ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Μάρτη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κινητοποίηση των καθηγητών αύριο στην Αθήνα

Σε προσυγκέντρωση στην πλατεία Κοραή στις 12 μ. καλούν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ

Icon

Σε πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα προχωρούν αύριο, Πέμπτη, στις 12.30 το μεσημέρι, στην πλατεία Κλαυθμώνος, οι καθηγητές, με αιχμή το ζήτημα της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ θα πραγματοποιήσουν προσυγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Κοραή.

Η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει για αύριο στάση εργασίας από τις 11 μέχρι τις 2 και από τις 2 μέχρι τις 5 το απόγευμα και καλεί τις ΕΛΜΕ της Αθήνας να κηρύξουν συμπληρωματική τρίωρη στάση.

Οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμμετέχουν, επίσης, στην 48ωρη απεργία στις 13 - 14 Μάρτη, που έχει ήδη προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ και θα προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις τη δεύτερη μέρα της απεργίας και Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ την επόμενη για την εκτίμηση της κατάστασης και την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων στον κλάδο.

Στο μεταξύ, η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, μέσα από τα πρωτοβάθμια σωματεία τους, ανέβαλε τις προγραμματισμένες για χτες «Επισκέψεις-συναντήσεις συνεργασίας» σχολικής συμβούλου της περιοχής του Χαλανδρίου με τους διευθυντές και τα σχολεία της ευθύνης της, με θέμα την «αυτοαξιολόγηση».

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Περικλής», «Γ. Σεφέρης» και Αμαρουσίου είχαν κηρύξει για χτες στάση εργασίας, προκειμένου να εκφραστεί η αντίθεση των εκπαιδευτικών στην προωθούμενη αξιολόγηση, να μην περάσει η νέα προσπάθεια προώθησής της.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, εκπαιδευτικοί από τους παραπάνω συλλόγους και κλιμάκιο του ΠΑΜΕ επισκέφτηκαν τα σχολεία όπου είχαν προγραμματιστεί συναντήσεις για την αξιολόγηση για χτες και σήμερα. Στη διάρκεια των επαφών επιβεβαιώθηκε η αποφασιστικότητα του κλάδου να αντιπαλέψει την πολιτική, που μέσω της αξιολόγησης προωθεί ό,τι αντιδραστικότερο στα σχολεία. Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επισημαίνει για μια ακόμα φορά ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης που υπηρετούν την αντιεκπαιδευτική πολιτική δεν μπορούν να είναι μέλη των σωματείων και καλεί τους εκπαιδευτικούς σε μπλόκο στις διαδικασίες προώθησης της «αυτοαξιολόγησης», σε ένταση της πάλης ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Κόντρες για τις αρμοδιότητες στη διοίκηση των Πανεπιστημίων

Συνάντηση με πρυτάνεις και εκπροσώπους των Συμβουλίων Διοίκησης των πανεπιστημίων είχε ο χτες ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, σε μια προσπάθεια να γεφυρωθούν οι εντάσεις μεταξύ αυτών των οργάνων διοίκησης των ιδρυμάτων. Θυμίζουμε ότι με διάφορες αφορμές έχουν εκδηλωθεί κόντρες μεταξύ Συμβουλίων και πρυτάνεων, ενώ έντονες αντιδράσεις εξέφρασαν οι πρυτάνεις με αφορμή την απόρριψη από το Συμβούλιο Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθήνας της μοναδικής υποβληθείσας υποψηφιότητας για την Κοσμητεία της Φιλοσοφικής σχολής και μάλιστα για πολιτικούς λόγους.

Μετά από όλα αυτά, η σύνοδος των πρυτάνεων είχε ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας και έθεσε αίτημα επανακαθορισμού των αρμοδιοτήτων πρυτάνεων και Συμβουλίων. Από την πλευρά τους μια σειρά εκπρόσωποι Συμβουλίων, με κοινό κείμενό τους, εξέφρασαν δυσαρέσκεια για το αίτημα των πρυτάνεων, εκτιμώντας ότι επιδιώκεται να αποκτήσουν τα Συμβούλια ένα διακοσμητικό ρόλο...

Μετά τη χτεσινή συνάντηση, ο πρύτανης του Αριστοτελείου δήλωσε ότι «το υπουργείο, αντί να παίρνει θέση και να δίνει λύσεις, αναζητά, ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, σε νομικούς παράγοντες την ερμηνεία των χρησμών του θεσμικού πλαισίου, το οποίο αδυνατούν να ερμηνεύσουν ακόμη και οι ίδιοι οι συντάκτες του» και πρόσθεσε ότι «το πρόβλημα των σχέσεων των Πρυτανικών Αρχών με τα Συμβούλια δεν είναι προσωπικό, ούτε είναι πρόβλημα κακών σχέσεων μεταξύ τους. Είναι καθαρά ένα πρόβλημα καθορισμού και οριοθέτησης αρμοδιοτήτων. Και αυτό οφείλεται στο κακό θεσμικό πλαίσιο».

Ωστόσο, πίσω από τους διαξιφισμούς για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στη διοίκηση των Πανεπιστημίων, κρύβεται η απόλυτη σύμπνοια πρυτάνεων, συμβουλίων και υπουργείου για την ουσία του αντιδραστικού νόμου-πλαισίου, που είναι η εντονότερη σύνδεση των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις και η πιο ανταποδοτική λειτουργία τους. Γι' αυτό, εξάλλου, στο δελτίο Τύπου του υπουργείου, μετά τη συνάντηση, αναφέρεται ότι «τα βήματα, τα οποία πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του 2014, στο πλαίσιο της Αναδιάρθρωσης των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων είναι: Το Πρόγραμμα Εθνικής Στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση, η Σύνταξη και Εκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων των Οργανισμών, η Σύνταξη και Εκδοση των Εσωτερικών Κανονισμών, οι Συμφωνίες προγραμματικού σχεδιασμού με κάθε ίδρυμα». Και σ' αυτήν τη στρατηγική οδεύουν συμφωνώντας και τα Συμβούλια και οι πρυτάνεις.

Για τη συζήτηση στους δήμους σχετικά με τον καθορισμό ειδικοτήτων ΕΠΑΛ

Με έγγραφό του, το υπουργείο Παιδείας (14/2/2014) ζητά από τους διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποστείλουν εγγράφως τις προτάσεις τους για προσθήκες τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ για την επόμενη σχολική χρονιά (2014 - 2015). Με το ίδιο έγγραφο ζητάει να γνωμοδοτήσουν τα Δημοτικά Συμβούλια και οι Επιτροπές Παιδείας των Δήμων επί αυτών των προτάσεων.

Υπενθυμίζουμε τα εξής:

-- Με το νόμο 4186/2013 για το «νέο λύκειο» θεμελιώθηκε μια νέα αντιδραστική στροφή στα δικαιώματα των μαθητών, της λαϊκής οικογένειας. Οι συνέπειες της κρίσης, οι διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών κυριολεκτικά έχουν τινάξει στον αέρα κάθε δυνατότητα ομαλής μορφωτικής - εκπαιδευτικής διαδικασίας.

-- Παράλληλα, το απολυτήριο του ΕΠΑΛ δεν αποτελεί επί της ουσίας πτυχίο που δίνει τη δυνατότητα στην άσκηση του επαγγέλματος, αφού παρεμβάλλονται πιστοποιήσεις από την αγορά εργασίας (πρακτική, εξετάσεις επί πληρωμή μάλιστα), εντέλει από τους ιδιώτες επιχειρηματίες που ζητούν την προσαρμογή της επαγγελματικής εκπαίδευσης στις ανάγκες τους για ακόμα πιο φθηνό, πιο ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

-- Οι εξελίξεις που άνοιξαν με το νόμο επιβεβαιώνουν την πρόβλεψη ότι επιχειρείται πιο στενή σύνδεση του σχολείου με την «τοπική κοινωνία», δηλαδή με τους επιχειρηματίες και τους «κοινωνικούς εταίρους», μέσω της πιο αποφασιστικής παρέμβασης των Δήμων και γενικότερα της Τοπικής Διοίκησης.

-- Κατά τη γνώμη μας, η Τοπική Διοίκηση δεν πρέπει να έχει κανένα ρόλο και ευθύνη στον καθορισμό ειδικοτήτων. Πρόκειται για επικίνδυνη εξέλιξη που ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην παραπέρα ώθηση της ψευτοκατάρτισης για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, στην πιο αποφασιστική παρέμβαση των επιχειρηματικών ομίλων στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Την παραπάνω κατεύθυνση την επιβεβαιώνει και η διαφαινόμενη σήμερα κατεύθυνση που προωθεί η κυβέρνηση, συγκεντρώνοντας συγκεκριμένες ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, δημιουργώντας τα λεγόμενα «κλαδικά» ΕΠΑΛ χωρίς όλες τις ειδικότητες και τους κλάδους. Συγκεντρώνει, δηλαδή, παραπέρα τη δεξαμενή της ψευτοκατάρτισης και της ψευτοειδίκευσης, ώστε πιο εύκολα να παρέμβουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι στο σχεδιασμό και στο περιεχόμενό τους.

Με βάση τα παραπάνω, το ταξικό κίνημα, οι εκπρόσωποι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Τοπική Διοίκηση, στους Δήμους, οι αγωνιστικές δυνάμεις στους γονείς οφείλουν να εκφράσουν καθαρά την άποψή τους και να ψηφίσουν με βάση αυτή, απαιτώντας:

Αμεσα μέτρα, προκειμένου να λειτουργήσουν τα ΕΠΑΛ. Κάθε νέος να μπορεί να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του. Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία.

Να καλυφθούν όλα τα κενά σε καθηγητές και σε μαθήματα ειδικοτήτων αλλά και Γενικής Παιδείας. Να επανέλθουν στη θέση τους όσοι εκπαιδευτικοί βγήκαν στη διαθεσιμότητα και κινδυνεύουν σήμερα με απόλυση.

Το πτυχίο/απολυτήριο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα. Καμία πιστοποίηση, κατάργηση του έτους μαθητείας. Πρακτική άσκηση, ενταγμένη οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών.

Οι εξετάσεις στο σχολείο να έχουν μόνο ενδοσχολικό προαγωγικό χαρακτήρα. Οχι στις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις. Να καταργηθούν οι εξετάσεις στην Α' Λυκείου από τράπεζα θεμάτων.

Να διασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών, δίνοντας πάσο απεριορίστων διαδρομών σε όλους τους μαθητές για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, ΚΤΕΛ, ηλεκτρικό, μετρό, κ.ά.).

Το σύνολο της εκπαίδευσης και μαζί και η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, σχεδιάζεται ενιαία και μόνον ως ευθύνη του κράτους.

Είναι σήμερα ώριμη η ανάγκη, η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και η οργάνωσή της μετά το υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο μέσα από δημόσιες επαγγελματικές σχολές. Σε έναν τέτοιο δρόμο σχεδιασμού της εκπαίδευσης, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει και κανένας μαθητής δεν καταγράφεται ως ανήμπορος μπροστά στη γνώση.


Τμήμα Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Το ΚΚΕ για την Προσχολική Αγωγή

Η Τομεακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής και οι θέσεις του ΚΚΕ», αύριο Πέμπτη, στις 6.30 μ.μ., στη δημοτική αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (Παλαιά Λαχαναγορά). Κεντρικός ομιλητής θα είναι ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και υποψήφιος δήμαρχος Ηρακλείου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Κινδυνεύει με έξωση το Τμήμα Δημοσιογραφίας

Με έξωση κινδυνεύει το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), εξαιτίας της μη καταβολής του ενοικίου για τη στέγασή του στο κτίριο ιδιοκτησίας της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου του Αγίου Ορους. Κινητοποίηση στην κοσμητεία της Σχολής προγραμματίζουν σήμερα στις 11 το πρωί οι φοιτητές.

Οπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Φοιτητών του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, η Ιερά Μονή Αγίου Διονυσίου έστειλε εξώδικο, με το οποίο επιχειρεί να εκδιώξει το Τμήμα από το κτίριο στην οδό Εγνατία 46, όπου στεγάζεται τα τελευταία 10 χρόνια. Στο διάστημα αυτό έχει εισπράξει περισσότερα από 3 εκατομμύρια ευρώ ως μίσθωμα για ένα κτίριο που δεν πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για φοίτηση.

Οι φοιτητές ζητούν από το υπουργείο Παιδείας και την Πρυτανεία του ΑΠΘ, μόνιμη και άμεση επίλυση του κτιριακού προβλήματος, με τη στέγαση της σχολής στην Πανεπιστημιούπολη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ