Τρίτη 9 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Φριχτός θάνατος εργάτη στο Σκαραμαγκά!

Λαμαρίνα καταπλάκωσε 39χρονο ελασματουργό, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή κάτω από τα ύφαλα επισκευαζόμενου πλοίου. Στην έλλειψη μέτρων προστασίας και στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, αποδίδουν το δυστύχημα συνδικαλιστές

Ενας τόνος σίδερο, μια ογκώδης λαμαρίνα - έλασμα, πέφτει πάνω στον άτυχο ελασματουργό, Θόδωρο Μαυροειδόπουλο,μόλις 39 χρονών και τον συνθλίβει! Τα αίματα κυλούν κάτω απ' τη λαμαρίνα. Πανικός ξεσπά κάτω απ' τα ύφαλα του πλοίου, καθώς οι συνάδελφοι του άτυχου ελασματουργού προσπαθούν με κάθε τρόπο να τον απεγκλωβίσουν. Πάνω στην προσπάθεια, ένας άλλος εργάτης, ο ηλεκτρολόγος Β. Κωνσταντινόπουλος,κόβει ένα δάκτυλό του. Οι προσπάθειες συνεχίζονται, όμως ο άτυχος Θ. Μαυροειδόπουλος έχει αφήσει ήδη την τελευταία του πνοή κάτω απ' τα ύφαλα του πλοίου.

Ηταν 8.10 το πρωί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά,στη δεξαμενή Νο 5, όπου επισκευάζεται το, με σημαία Κύπρου, δεξαμενόπλοιο MARIVIC.Δέκα περίπου εργάτες δούλευαν σε εργασίες αποκατάστασης ελασμάτων στα ύφαλα του πλοίου. Ο Θ. Μαυροειδόπουλος μαζί με τέσσερις άλλους (δυο κάτω απ' το πλοίο και δυο μέσα σε αυτό), επιχειρούσαν να ανεβάσουν τη λαμαρίνα - έλασμα, ώστε να έρθει να καλύψει την τρύπα στα ύφαλα του πλοίου. Τη λαμαρίνα ανέλκυαν με δυο παλάγκα (αλυσίδες με γάντζους). Τα παλάγκα ήταν στερεωμένα απ' τη μια μεριά με γάντζους που είχαν θηλυκωθεί σε "μάπες" (σίδερα κολλημένα με οπή στη μέση) πάνω στη λαμαρίνα. Απ' την άλλη πλευρά οι δυο άλλοι γάντζοι των παλάγκων ήταν θηλυκωμένοι σε "μάπες" που είχαν κολληθεί πάνω στα δοκάρια του πλοίου.

Η λαμαρίνα δεν εφάρμοσε καλά στο πλοίο και στην προσπάθεια να τη φέρουν στη θέση της, έσπασε το σίδερο στο δοκάρι του πλοίου όπου στερεωνόταν το ένα παλάγκο. Η λαμαρίνα έπεσε απ' τη μια πλευρά, το άλλο παλάγκο δεν άντεξε το βάρος της και άνοιξε, με αποτέλεσμα όλη η λαμαρίνα να πέσει πάνω στον Θ. Μαυροειδόπουλο.

Ο άτυχος εργάτης μεταφέρθηκε στο Θριάσιο νοσοκομείο, όπου απλώς επιβεβαιώθηκε ο θάνατός του. Στο ίδιο νοσοκομείο μεταφέρθηκε και ο Β. Κωνσταντινόπουλος με κομμένο το δείχτη του δεξιού χεριού.

Να σημειώσουμε πως κάτω απ' τη λαμαρίνα δεν υπήρχαν καβαλέτα, όπως θα έπρεπε, για να στηρίξουν τη λαμαρίνα. Η ανέλκυση με παλάγκα είναι παραδοσιακή, ξεπερασμένη μέθοδος και θα έπρεπε η όλη εργασία ανέλκυσης να γίνεται με σύγχρονα ειδικά μηχανήματα (πρέσες).

Την περασμένη Παρασκευή συνέβη με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και άλλο εργατικό ατύχημα στα ναυπηγεία, σε άλλο πλοίο,όπου ένας εργάτης έσπασε το πόδι του.

Επιτόπιο έλεγχο για τα αίτια του δυστυχήματος έκανε το αρμόδιο ΚΕΠΕΚ. Ανδρες του Λιμεναρχείου Ελευσίνας συνέλαβαν τον Κ. Σταματάκη τεχνικό ασφάλειας και τον Α. Πατρακουλάκη υπεργοδηγό των ναυπηγείων και οι οποίοι θα οδηγηθούν κατά την αυτόφωρη διαδικασία στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.

Μετά το δυστύχημα συνεδρίασε το ΔΣ του σωματείου που αποφάσισε δίωρη στάση εργασίας για σήμερα. Με σχετική ανακοίνωσή του, ζητά να γίνει έρευνα σε βάθος και "εφόσον υπάρχουν ευθύνες, να καταλογιστούν"...

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Μετάλλου σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι "η έλλειψη μέτρων ασφαλείας και η εντατικοποίηση είναι η πιο πιθανή αιτία του θανατηφόρου ατυχήματος" και καλεί "τη διοίκηση των ναυπηγείων να πάρει πρόσθετα μέτρα ασφαλείας για να μη θρηνήσουμε άλλους συναδέλφους".

Η ΕΣΑΚ

Τη διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που "την τακτική της για αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και εντατικοποίηση της δουλιάς, την πλήρωσε με τη ζωή του ένας ακόμη συνάδελφός μας" καταγγέλλει με ανακοίνωσή της, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΣΑΚ.

Σημειώνει ότι δυστυχώς οι καταγγελίες και οι προειδοποιήσεις της παράταξης στα ναυπηγεία (Εργοστασιακή Επιτροπή), ότι η ζωή και η σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων εκτίθενται σε σοβαρούς κινδύνους, επιβεβαιώθηκαν με τραγικό τρόπο. Επισημαίνει ότι "η εντατικοποίηση της δουλιάς από την πολυεθνική που διοικεί το ναυπηγείο, η έλλειψη μέτρων ασφαλείας, η αδιαφορία της κυβέρνησης παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες και η ηττοπαθής στάση της πλειοψηφίας της διοίκησης του σωματείου που εκφράζεται και στα ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας, ήταν η αιτία του θανατηφόρου ατυχήματος".

Καταγγέλλει επίσης την κυβέρνηση για τη διάλυση των τεχνικών Επιθεωρήσεων Εργασίας που έχει σαν αποτέλεσμα να μη γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι για τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων. Υπογραμμίζει ότι το δυστύχημα συνέβη μια περίοδο που η κυβέρνηση σαρώνει εργατικά δικαιώματα και ετοιμάζεται να καταργήσει τα βαρέα και ανθυγιεινά.

Καλεί τους εργαζόμενους να αντιπαλέψουν την αντεργατική πολιτική κυβέρνησης και βιομηχάνων που οδηγεί στον εργασιακό μεσαίωνα και αποτελεί επίσης τη βασική αιτία των επαγγελματικών ασθενειών και των εργατικών ατυχημάτων.

Ντίνα ΝΤΑΒΟΥ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ