Τετάρτη 31 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ "ΔΥΣΤΟΣ"
Μαγειρεύεται πόρισμα - "μαϊμού";

Στα χέρια της ΑΓΕΤ ουσιαστικά ο... έλεγχος! Η κυβέρνηση... μίλησε μόλις χτες και, μετά το θόρυβο που ξεσηκώθηκε, υπόσχεται το πόρισμα μέχρι το τέλος Γενάρη...

"Δεκάρα τσακιστή" δε δίνουν για τη ζωή των ναυτεργατών και αυτό οι κυβερνώντες φροντίζουν να το αποδεικνύουν καθημερινά. Ενας χρόνος πέρασε από την τραγωδία του ΔΥΣΤΟΣ και τα υπουργεία Δικαιοσύνης και Εμπορικής Ναυτιλίας μόλις προχτές, 30 Δεκέμβρη, μετά το θόρυβο που ξεσηκώθηκε, σκέφτηκαν... να ερευνήσουν, γιατί καθυστερεί η έκδοση του πορίσματος για τα αίτια του ναυαγίου! Αυτό το ομολογούν με κοινή τους ανακοίνωση τα δύο υπουργεία, ομολογώντας ότι αιτία της ενέργειάς τους αυτής στάθηκαν τα σχετικά δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών!

Οπως ακριβώς αναγράφεται στην κοινή ανακοίνωση: "Από την έρευνα, η οποία διεξήχθη σήμερα (σ.σ. 30 Δεκέμβρη 1997) και από τα δύο υπουργεία Ναυτιλίας και Δικαιοσύνης προκύπτει ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της προκαταρκτικής εξέτασης οφείλεται στη μη περάτωση της πραγματογνωμοσύνης"... Σημειώνεται ακόμα ότι δόθηκε παραγγελία από το υπουργείο Δικαιοσύνης στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά "προς επίσπευση της διαταχθείσας πραγματογνωμοσύνης". Η κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων συνοδεύεται από επιστολή του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αριστείδη Φραγκιαδάκη,ο οποίος σημειώνει ότι "οι πραγματογνώμονες βρίσκονται στο τελικό στάδιο της σύνταξης της έκθεσης και από διαβεβαιώσεις των ίδιων πρόκειται να περατωθεί η πραγματογνωμοσύνη, μέχρι τέλος του Ιανουαρίου 1998".

Πόρισμα μαϊμού;

Σε ό,τι αφορά το ίδιο το πόρισμα, να σημειωθεί ότι τα στοιχεία που θα διαλευκάνουν (;) τα αίτια του ναυαγίου, συλλέγονται από εταιρία, η οποία πληρώνεται από την ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ και τα δίνει στην ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ! Δηλαδή, συλλέγει στοιχεία αυτός που κατηγορείται ότι διέπραξε το έγκλημα! Να σημειωθεί ακόμα ότι από την επομένη κιόλας του ναυαγίου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκης,προσφέροντας πλήρη κάλυψη στην πλοιοκτήτρια εταιρία, δήλωσε "ελαφρά τη καρδία" ότι ευθύνεται ο νεκρός πλοίαρχος, προδικάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας! Επιπλέον, πριν ακόμα συνταχθεί το πόρισμα και ενώ θεωρείται ένας από τους υπεύθυνους ο Ελληνικός Νηογνώμονας, ο υπουργός σπεύδει να ανανεώσει την εξουσιοδότηση του Ελληνικού Νηογνώμονα! Είναι χαρακτηριστικό ότι το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που περιέχει διάταξη για την ανανέωση της εξουσιοδότησης του ΕΝ, θα ψηφίζεται την ίδια περίοδο στη Βουλή με την έκδοση του πορίσματος, αν οι υπολογισμοί του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά βγουν σωστοί..!

Το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα συνεχώς επισημαίνει ότι οι επιτροπές των πραγματογνωμόνων πρέπει να συστήνονται και να καλύπτονται οικονομικά από το υπουργείο και κυρίως να συμμετέχουν σε αυτές και εκπρόσωποι των ναυτεργατικών συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Δείγμα γραφής

Ενα ακόμα ενδεικτικό στοιχείο που προκαλεί αμφιβολίες για το αν το πόρισμα θα αποδώσει τις ευθύνες εκεί που πρέπει, αποτελεί και η... συμπάθεια του ίδιου του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας προς την πολυεθνική ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ. Οπως ήδη έχει αποκαλύψει ο "Ρ", εφτά μέρες μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ, δηλαδή στις 2 Γενάρη και όταν τα πτώματα που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο είχαν φτάσει τα 17, οι υπουργοί Ναυτιλίας, Εθνικής Οικονομίας και ο υφυπουργός Οικονομικών υπέγραψαν εγκριτική πράξη για τη μείωση του πληρώματος του πλοίου, που ακόμα βρισκόταν τουμπαρισμένο ανοιχτά της Κύμης! Ομως οι τρεις υπουργοί δεν υπέγραψαν για τη μείωση της οργανικής σύνθεσης μόνο του ΔΥΣΤΟΣ, αλλά για να μειωθεί ο αριθμός των πληρωμάτων και σε άλλα 5 πλοία της εταιρίας! Η κοινή υπουργική απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως "Τεύχος Αναπτυξιακών Πράξεων και Συμβάσεων" στις 17 Γενάρη 1997! Ετσι από τις 17 του περασμένου Γενάρη που δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση στην εφημερίδα, τα υπόλοιπα 5 πλοία της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ που χαρακτηρίζονται από την παλαιότητά τους και τις σοβαρές ελλείψεις τους - όπως είχε διαπιστωθεί ακόμα και από τους υποτυπώδεις ελέγχους του ίδιου του ΥΕΝ κατά τον περασμένο Μάρτη - κυκλοφορούν με μειωμένη σύνθεση! Πρόκειται για τα πλοία ΑΝΔΡΕΑΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ με έτος κατασκευής 1969, ΘΗΣΕΥΣ που κατασκευάστηκε το 1974, ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ με έτος κατασκευής το 1972, ΠΕΡΣΕΥΣ με έτος κατασκευής το 1973 και ΝΗΡΕΥΣ με έτος κατασκευής το... 1956! Παρά το θόρυβο που ξεσήκωσε αυτή η υπόθεση από τα ναυτεργατικά σωματεία, ο υπουργός τουλάχιστον για τα προσχήματα δε σκέφτηκε να ακυρώσει την υπουργική απόφαση!

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ