Η διοίκηση τούς ζητά να βάλουν πλάτη στα αντεργατικά σχέδια
Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν την Τετάρτη με νέα στάση εργασίας 10 με 3 το μεσημέρι και συγκέντρωση στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Τις κινητοποιήσεις αποφάσισε χτες η διοίκηση του σωματείου που συνεδρίασε μία ημέρα μετά τις εξελίξεις.
Οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο χώρο του Ναυπηγείου στήριξαν την απόφαση για τις κινητοποιήσεις, κατήγγειλαν όμως, για μια ακόμα φορά, την πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου (ελέγχεται από τη ΠΑΣΚΕ), ότι προσανατολίζουν τον αγώνα των εργαζομένων στο να πιέζουν να δοθούν οι παραγγελίες κατασκευής γαλλικών φρεγατών στα Ναυπηγεία προς όφελος του ιδιοκτήτη. Ξεκάθαρα επισήμαναν ότι ο αγώνας πρέπει να στραφεί ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων των Ναυπηγείων που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα οι ιδιώτες σήμερα να ανταγωνίζονται για να τα λειτουργήσουν μόνο με κρατικά προγράμματα.
Την ίδια στιγμή, παρέμβαση στους εργαζόμενους έκανε χτες το μεσημέρι ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ν. Ταβουλάρης. Μιλώντας σε συγκέντρωση των εργαζομένων που διοργάνωσε εμφανίστηκε ως ευεργέτης της επιχείρησης που θα παλέψει για να τη σώσει, ζητώντας να τον βοηθήσουν. Ουσιαστικά ζήτησε - με τη συνδρομή και της πλειοψηφίας του σωματείου - από τους εργαζόμενους να βάλουν, για μια ακόμα φορά, πλάτη ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να παίρνει μέρος στον ανταγωνισμό με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να συμμετέχει στην πίτα των κρατικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Σχολιάζοντας στο «Ριζοσπάστη» τις τελευταίες εξελίξεις, ο Παντελής Παπαβασιλείου, μέλος της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία και στέλεχος του ΠΑΜΕ, επισήμανε:
«O κλάδος της ναυπηγικής βιομηχανίας δέχεται νέο χτύπημα. Αυτή τη φορά, στο μάτι του κυκλώνα έχουν μπει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Αποδεικνύονται περίτρανα οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που κατακερμάτισαν τα Ναυπηγεία και τα παρέδωσαν στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο αποδείχτηκε και στην πράξη, ότι δεν μπορεί να τα λειτουργήσει προς όφελος των εργαζομένων και γενικότερα για τα συμφέροντα της χώρας μας. Οι ιδιώτες στα ναυπηγεία, αφού ξεκοκάλισαν τα προγράμματα του πολεμικού ναυτικού, τώρα προχωρούν σε νέους εκβιασμούς ζητώντας και νέα πακέτα, ώστε να έχουν εξασφαλισμένα κέρδη. Το σίγουρο είναι ότι από αυτήν την κατάσταση ζημιωμένοι θα βγουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι και πάλι θα πληρώσουν το μάρμαρο. Η κυβέρνηση έχει μεγάλη ευθύνη για όλη αυτή την κατάσταση, η οποία, υπακούοντας στις αποφάσεις της ΕΕ, συρρικνώνει το ναυπηγικό κλάδο στην Ελλάδα. Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να κατασκευάζονται εκατοντάδες καράβια με επιδοτήσεις στην Κίνα και αλλού και στην Ελλάδα να μη ναυπηγείται κανέναν καράβι.
Εμείς καλούμε τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και να αντιδράσουν στα όποια σενάρια και στα όποια σχέδια των εργοδοτών και της κυβέρνησης για αλλαγή εργασιακών σχέσεων και φτηνό εργατικό προσωπικό. Η μόνη λύση για ναυπηγεία της χώρας είναι η κλαδική πολιτική κάτω από δημόσιο φορέα και κρατικά ναυπηγεία».
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
Για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με ανακοίνωσή του τονίζει:
«Η αίτηση της διοίκησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα αποτελεί πρώτα απ' όλα ωμό εκβιασμό σε βάρος των εργαζομένων στα Ναυπηγεία. Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να υποκύψουν στους εκβιασμούς και στα διλήμματα της εργοδοσίας, της κυβέρνησης, των συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Οποια κι αν είναι η κατάληξη των αιτημάτων των ιδιοκτητών προς την κυβέρνηση, οι ρυθμίσεις από την κυβέρνηση των ανταγωνισμών και της συνδιαλλαγής μεταξύ των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας θα είναι σε βάρος των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων τους.
Είναι επικίνδυνο να υπάρχουν αυταπάτες. Τα προνόμια που απόλαυσαν Ελληνες και ξένοι επιχειρηματίες στο όνομα της διάσωσης και της ανάπτυξης των ναυπηγείων, τόσο από τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, με τις φοροαπαλλαγές, τις κρατικές παραγγελίες κ.ά., αποδείχθηκαν χρυσοφόρα για τους κεφαλαιοκράτες, οδυνηρά για τους εργαζόμενους και καταστροφικά για τα ναυπηγεία. Η λογική του μικρότερου κακού αποδείχτηκε παγίδα που οδηγεί από το κακό στο χειρότερο.
Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν σοβαρές ευθύνες για τις αρνητικές εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία γιατί με τις θέσεις και τη στάση τους αποπροσανατόλισαν τους εργαζόμενους, δικαιολόγησαν τις ιδιωτικοποιήσεις και καλλιέργησαν πνεύμα συμβιβασμού, ηττοπάθειας και συνδιαλλαγής.
Οι εργαζόμενοι, για να εμποδίσουν τις αρνητικές γι' αυτούς εξελίξεις, πρέπει να απορρίψουν συνολικά την πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης, που αποδεδειγμένα έχει τραγικές συνέπειες στα δικαιώματά τους και οδηγεί στη συρρίκνωση της ναυπηγικής βιομηχανίας. Κατεπειγόντως πρέπει να διαμορφώσουν κοινό μέτωπο διεκδικώντας αποφασιστικά τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας. Να συμβάλουν στη γενικότερη αντεπίθεση του εργατικού κινήματος κατά της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων που υπηρετούν τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας. Η διατήρηση και ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα είναι ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει το σύνολο της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων γιατί σχετίζεται με τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας».