Τετάρτη 31 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΑΣ
Επικίνδυνος και αναξιόπιστος

Ανεπιθύμητα σε ξένα λιμάνια τα πλοία που διαθέτουν πιστοποιητικά αξιοπλο'ϊας από τον ΕΝ! Εγγραφο - "φωτιά" από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Και όμως, η κυβέρνηση ανανεώνει την εξουσιοδότηση προς τον επικίνδυνο αυτό οργανισμό, που ελέγχεται από τους εφοπλιστές

Ανεπιθύμητα σε ξένα λιμάνια λόγω υψηλής επικινδυνότητας είναι τα πλοία που διαθέτουν πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον "Ελληνικό Νηογνώμονα"!Από το υπουργείο Μεταφορών ΗΠΑ,στάλθηκε στις 25 Νοέμβρη έγγραφο - καταπέλτης για τον "Ελληνικό Νηογνώμονα", που αφήνει έκθετη την κυβέρνηση και προσωπικά τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκη.Στο έγγραφο αναγράφεται: "Πλοία που είναι κατεταγμένα στον ΕΝ αυτομάτως τίθενται στην υψηλότερη βαθμίδα προτεραιότητας επιθεωρήσεων, την Προτεραιότητα 1"! "Η βαθμίδα Προτεραιότητας 1 σημαίνει ότι πλοία κατεταγμένα στον ΕΝ θα επιθεωρούνται από τις Λιμενικές Αρχές κάθε φορά που θα εισέρχονται σε Αμερικάνικο Λιμένα"!

Πρόκειται για πλοία ανάλογα με το μοιραίο τσιμεντάδικο ΔΥΣΤΟΣ, το οποίο, αν και αποδεδειγμένα έπρεπε να βρίσκεται στο διαλυτήριο, διέθετε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον "Ελληνικό Νηογνώμονα"!

Το έγγραφο από το υπουργείο Μεταφορών ΗΠΑ στάλθηκε μετά από αίτημα της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και εξηγεί ότι: "Η απόφαση θέσεως στην υψηλότερη βαθμίδα προτεραιότητας επιθεωρήσεων των πλοίων που είναι κατεταγμένα στον ΕΝ, βασίστηκε στη συνολική πτωχή κατάσταση αυτών των πλοίων, όπως αποφασίστηκε από την Αμερικάνικη Ακτοφυλακή μετά από ετήσια εκτίμηση των νηογνωμόνων. Στην περίπτωση του ΕΝ, βρέθηκε πως η αναλογία κράτησης πλοίων που κατέπλευσαν σε αμερικανικούς λιμένες, ήταν μεγαλύτερη του τετραπλάσιου του μέσου όρου όλων των νηογνωμόνων"!

Με τις "πλάτες" της κυβέρνησης

Παρά τα απανωτά στοιχεία που έρχονται στο φως και αποδεικνύουν ότι αυτή η ιδιωτική εταιρία με την επωνυμία "Ελληνικός Νηογνώμονας" είναι ένα και το αυτό με το εφοπλιστικό κεφάλαιο (μέλη της διοίκησης είναι εφοπλιστές), ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης στις 30 Σεπτέμβρη ανανεώνει την εξουσιοδότηση που χορηγεί το υπουργείο για τη διενέργεια ελέγχων σε πλοία! Μάλιστα, για να έχει καλυμμένα τα νώτα του, επιδιώκει και την έγκριση της Βουλής. Ετσι, η ανανέωση της εξουσιοδότησης του "Ελληνικού Νηογνώμονα" περιέχεται ως διάταξη στο πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που ήδη εγκρίθηκε από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή!

Να σημειωθεί ότι μέλη της διοίκησης του "Ελληνικού Νηογνώμονα" κατηγορούνται για ανθρωποκτονία κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, διότι εκδόθηκαν πιστοποιητικά αξιοπλοϊας στο σαπιοκάραβο ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ,με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 24 ναυτικοί! Από το 1992, οπότε και ιδιωτικοποιήθηκε μέχρι και σήμερα, τον βαρύνουν 19 ναυτικά ατυχήματα πλοίων, που, αν και σάπια, διέθεταν πιστοποιητικά αξιοπλοϊας!Επιπλέον αναμένονται τα αποτελέσματα, από τον έλεγχο που διενήργησαν στον "Ελληνικό Νηογνώμονα" 4 επιθεωρητές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από τον έλεγχο του υπουργείου Οικονομικών που έγινε μετά από επέμβαση της ΥΠΕΔΑ και η ολοκλήρωση του πορίσματος του ναυαγίου του ΔΥΣΤΟΣ!

Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας", όχι μόνο δεν έχει κληθεί ακόμα να δώσει λόγο γι' αυτά τα ναυτεργατικά ατυχήματα, αλλά φανερά με τις "πλάτες" της κυβέρνησης οδηγεί στα δικαστήρια ξανά την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού για δήθεν συκοφαντική δυσφήμιση. Η δίκη θα γίνει στις 8 Γενάρη στο Β Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά!

Αιτία είναι ένα έγγραφο της ΠΕΜΕΝ που έστειλε στις 14 Ιούνη 1994 προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τα πολιτικά κόμματα και τον Τύπο, με το οποίο γνωστοποιούσε, με στοιχεία, την επικινδυνότητα του Οργανισμού και επισήμαινε ότι: "Ο ΕΝ μετατράπηκε από εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σε εταιρία, που στόχο έχει το μέγιστο κέρδος, αδιαφορώντας για την κύρια αποστολή που έχει να επιτελέσει".

Πρέπει να σημειωθεί ότι, τρεις μέρες μετά την αποστολή του εγγράφου της ΠΕΜΕΝ προς τον υπουργό, δηλαδή στις 17 Ιούνη, ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" εκδίδει τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας για το φορτηγό πλοίο ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ, παρά τα σοβαρά προβλήματα που είχε εντοπίσει ο Γαλλικός Νηογνώμονας για τα οποία αρνήθηκε να χορηγήσει πιστοποιητικά στο πλοίο! Ο ΕΝ εξέδωσε τα πιστοποιητικά, με την παρατήρηση να εκτελεστούν επισκευαστικές εργασίες μέχρι τις ...30 Σεπτέμβρη. Τρεις μήνες αργότερα, στις 3 Σεπτέμβρη 1994, το φορτηγό πλοίο βυθίστηκε στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού, με ήπιες καιρικές συνθήκες, παρασύροντας μαζί του και 24 ναυτικούς - μέλη του πληρώματος! Η αιτία ήταν το ρήγμα που δημιουργήθηκε σε μια από τις δεξαμενές έρματος!

Η ΠΕΜΕΝ και άλλα ναυτεργατικά σωματεία απαιτούν ο μοναδικός ελεγκτικός φορέας πλοίων να είναι εθνικός, μη κερδοσκοπικός, υπό κρατικό έλεγχο και στη διοίκησή του να συμμετέχουν ναυτεργάτες και εκπρόσωποι εμπειρογνωμόνων, που να έχουν άμεση σχέση με την ασφάλεια και την αξιοπλοϊα των πλοίων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνεχίζει να καλύπτει εφοπλιστικές αυθαιρεσίες(2009-01-13 00:00:00.0)
Βαφτίζουν πλοία τα καρυδότσουφλα(2003-10-15 00:00:00.0)
Στο έλεος της εφοπλιστικής ασυδοσίας οι ανθρώπινες ζωές(2001-08-30 00:00:00.0)
Ακρως επικίνδυνος(2000-01-27 00:00:00.0)
Θέμα χρόνου ήταν η βύθιση του ΔΥΣΤΟΣ!(1997-11-05 00:00:00.0)
Σωρεία ψεμάτων από τον Σουμάκη(1997-02-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ