που συνεδρίασε μία ημέρα μετά τις εξελίξεις.

Οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο χώρο του Ναυπηγείου στήριξαν την απόφαση για τις κινητοποιήσεις, κατήγγειλαν όμως, για μια ακόμα φορά, την πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου (ελέγχεται από τη ΠΑΣΚΕ), ότι προσανατολίζουν τον αγώνα των εργαζομένων στο να πιέζουν να δοθούν οι παραγγελίες κατασκευής γαλλικών φρεγατών στα Ναυπηγεία προς όφελος του ιδιοκτήτη. Ξεκάθαρα επισήμαναν ότι ο αγώνας πρέπει να στραφεί ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων των Ναυπηγείων που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα οι ιδιώτες σήμερα να ανταγωνίζονται για να τα λειτουργήσουν μόνο με κρατικά προγράμματα.

Την ίδια στιγμή, παρέμβαση στους εργαζόμενους έκανε χτες το μεσημέρι ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ν. Ταβουλάρης. Μιλώντας σε συγκέντρωση των εργαζομένων που διοργάνωσε εμφανίστηκε ως ευεργέτης της επιχείρησης που θα παλέψει για να τη σώσει, ζητώντας να τον βοηθήσουν. Ουσιαστικά ζήτησε - με τη συνδρομή και της πλειοψηφίας του σωματείου - από τους εργαζόμενους να βάλουν, για μια ακόμα φορά, πλάτη ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να παίρνει μέρος στον ανταγωνισμό με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να συμμετέχει στην πίτα των κρατικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.


Ενδεικτικό της αδυσώπητης μάχης του ανταγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν αφορά μόνο τα δύο ναυπηγεία, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, αλλά και ξένες πολυεθνικές με λεία τα δισεκατομμύρια των εξοπλιστικών αποτελούν και τα όσα υποστηρίζει η επιχείρηση. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα λένε, η γαλλική εταιρεία έχει έρθει εδώ και αρκετό καιρό σε συμφωνία με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και έχει προτείνει η συνεργασία τους να επεκταθεί και πέρα από τη κατασκευή φρεγατών καθώς δηλώνει διατεθειμένη να αποκτήσει και 20% του ναυπηγείου μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Ταυτόχρονα, έχει εκφράσει τη θέληση να ξεκινήσει την κατασκευή των φρεγατών με δική της χρηματοδότηση και το κράτος να αρχίσει να πληρώνει μετά από τρία χρόνια. Παράλληλα, υπόσχεται να φέρει στο ναυπηγείο άμεσα δουλειά με κατασκευή δύο πλοίων από δικές της παραγγελίες. Αυτό που απαιτούν όμως οι Γάλλοι είναι να υπογραφεί πρώτα με την κυβέρνηση συμφωνητικό ότι θα παραχωρήσει σε αυτήν την κατασκευή των φρεγατών. Η κυβέρνηση όμως εδώ και καιρό όπως υποστηρίζει η επιχείρηση καθυστερεί να προχωρήσει την παραπάνω διαδικασία, δημιουργώντας υπόνοιες ότι δέχεται πιέσεις να παραχωρήσει σε γερμανική πολυεθνική την προμήθεια φρεγατών που θα κατασκευαστούν στο Γερμανο - Αραβικών συμφερόντων ναυπηγείο του Σκαραμαγκά. Σε αυτούς τους καπιταλιστικούς ανταγωνισμούς σέρνει η ιδιοκτησία της επιχείρησης τους εργαζόμενους, ώστε να τους χρησιμοποιήσει ως μέσο, εκβιάζοντας με κλείσιμο του ναυπηγείου.

ΠΑΜΕ: Οι εργαζόμενοι σε επαγρύπνηση

Σχολιάζοντας στο «Ριζοσπάστη» τις τελευταίες εξελίξεις, ο Παντελής Παπαβασιλείου, μέλος της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία και στέλεχος του ΠΑΜΕ, επισήμανε:

«O κλάδος της ναυπηγικής βιομηχανίας δέχεται νέο χτύπημα. Αυτή τη φορά, στο μάτι του κυκλώνα έχουν μπει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Αποδεικνύονται περίτρανα οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που κατακερμάτισαν τα Ναυπηγεία και τα παρέδωσαν στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο αποδείχτηκε και στην πράξη, ότι δεν μπορεί να τα λειτουργήσει προς όφελος των εργαζομένων και γενικότερα για τα συμφέροντα της χώρας μας. Οι ιδιώτες στα ναυπηγεία, αφού ξεκοκάλισαν τα προγράμματα του πολεμικού ναυτικού, τώρα προχωρούν σε νέους εκβιασμούς ζητώντας και νέα πακέτα, ώστε να έχουν εξασφαλισμένα κέρδη. Το σίγουρο είναι ότι από αυτήν την κατάσταση ζημιωμένοι θα βγουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι και πάλι θα πληρώσουν το μάρμαρο. Η κυβέρνηση έχει μεγάλη ευθύνη για όλη αυτή την κατάσταση, η οποία, υπακούοντας στις αποφάσεις της ΕΕ, συρρικνώνει το ναυπηγικό κλάδο στην Ελλάδα. Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να κατασκευάζονται εκατοντάδες καράβια με επιδοτήσεις στην Κίνα και αλλού και στην Ελλάδα να μη ναυπηγείται κανέναν καράβι.

Εμείς καλούμε τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και να αντιδράσουν στα όποια σενάρια και στα όποια σχέδια των εργοδοτών και της κυβέρνησης για αλλαγή εργασιακών σχέσεων και φτηνό εργατικό προσωπικό. Η μόνη λύση για ναυπηγεία της χώρας είναι η κλαδική πολιτική κάτω από δημόσιο φορέα και κρατικά ναυπηγεία».


ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οι εργαζόμενοι να απορρίψουν την πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με ανακοίνωσή του τονίζει:

«Η αίτηση της διοίκησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα αποτελεί πρώτα απ' όλα ωμό εκβιασμό σε βάρος των εργαζομένων στα Ναυπηγεία. Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να υποκύψουν στους εκβιασμούς και στα διλήμματα της εργοδοσίας, της κυβέρνησης, των συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Οποια κι αν είναι η κατάληξη των αιτημάτων των ιδιοκτητών προς την κυβέρνηση, οι ρυθμίσεις από την κυβέρνηση των ανταγωνισμών και της συνδιαλλαγής μεταξύ των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας θα είναι σε βάρος των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων τους.

Είναι επικίνδυνο να υπάρχουν αυταπάτες. Τα προνόμια που απόλαυσαν Ελληνες και ξένοι επιχειρηματίες στο όνομα της διάσωσης και της ανάπτυξης των ναυπηγείων, τόσο από τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, με τις φοροαπαλλαγές, τις κρατικές παραγγελίες κ.ά., αποδείχθηκαν χρυσοφόρα για τους κεφαλαιοκράτες, οδυνηρά για τους εργαζόμενους και καταστροφικά για τα ναυπηγεία. Η λογική του μικρότερου κακού αποδείχτηκε παγίδα που οδηγεί από το κακό στο χειρότερο.

Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν σοβαρές ευθύνες για τις αρνητικές εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία γιατί με τις θέσεις και τη στάση τους αποπροσανατόλισαν τους εργαζόμενους, δικαιολόγησαν τις ιδιωτικοποιήσεις και καλλιέργησαν πνεύμα συμβιβασμού, ηττοπάθειας και συνδιαλλαγής.

Οι εργαζόμενοι, για να εμποδίσουν τις αρνητικές γι' αυτούς εξελίξεις, πρέπει να απορρίψουν συνολικά την πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης, που αποδεδειγμένα έχει τραγικές συνέπειες στα δικαιώματά τους και οδηγεί στη συρρίκνωση της ναυπηγικής βιομηχανίας. Κατεπειγόντως πρέπει να διαμορφώσουν κοινό μέτωπο διεκδικώντας αποφασιστικά τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας. Να συμβάλουν στη γενικότερη αντεπίθεση του εργατικού κινήματος κατά της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων που υπηρετούν τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας. Η διατήρηση και ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα είναι ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει το σύνολο της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων γιατί σχετίζεται με τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ