Παρασκευή 27 Απρίλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ - ΜΜΕ
«Λύσσα» για κάθε εργατικό αγώνα

Με αφορμή τη συμμετοχή των ναυτεργατών στην πρωτομαγιάτικη απεργία, ξεκίνησε νέος γύρος επίθεσης συκοφάντησης των εργατικών αγώνων

Την αποφασιστικότητα, με την οποία θα εντείνουν - ιδιαίτερα μετά τις εκλογές - τη συκοφάντηση των αγώνων και την τρομοκράτηση των εργαζομένων, επιβεβαιώνουν τα αστικά κόμματα, με αφορμή αυτήν τη φορά τη συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία της Εργατικής Πρωτομαγιάς. Ετσι, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ άρχισαν ξανά να μιλούν για νέο «πλήγμα» που θα υποστούν ο τουρισμός και τα νησιά, επειδή την 1η Μάη οι ναυτεργάτες θα κάνουν αυτό που κάνει η τάξη τους εδώ και σχεδόν 1,5 αιώνα, τιμώντας τους αγώνες και τους νεκρούς της, δηλαδή θα απεργήσει.

Ετσι, μετά τις προχτεσινές επισημάνσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ ότι η συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία της Πρωτομαγιάς καταστρέφει την «καμπάνια» για την ανάπτυξη του τουρισμού, τη σκυτάλη πήρε ο πρόεδρος της ΝΔ. Ο οποίος μίλησε για «επαναστατική γυμναστική» και «κομματικούς στρατούς» που «πλήττουν τον τουρισμό, την οικονομία των νησιών», δηλώνοντας κατά τα άλλα ότι σεβόμαστε τα συνδικαλιστικά δικαιώματα... Πάντως, και οι δύο ξεχνούν το «πλήγμα» που έχει υποστεί ο τουρισμός από την καθίζηση του εργατικού - λαϊκού εισοδήματος, καθώς οι λαϊκές οικογένειες δεν κατάφεραν την περίοδο του Πάσχα να κάνουν ούτε τις ολιγοήμερες εκδρομές που έκανα παλιότερα. Η αλήθεια είναι ότι «σκούζουν», γιατί οι απεργίες αποκαλύπτουν ότι χωρίς τους εργάτες οι επιχειρήσεις, τα καράβια, τα εργοτάξια γίνονται νεκρά ντουβάρια αλλά και γιατί δε θέλουν σε καμιά περίπτωση να κινδυνεύουν τα κέρδη των μεγαλοεργοδοτών.

Αντίστοιχα «ρεπορτάζ» φιλοξένησαν και μια σειρά «ανεξάρτητες» εφημερίδες και κανάλια, προκειμένου να δυναμώσει η επίθεση ενάντια στους αγώνες της εργατικής τάξης, αλλά και την πρωτοπορία της, δηλαδή το ΚΚΕ.

Αποκλεισμένος για μέρες Αϊ - Στράτης

Πάντως, η ίδια η καθημερινότητα των νησιωτών βεβαιώνει το δίκιο που έχουν οι ναυτεργάτες να παλεύουν ενάντια στην πολιτική που υπηρετεί τους εφοπλιστές. Αποκλεισμένος ήταν εδώ και πολλές μέρες ο Αϊ - Στράτης, καθώς η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών καθορίζεται από το αν, πότε και πώς οι εφοπλιστές εξασφαλίζουν κέρδος. Το «ΑΙΟΛΙΣ» που εκτελεί καθημερινά το δρομολόγιο Λήμνος - Αϊ Στράτης και εφοδιάζει τους κατοίκους του με τα απαραίτητα, είχε αποσυρθεί από την Μ. Παρασκευή 13/4 για να περάσει από νηογνώμονα. Ταυτόχρονα, την Κυριακή 22/4 το άλλο πλοίο που προσεγγίζει κάποιες φορές τη βδομάδα τα δυο νησιά, το «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ», κατά τον απόπλου του από Λαύριο με 112 επιβάτες, παρουσίασε «ολική ακυβερνησία» και του απαγορεύτηκε να ταξιδέψει.

Ολες αυτές τις μέρες ο Αϊ - Στράτης έμεινε δίχως πλοίο και εφόδια, με αποτέλεσμα διαμαρτυρίες των κατοίκων του. Ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο νησιών αναμενόταν ξανά από χτες. Σε σχετική ανακοίνωσή της η ΝΕ Λήμνου του ΚΚΕ τονίζει: «Η πρόσφατη βλάβη του 36χρονου πλοίου "ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ" που είχε σαν αποτέλεσμα την ταλαιπωρία δεκάδων επιβατών, επιβεβαιώνει δυστυχώς άλλη μια φορά τις θέσεις του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ ότι είναι ώριμη ανάγκη των καιρών τα καράβια να απαλλοτριωθούν από τους εφοπλιστές και να γίνουν λαϊκή περιουσία με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο για να έχουμε τακτικές, καθημερινές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες χειμώνα και καλοκαίρι με σύγχρονα πλοία, με φτηνά εισιτήρια και στελεχωμένα με πλήρη πληρώματα με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, χωρίς άρση του καμποτάζ, για ασφαλή ταξίδια σε ασφαλή λιμάνια». Καταγγέλλει τα τοπικά στελέχη των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΗΜΑΡ, ΣΥΡΙΖΑ όπως και τη συγκυβέρνηση «η οποία έδωσε το δικαίωμα στην εφοπλιστική εταιρεία να δρομολογεί στις γραμμές της Λήμνου τα ίδια υπέργηρα πλοία για άλλα τρία χρόνια, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός και υποψήφιος του ΠΑΣΟΚ κ. Σηφουνάκης δήλωνε ότι δεν υπάρχουν άλλα πλοία για να δρομολογηθούν. Εμείς καλούμε το λημνιακό λαό να βγάλει τα ανάλογα συμπεράσματα και να απαντήσει στις φιλοεφοπλιστικές πολιτικές όλων των γαλαζοπράσινων κυβερνήσεων με την αποφασιστική εκλογική ενίσχυση του ΚΚΕ».

«Είναι "τρέλα" η διατήρηση του καμποτάζ»

Προβλήματα όπως αυτά που αντιμετώπισαν τα νησιά του βορείου Αιγαίου θα ενταθούν το επόμενο διάστημα, καθώς η πλήρης άρση του καμποτάζ αποτελεί βασική προτεραιότητα των επιτελείων της πλουτοκρατίας. Ετσι η υπουργός Ανάπτυξης, χτες, επανέλαβε ότι «το καμποτάζ είναι μια από τις τρέλες της ελληνικής πολιτικής σκηνής, χάσαμε όχι μόνο δύο χρόνια αλλά πολλά περισσότερα χρόνια», προσθέτοντας ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένα πλοίο με ελληνική σημαία για να μιλάμε για τα πληρώματα». Ισχυρίστηκε ότι «η ανάγκη του να μπει η Ελλάδα μες τους προορισμούς της κρουαζιέρας είναι τόσο εμφανής» γιατί «η κρουαζιέρα έχει υπολογιστεί ότι θα δεκαπλασιάσει την επίσκεψη στο κέντρο της Αθήνας, στα έσοδα... Και βέβαια όσο αυξάνει η πίτα τόσο αυξάνουν και οι θέσεις εργασίας, τόσο αυξάνει η οικονομία της χώρας». Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι η άρση του καμποτάζ θα εκτοξεύσει τους ρυθμούς πλουτισμού των εφοπλιστών επιταχύνοντας τη συγκέντρωση και ενισχύοντας τα μονοπώλια του κλάδου, ενώ η θάλασσα θα γεμίσει πλωτά κάτεργα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Ετσι, και με δεδομένο την επέκταση της άρσης του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα, αλλά και ότι οι ναυτεργάτες έχουν ήδη ξεκαθαρίσει πως θα παλέψουν ενάντια σ' αυτά τα αντιλαϊκά σχέδια, είναι σίγουρο ότι θα δυναμώσει και η επίθεση στο ΚΚΕ καθώς είναι το Κόμμα που αναδεικνύει και το δίκαιο και τον αναγκαίο χαρακτήρα της πάλης των ναυτεργατών. Αυτό επιβεβαίωσε και η Αννα Διαμαντοπούλου, δηλώνοντας πως η απεργία των ναυτεργατών την 1η Μάη «είναι μια επιλογή του ΚΚΕ αυτή. Οι άνθρωποι δεν έχουν συνολική επιλογή ανάπτυξης της χώρας, έχουν τις συγκεκριμένες δικές τους ομάδες και τις οποίες υπερασπίζουν...».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ