Σάββατο 12 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΧΩΔΕ
Δεσμεύσεις προς όφελος των μεγαλοκατασκευαστών

Οσα εξήγγειλε τον περασμένο Ιούνη για μετρό, υποθαλάσσια αρτηρία και έργα αεροδρομίου, επανέλαβε και χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, στη διάρκεια της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, μη μπορώντας να ανακόψει, προφανώς, τον «Μαυρογιαλούρειο» οίστρο του. Τουλάχιστον ο δήμαρχος Β. Παπαγεωργόπουλος μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού, δήλωσε ικανοποιημένος αφού και μετά την παρέλευση τόσων μηνών ο Γ. Σουφλιάς εξακολουθεί να επαναλαμβάνει τις ...δεσμεύσεις του!

Εκείνος που δεν έδειξε το ίδιο ενθουσιασμένος ήταν ο νομάρχης Π. Ψωμιάδης, ο οποίος επισήμανε ότι δεν υπήρξε κάτι συγκεκριμένο για έργα μικρού και μεσαίου βεληνεκούς (αντιπλημμυρικά, επαρχιακοί δρόμοι, κ.ά.), που είναι απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν αντέχουν άλλα «θα» και μεγαλόστομες διακηρύξεις για «μεγάλα έργα», καθώς βιώνουν καθημερινά μια απερίγραπτη ταλαιπωρία στους δρόμους, αφού τα δημόσια μέσα μεταφοράς δεν ικανοποιούν στο ελάχιστο τις ανάγκες μετακίνησής τους και τα ΙΧ είναι παντελώς άχρηστα, ιδιαίτερα στο κέντρο, αφού σπανίζουν οι θέσεις πάρκινγκ. Παράλληλα, ολόκληρες συνοικίες κάθε φορά που βρέχει βρίσκονται αντιμέτωπες με το φάσμα της πλημμύρας.

Παρ' όλα αυτά, ο Γ. Σουφλιάς δήλωσε ότι στις 15 του Απρίλη θα κατατεθούν οι τελικές προσφορές από τις κοινοπραξίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης - ονομάστηκε «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ» - και τον Ιούλη του 2005 θα επιλεγεί ο ανάδοχος, ο οποίος θα εγκατασταθεί το Σεπτέμβρη.

Σημείωσε όμως ότι τα χρήματα από το Γ΄ ΚΠΣ δε φτάνουν και ήδη υπάρχει συνεννόηση με την ΕΕ να μεταφερθούν έργα και στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο και ο καθένας καταλαβαίνει τι μπορεί να σημάνει αυτό για το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου. Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ και σε πρώτη φάση θα αφορά σε εννέα χιλιόμετρα και 600 μέτρα, με 13 σταθμούς, που αναμένεται να διατεθούν προς χρήση στο κοινό έξι χρόνια μετά την έναρξη της εργολαβίας, δηλαδή το 2011 και ...βλέπουμε.

Οσον αφορά στην υποθαλάσσια αρτηρία, είπε ότι στο τέλος Απρίλη θα γνωστοποιηθεί ο ανάδοχος που θα κατασκευάσει το έργο και αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, τον Ιούλη, θα ξεκινήσει και η υλοποίησή του. Το έργο είναι ύψους 450 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωσή του τοποθετείται χρονικά σε διάστημα 48 μηνών, από την ημερομηνία της έναρξης κατασκευής του. Οπως είναι γνωστό, το έργο κατασκευάζεται με το σύστημα της λεγόμενης αυτοχρηματοδότησης, με αποτέλεσμα και οι κάτοικοι της συμπρωτεύουσας να αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα διόδια για μια διαδρομή λίγων χιλιομέτρων μέσα στον πολεοδομικό ιστό. Τέλος, πρόσθεσε ότι στις 13 ή στις 15 του Μάρτη του 2005 θα δημοπρατηθεί το έργο για την προέκταση του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης στο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», ύψους 250 εκατ. ευρώ και αμέσως θα προκύψει ο ανάδοχος.

Ο υπουργός εγκαινίασε τον αυτοματοποιημένο σταθμό αυτοκινήτων σε οικόπεδο της ΧΑΝΘ, που κατασκευάστηκε από ιδιώτες με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, αλλά με επιδότηση ύψους 1,3 εκατ. δρχ. ανά θέση! Οπως μάλιστα δήλωσε ο υπουργός, με το ίδιο σύστημα θα κατασκευαστούν άλλοι δύο σταθμοί πάρκινγκ χωρητικότητας 1.000 θέσεων στο «Ιπποκράτειο» και στο Μέγαρο Μουσικής...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ