ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Γενάρη 2012 - 2η έκδοση
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ
Νέα πράξη στο έγκλημα της παράδοσης στα μονοπώλια

Στο όνομα της ενίσχυσης της παρουσίας της στην Ανατ. Μεσόγειο, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ικανοποιήσει τις νέες απαιτήσεις των πολυεθνικών

Το πρόγραμμα των υποβρυχίων παραμένει στον «αέρα», με την κυβέρνηση και τις πολυεθνικές να εντείνουν τα «παιχνίδια» στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού
Το πρόγραμμα των υποβρυχίων παραμένει στον «αέρα», με την κυβέρνηση και τις πολυεθνικές να εντείνουν τα «παιχνίδια» στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού
Το έγκλημα της παράδοσης της ναυπηγοεπισκευαστικής και της αμυντικής βιομηχανίας στις πολυεθνικές, με αιχμή τα Ναυπηγεία και με λεία τους εξοπλισμούς των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, επανέρχεται στο προσκήνιο, καθώς εντείνονται τα «παιχνίδια» στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού από την κυβέρνηση και τα μονοπώλια, με στόχο να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των δεύτερων.

Προχτές, ο φερόμενος ως νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Λιβανέζος Ι. Σάφα, επισκέφθηκε τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, Δ. Αβραμόπουλο, και ζήτησε από την κυβέρνηση να εκταμιεύσει μερικές ακόμα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ προς την πολυεθνική, για δουλειές που δεν έχουν γίνει ακόμα και με όλο το πρόγραμμα των υποβρυχίων να βρίσκεται στον «αέρα».

Διαφορετικά, απείλησε ο εκπρόσωπος της πολυεθνικής, τα Ναυπηγεία θα κλείσουν και κατά συνέπεια δεν πρόκειται να παραδοθούν τα τρία νέα υποβρύχια, ούτε θα αρχίσει η κατασκευή των δύο επιπλέον υποβρυχίων αξίας 1 δισ. ευρώ, που παρήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση, σαν «προίκα» για να παραμείνουν Αραβες και Γερμανοί στα Ναυπηγεία και να ολοκληρώσουν τα προηγούμενα τρία υποβρύχια, τα οποία εδώ και καιρό είναι στο τελικό στάδιο κατασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι σε παλιούς και νέους ιδιοκτήτες (γερμανικές και αραβικές εταιρείες) των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχουν δοθεί από την Ελλάδα 2,5 δισ. ευρώ, το 85% του συνολικού κόστους, για την κατασκευή 6 νέων υποβρυχίων Τ-214. Μετά από καθυστερήσεις 6 ετών, έχει παραδοθεί μόνο ένα υποβρύχιο, το «Παπανικολής», αξίας μεταπώλησης - κατά τους Γερμανούς κατασκευαστές - μόλις 300 εκατ. ευρώ, το οποίο, αν και εντάχθηκε στο Στόλο, μπαινοβγαίνει στα Ναυπηγεία για επισκευές.

Με την αναθεωρημένη σύμβαση του Σεπτέμβρη του 2010, χαρίστηκαν στους Γερμανούς (μέχρι τότε ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων) ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις 400 εκατ. ευρώ και εξασφαλίστηκε ένα καθεστώς οικονομικής ασυλίας για τους Αραβες, φερόμενους ως νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπονται σχεδόν μηδενικές ποινικές ρήτρες (ανώτατο όριο μπαίνει το 4%) για τυχόν νέες καθυστερήσεις και τους δίνεται η δυνατότητα για μονομερή καταγγελία της νέας σύμβασης, χωρίς επιπτώσεις σ' αυτούς και με επιστροφή ακόμα και των εγγυητικών επιστολών που έχουν καταθέσει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα τρία υπό κατασκευή υποβρύχια που βρίσκονται στου Σκαραμαγκά, δεν έχει γίνει καμία εργασία διόρθωσης των προβλημάτων που είχαν εντοπιστεί στο πρωτότυπο - πειραματικό υποβρύχιο, το «Παπανικολής». Παρ' όλα αυτά, τα λεφτά δίνονταν κανονικά στις πολυεθνικές. Πρόκειται για ένα σκάνδαλο διαρκείας, το οποίο, εδώ και 10 χρόνια, τροφοδοτείται με νέες πράξεις, που κάθε φορά κοστίζουν μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, τα οποία οδηγούνται στα ταμεία των πολυεθνικών, στην ουσία του ίδιου ομίλου, που κατά καιρούς εμφανίζεται με άλλα ονόματα και άλλη «σημαία».

Αναβάθμιση στις ιμπεριαλιστικές κόντρες

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που παραμένει κυρίαρχο είναι η εγκληματική πολιτική παράδοσης στα μονοπώλια στρατηγικών τομέων της παραγωγής, όπως αυτός της ναυπηγοεπισκευαστικής και της αμυντικής βιομηχανίας, σε βάρος των εργατοτεχνιτών και συνολικά των πραγματικών λαϊκών συμφερόντων. Οι κλάδοι αυτοί, με λαϊκή εξουσία, θα μπορούσαν να αποτελέσουν από τους βασικούς πυλώνες για ανάπτυξη υπέρ του λαού, για αμυντική θωράκιση της χώρας, δίνοντας δουλειά σε χιλιάδες εργάτες και κλάδους συναφείς με τη ναυπηγοεπισκευή, τόσο στο στρατιωτικό, όσο και στο πολιτικό της τμήμα.

Στον αντίποδα, υπηρετώντας τα μονοπώλια, η σημερινή τρικομματική κυβέρνηση εμφανίζεται έτοιμη να ικανοποιήσει τις νέες απαιτήσεις της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, προκρίνοντας την ανάγκη του Πολεμικού Ναυτικού να εντάξει στο δυναμικό του τα τρία νέα υποβρύχια, προκειμένου να ανταποκριθεί στο ρόλο που του αναθέτει το ΝΑΤΟ στην Ανατ. Μεσόγειο. Το έδαφος για νέες παραχωρήσεις στην πολυεθνική στρώνεται επίσης στο όνομα της «προστασίας» των ενεργειακών πόρων στην Ανατ. Μεσόγειο, της βαθύτερης δηλαδή εμπλοκής της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς για τις πηγές και τους δρόμους της Ενέργειας.

Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση αναζητά νομιμοποίηση των επιλογών της από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για τους εξοπλισμούς και, όπως ανακοινώθηκε μετά τη συνάντηση Αβραμόπουλου - Σάφα, το όλο θέμα ανατέθηκε σε επιτροπές ειδικών.


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Η εμπειρία της Γαλλίας στη διοικητική μεταρρύθμιση

Στη βοήθεια της Γαλλίας προσέτρεξε η κυβέρνηση για να σχεδιάσει και να προωθήσει τη μεταρρύθμιση των δομών του κράτους. Ο στόχος γνωστός. Η μείωση του «κόστους» λειτουργίας των κρατικών δομών, στο όνομα της αντιμετώπισης των ελλειμμάτων. Και η συνταγή γνωστή. Δραστική μείωση των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα που σημαίνει απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Ταυτόχρονα σημαίνει δραστική μείωση των παρεχομένων από το κράτος υπηρεσιών στα λαϊκά στρώματα σε τομείς Υγείας (π.χ. συγχωνεύσεις κλινικών), Πρόνοιας (συρρίκνωση και αυτών των ελάχιστων που έχουν απομείνει), και άλλες, αλλά και μέτρα σε βάρος της μόρφωσης των παιδιών του λαού όπως π.χ. αύξηση μαθητών ανά τάξη, μείωση εκπαιδευτικών κλπ. Ηδη έχουν ξεκινήσει ορισμένα τέτοια μέτρα και εφαρμόζονται. Αλλά η κυβέρνηση για να γίνει πιο αποτελεσματική σ' αυτές τις αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις αναζητά πείρα απο την εφαρμογή τους σε άλλες χώρες της ΕΕ. Για το λόγο αυτό, στα τέλη του περασμένου έτους υπέγραψε, για το θέμα και ειδικό μνημόνιο συνεργασίας με τη γαλλική κυβέρνηση. Από τότε, όπου βρεθεί κι όπου σταθεί, ο αρμόδιος υπουργός Δ. Ρέππας δε χάνει ευκαιρία να υπογραμμίζει τη γαλλική συνεργασία στην ελληνική εκδοχή της διοικητικής μεταρρύθμισης αποκρύβοντας φυσικά τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής στην ίδια τη Γαλλία. Τον Ιούλιο του 2009 πραγματοποιήθηκε ένα συνέδριο με τίτλο «Το ξήλωμα του κράτους», όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της διοικητικής μεταρρύθμισης στη Γαλλία τόσο την περίοδο των σοσιαλδημοκρατικών - κεντροαριστερών κυβερνήσεων όσο και την περίοδο των λεγόμενων «δεξιών», ιδιαίτερα δε την περίοδο που η διακυβέρνηση της χώρας πέρασε στα χέρια του Ν. Σαρκοζί.

***

Ας τα θυμηθούμε επομένως, όπως έχουν καταγραφεί στο γαλλικό Τύπο πριν από μερικά χρόνια. Από ένα απάνθισμα των συμπερασμάτων του συνεδρίου, που δημοσιεύθηκε στη «Le Monde diplomatique» (Φεβρουάριος 2010) ξεχωρίσαμε τα παρακάτω παραδείγματα και διαπιστώσεις: Στο πλαίσιο της «αποτελεσματικότητας» του εκπαιδευτικού συστήματος, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να κλείσει τα γυμνάσια που έχουν λιγότερους από 200 μαθητές, επειδή θεωρεί ότι κοστίζουν υπερβολικά ακριβά στο κράτος. Για να προχωρήσει η μεταρρύθμιση του κράτους, μεταξύ των υπουργείων ξεκίνησε μια «άμιλλα» για το ποιος θα κόψει τα περισσότερα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υγείας προχώρησε στο κλείσιμο των μαιευτικών κλινικών των δημόσιων νοσοκομείων που πραγματοποιούν λιγότερους από τριακόσιους τοκετούς ετησίως, θεωρώντας ότι κοστίζουν υπερβολικά ακριβά. Το ίδιο ίσχυσε και για τις χειρουργικές κλινικές, οι οποίες πλέον οφείλουν να πραγματοποιούν περισσότερες από 1.500 ιατρικές πράξεις ετησίως... Η λογική της συρρίκνωσης των δομών του κράτους οδήγησε στην πολιτική της «αποκρατικοποίησης» των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών. Παραδείγματος χάριν, το 2003, το ταχυδρομείο απασχολούσε 315.364 εργαζόμενους (200.852 δημόσιους υπαλλήλους και 114.512 υπαλλήλους με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου). Το 2008, από τους 295.742 εργαζόμενους που είχαν απομείνει, οι δημόσιοι υπάλληλοι είχαν περιοριστεί στους 152.287, ενώ οι εργαζόμενοι με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου είχαν αυξηθεί στους 143.455.

***

Το μικρό δείγμα στοιχείων που παραθέσαμε από την μεταρρύθμιση του κράτους στη Γαλλία αν μη τι άλλο φανερώνει τι ακριβώς επιδιώκουν να κάνουν και στη χώρα μας, με βάση το «γαλλικό μοντέλο». Και αυτό γιατί μετρούν τις παρεχόμενες από το κράτος υπηρεσίες στο λαό με τη λογική κόστους - οφέλους και ας φορολογούν ολοένα και περισσότερο το λαό φοροαπαλλάσσοντας τους μεγαλοεπιχειρηματίες. Ενώ ταυτόχρονα ιδιωτικοποιούν και εμπορευματοποιούν τομείς του κράτους αναγκάζοντας το λαό να πληρώνει για υπηρεσίες που ήδη έχει πληρώσει ως φορολογούμενος. Σε γενικές γραμμές άλλωστε, η ίδια η ελληνική κυβέρνηση έχει δώσει το περίγραμμα. Βάσει έκθεσης του ΟΟΣΑ, οι κρατικές δομές θα συρρικνωθούν κατά, τουλάχιστον, 30%. Μέσα στο 2012 θα αξιολογηθούν όλες οι κρατικές υπηρεσίες και το προσωπικό τους και το 2013 θα ξεκινήσει η συρρίκνωση με απολύσεις εργαζομένων και κατάργηση κρατικών φορέων υπηρεσιών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ