Τετάρτη 26 Μάη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Παροχές εκατομμυρίων στις αεροπορικές εταιρείες

Στο όνομα του «υγιούς ανταγωνισμού» και με πρόσχημα την «τόνωση του τουρισμού». Ιδιωτικοποιείται η επίγεια εξυπηρέτηση σε 34 αεροδρόμια

Νέες παροχές προς τις αεροπορικές εταιρείες ανακοινώθηκαν χτες από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με πρόφαση τη «δύσκολη οικονομική συγκυρία», την τόνωση του τουρισμού και την περιστολή των δαπανών του Δημοσίου.

Σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Δ. Ρέππας και ο υφυπουργός Ν. Σηφουνάκης αναφέρθηκαν στα πεπραγμένα τους το τελευταίο διάστημα για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, τα οποία είναι η «απελευθέρωση» των άγονων γραμμών, η κατάργηση των τελών προσγείωσης στα αεροδρόμια της χώρας - πλην αυτού των Σπάτων - κατά τη θερινή περίοδο, καθώς και η «απελευθέρωση» της επίγειας εξυπηρέτησης στα αεροδρόμια (handling).

Σχετικά με τις «άγονες γραμμές», ο Ν. Σηφουνάκης ανέφερε ότι στο εξής θα χρηματοδοτούνται μόνον οι προορισμοί που έχουν «πραγματικά ανάγκη», με απλά λόγια, δηλαδή, επέρχονται περαιτέρω περικοπές δρομολογίων και κατάργηση αεροπορικής εξυπηρέτησης περιοχών της χώρας.

Αναφορικά με την κατάργηση των τελών στα αεροδρόμια κατά τη θερινή περίοδο, ως αιτία προβλήθηκε η τόνωση της τουριστικής κίνησης μέσω της μείωσης στα αεροπορικά εισιτήρια που θα επιφέρει η παραπάνω ενέργεια. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για «διευκόλυνση» των αεροπορικών εταιρειών ύψους 10 εκατ. ευρώ το χρόνο, ποσό που αφαιρείται πλέον από τα κρατικά έσοδα, ενώ παραμένει αμφισβητούμενο το αν η κατάργηση αυτή θα περάσει τελικά στα αεροπορικά εισιτήρια, αλλά και το αν η σχετικά μικρή μείωση στο κάθε εισιτήριο θα είναι ικανή για την «τόνωση» του τουρισμού.

Τέλος, ανακοινώθηκε ότι σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την πλήρη απελευθέρωση, δηλαδή, την παράδοση σε ιδιωτικές εταιρείες, των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι οι υπηρεσίες της επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών - με εξαίρεση τα πέντε μεγαλύτερα αεροδρόμια (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας) - παρέχονταν από τον όμιλο της «Ολυμπιακής». Με την ιδιωτικοποίηση του ομίλου της ΟΑ, η αγορά του «χάντλινγκ» αποτελεί νέο πεδίο κερδοφορίας για τους ιδιώτες, αφού ο ετήσιος κύκλος εργασιών υπολογίζεται περί τα 150 εκατ. ευρώ το χρόνο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εταιρείες ανακοινώνουν αναστολή αδειών λόγω επιχειρησιακής ανάγκης!(2021-07-13 00:00:00.0)
Από την εξοντωτική εκμετάλλευση στις μαζικές απολύσεις και την εκ περιτροπής εργασία...(2020-03-28 00:00:00.0)
Να γίνει υπόθεση των εργαζομένων η υπογραφή σύμβασης(2018-08-09 00:00:00.0)
Αντιπαράθεση ...για τα μάτια του κόσμου(2009-11-27 00:00:00.0)
«Πόλεμος» για 35 εκατ. ευρώ(2009-09-17 00:00:00.0)
Ωμός εκβιασμός για το "χάντλιγκ"(1995-01-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ