Παρασκευή 23 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Η ιδιωτικοποίηση θα φέρει τριπλασιασμό των διοδίων

Από πρόσφατη κινητοποίηση των ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ και ΟΓΕ στον Ιασμο Κομοτηνής
Από πρόσφατη κινητοποίηση των ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ και ΟΓΕ στον Ιασμο Κομοτηνής
Αν ο αυτοκινητόδρομος «Εγνατία Οδός» παραχωρηθεί σε ιδιώτες, οι χρεώσεις στα χαράτσια των διοδίων θα είναι περίπου τριπλάσιες από τις σημερινές, σύμφωνα με τη σημερινή πρακτική σε όλους τους υπόλοιπους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους που έχουν ήδη παραχωρηθεί και οι οποίοι είναι ακόμα υπό κατασκευή!

Αυτό κατήγγειλε χτες, σε συνέντευξη Τύπου, ο Σύλλογος Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», στα πλαίσια των κινητοποιήσεων που ξεκίνησε για να μην ιδιωτικοποιηθεί ο αυτοκινητόδρομος, η κατασκευή του οποίου στοίχισε στον ελληνικό λαό 6,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, ο Σύλλογος άνοιξε συμβολικά για μία ώρα τα διόδια στα Τύρια (Θεσπρωτία), στον Πολύμυλο (Κοζάνη) και στην Ανάληψη (Λαγκαδάς Θεσσαλονίκης) και μοίρασε ενημερωτικά φυλλάδια στους οδηγούς των διερχόμενων αυτοκινήτων.

Οπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη Τύπου, το συμπέρασμα για τον τριπλασιασμό των διοδίων μπορεί να προκύψει πολύ εύκολα, εάν κάποιος υπολογίσει ότι στα έργα παραχώρησης η χρέωση σήμερα έχει φτάσει πλέον στο 0,064 ευρώ ανά χιλιόμετρο (αν και είναι υπό κατασκευή), ενώ στην ολοκληρωμένη Εγνατία Οδό, με τους 5 συμβατικούς σταθμούς διοδίων, η χρέωση τώρα είναι 0,015 ευρώ ανά χιλιόμετρο και προβλέπεται να φτάσει στα 0,023 ευρώ ανά χιλιόμετρο μέσα στο 2012, με την εγκατάσταση 2 ακόμα σταθμών είσπραξης.

Οπως ανάφεραν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο (Ν. 3985/2011,ΦΕΚ Α΄ 151), το Ελληνικό δημόσιο εντός του πρώτου τριμήνου του 2012, προβλέπεται να παραχωρήσει τη λειτουργία, συντήρηση και τα δικαιώματά του από τα διόδια επί της Εγνατίας οδού στον ιδιωτικό τομέα με σύμβαση παραχώρησης, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σε ποσοστό 100%.

Στο πλαίσιο υλοποίησης της παραπάνω πολιτικής και με βάση τη διυπουργική απόφαση (αρ. ΦΕΚ 2501/4-11-2011), η οποία εξουσιοδότησε σχετικά τον Υπουργό Οικονομικών, υπογράφηκε τελικά στις 30/11/2011 σύμβαση μεταξύ του Υπουργού Οικονομικών και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), σύμφωνα με την οποία παραχωρούνται σε αυτό το Ταμείο, τα δικαιώματα του ελληνικού δημοσίου άσκησης ψήφου επί ποσοστού 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της εταιρείας.

Δηλαδή, ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το ξεπούλημα και αυτού του μεγάλου οδικού άξονα...

Μόνη λύση είναι να παλέψει ο λαός για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία, για να καταργηθούν όλα τα διόδια και να μπορούν οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες να κυκλοφορούν ελεύθερα σε σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους χωρίς να πληρώνουν χαράτσια.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ