Τετάρτη 31 Μάρτη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ζημιές για τον ΟΛΠ - κέρδη για το κεφάλαιο

Οι σοβαρές επιπτώσεις σε βάρος του ΟΛΠ ΑΕ και συνολικά στο πρώτο λιμάνι της χώρας, από την ιδιωτικοποίηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού και την παράδοσή του στην κινεζική πολυεθνική COSCO, έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται. Σε χτεσινό δελτίο Τύπου του Οργανισμού υπάρχει η ομολογία πια ότι ο ΟΛΠ για το 2009 παρουσίασε ζημιά 38,3 εκατομμυρίων ευρώ που οφείλεται κατά κύριο λόγο ανάμεσα σε άλλα και στην «ανατροπή των δεδομένων του Οργανισμού λόγω της Σύμβασης Παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ σε νέο πάροχο».

Η φράση συνοδεύεται μεν και με φληναφήματα ότι η παραχώρηση έγινε «χωρίς ορθή εκτίμηση ορισμένων βασικών λογιστικών μεγεθών», ωστόσο επιβεβαιώνεται ότι ο ΟΛΠ έχασε την κύρια πηγή εσόδων του. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί ότι ο ΟΛΠ ήδη τεμαχίζεται σε θυγατρικές και χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στα πλαίσια της φιλομονοπωλιακής της πολιτικής, ως όχημα για να εισβάλουν σε ολόκληρο πλέον το λιμάνι οι πολυεθνικές, οι εφοπλιστές, συνολικά το μεγάλο κεφάλαιο για την αύξηση της κερδοφορίας του.

Με τη θυγατρική «συνδυασμένων μεταφορών (λίζινγκ)» που ιδρύθηκε, ο ΟΛΠ παραδίδει όλο το μεταφορικό του έργο, το οποίο εκτελείται από εργαζόμενους με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους οι οποίοι θα επιβάλουν και τις εργασιακές σχέσεις της «αγοράς». Ενώ με την προχτεσινή απόφαση της κυβερνητικής διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ να ιδρύσει θυγατρική στην οποία θα συμμετέχουν μεγαλοεπιχειρηματίες, για να αναλάβει την λειτουργία και διαχείριση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, επιχειρεί να θέσει το μοναδικό παραγωγικό πνεύμονα της πειραιώτικης περιφέρειας σε ρότα συρρίκνωσης, με ό,τι σημαίνει αυτό για τους εργαζόμενους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ