Παρασκευή 9 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Το πρότυπο της «ανάπτυξης»

«Πρώτη δύναμη παγκοσμίως η Ελλάδα στη ναυτιλία». Ξεχειλίζει από περηφάνια η χτεσινή «Καθημερινή» του εφοπλιστή Αλαφούζου για τα επιτεύγματα των «Ελλήνων» εφοπλιστών, όπως αυτά αποτυπώνονται στην ετήσια μελέτη της υπηρεσίας των Ηνωμένων Εθνών Unctad, που δείχνουν ότι «οι Ελληνες εφοπλιστές παρέμειναν και το 2011 στην πρώτη θέση της παγκόσμιας ναυτικής βιομηχανίας». Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία αυτά, οι Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 16,17% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, το οποίο μεταφράζεται σε 202.388.152 τόνους, παρά τη διεθνή οικονομική κρίση, έναντι 15,96% που είχαν υπό τον έλεγχό τους το 2010. Μάλιστα, η εφημερίδα σπεύδει να επισημάνει ότι «για να διατηρηθούν οι Ελληνες εφοπλιστές στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας, χρειάσθηκε κατά τη διάρκεια του 2011 να επενδύσουν περί τα 11 δισ. δολάρια για την παραγγελία 156 νέων πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας, της Νοτίου Κορέας κ.ά.». Φυσικά, δεν μπαίνει στον κόπο να απαντήσει τι κρύβεται πίσω από αυτή την «πρωτιά» και ποια είναι τα οφέλη του λαού και οι λόγοι είναι προφανείς. Ενα μικρό μέρος της απάντησης όμως στα ερωτήματα αυτά υπήρχε την ίδια μέρα στον «Ρ», που στην πρώτη σελίδα του επισήμανε ότι «θερίζει η ανεργία στους ναυτεργάτες», καθώς ακόμα και αυτά τα «μαγειρεμένα» στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) δείχνουν ότι τον περασμένο μήνα Νοέμβρη οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ναυτεργάτες ήταν 3.387, από 2.697 που ήταν τον Οκτώβρη, αυξήθηκαν δηλαδή μέσα σε ένα μήνα κατά 25%. Κι όμως οι αστικές κυβερνήσεις προβάλλουν διαρκώς την ελληνική ναυτιλία ως «πρότυπο» για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα για το σύνολο της οικονομίας...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ