Μια σειρά μέτρα που στην καλύτερη περίπτωση επιδιώκουν, στο βαθμό που υλοποιηθούν, να βάλουν «τάξη» στις ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ των κρίκων της αλυσίδας διακίνησης υγρών καυσίμων επιβάλλει με την απόφασή της για τον κλάδο πετρελαιοειδών η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Πρόκειται για μια «κανονιστική παρέμβαση», όπως επιγράφεται το σχετικό κείμενο, που καμία σχέση δεν μπορεί να έχει με οποιουδήποτε είδους παρέμβαση για τον πραγματικό έλεγχο και - πολύ περισσότερο - τη διαμόρφωση των τιμών στην κατεύθυνση της προστασίας των λαϊκών εισοδημάτων από την κερδοσκοπική πολιτική και τις ανατιμήσεις που επιβάλλουν τα μονοπώλια στις τιμές των καυσίμων.
Για τα διυλιστήρια, τα «ΕΛΠΕ» και τη «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ», τα μέτρα προβλέπουν:
Για τις εταιρείες εμπορίας προβλέπεται:
Προβλέπεται, ακόμη, ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, τα προβλεπόμενα πρόστιμα ανέρχονται σε 10.000 ευρώ για κάθε μια από τις εταιρείες και για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης.
Εκτός από τα μέτρα που επιβάλλει ως υποχρεωτικά, η Επιτροπή Ανταγωνισμού προτείνει μια σειρά άλλα. Μεταξύ αυτών τη δημιουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διύλισης και Εμπορίας Πετρελαιοειδών, επιπλέον αρμοδιότητες στη ΡΑΕ για την παρακολούθηση της αγοράς, δημιουργία οργανισμού τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας. Ακόμη, κάνει λόγο για πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων με έμφαση στις νησιωτικές περιοχές κατά τη θερινή περίοδο, τη διευκόλυνση της δημιουργίας πρατηρίων σε σούπερ μάρκετ, εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών στα πρατήρια και μέχρι τότε χρήση ταμειακών μηχανών.