Στο όνομα του «υγιούς ανταγωνισμού» και με πρόσχημα την «τόνωση του τουρισμού». Ιδιωτικοποιείται η επίγεια εξυπηρέτηση σε 34 αεροδρόμια
Νέες παροχές προς τις αεροπορικές εταιρείες ανακοινώθηκαν χτες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με πρόφαση τη «δύσκολη οικονομική συγκυρία», την τόνωση του τουρισμού και την περιστολή των δαπανών του Δημοσίου.
Σχετικά με τις «άγονες γραμμές», ο Ν. Σηφουνάκης ανέφερε ότι στο εξής θα χρηματοδοτούνται μόνον οι προορισμοί που έχουν «πραγματικά ανάγκη», με απλά λόγια, δηλαδή, επέρχονται περαιτέρω περικοπές δρομολογίων και κατάργηση αεροπορικής εξυπηρέτησης περιοχών της χώρας.
Αναφορικά με την κατάργηση των τελών στα αεροδρόμια κατά τη θερινή περίοδο, ως αιτία προβλήθηκε η τόνωση της τουριστικής κίνησης μέσω της μείωσης στα αεροπορικά εισιτήρια που θα επιφέρει η παραπάνω ενέργεια. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για «διευκόλυνση» των αεροπορικών εταιρειών ύψους 10 εκατ. ευρώ το χρόνο, ποσό που αφαιρείται πλέον από τα κρατικά έσοδα, ενώ παραμένει αμφισβητούμενο το αν η κατάργηση αυτή θα περάσει τελικά στα αεροπορικά εισιτήρια, αλλά και το αν η σχετικά μικρή μείωση στο κάθε εισιτήριο θα είναι ικανή για την «τόνωση» του τουρισμού.
Τέλος, ανακοινώθηκε ότι σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την πλήρη απελευθέρωση, δηλαδή, την παράδοση σε ιδιωτικές εταιρείες, των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι οι υπηρεσίες της επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών - με εξαίρεση τα πέντε μεγαλύτερα αεροδρόμια (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας) - παρέχονταν από τον όμιλο της «Ολυμπιακής». Με την ιδιωτικοποίηση του ομίλου της ΟΑ, η αγορά του «χάντλινγκ» αποτελεί νέο πεδίο κερδοφορίας για τους ιδιώτες, αφού ο ετήσιος κύκλος εργασιών υπολογίζεται περί τα 150 εκατ. ευρώ το χρόνο.